Ga naar inhoud

info Z3


Gast Luc

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK en een 1.9 met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tussen de 10.000 en de 25.000 euro.

Afhankelijk van type, bouwjaar, kilometerstand, en uitrusting.

Je hebt het oude model en het nieuwe model (facelift)

Als je vlot door het verkeer wil moet je een 2.8 nemen. Het kost je iets meer (paar duizend euro) maar je krijgt VEEL meer. Toch aardig wat mensen die nu een 4 cylinder hebben zouden liever een 6 hebben, en sommigen doen dat alsnog als ze daar de ruimte voor hebben ;)

Dat betekent niet dat er iets mis is met een 4 cylinder want die is wel zuiniger en goedkoper te verzekeren natuurlijk. Persoonlijk vind ik de bredere body van de 6 cylinder mooier. Beslis voor je zelf wat je wil maar het is beter om wel eerst het verschil te weten.

Maar misschien is het handig om eerst eens even een tijdje te kijken op:

http://www.advertentiezoeker.nl/ voor nederland

en http://www.mobile.de/ voor duitsland. De BPM bereken je dan met de

calculator

Ik zou ook juist in Duitsland zoeken. Veel meer keus.

De auto die jij zoekt heeft dus bijvoorkeur veel binnen gestaan. Dan moet je daar ook op letten. Vragen naar de vorige eigenaar. Of kopen van de eerste eigenaar zelf. Dus kijk van wat voor mensen je 'm koopt.

Zoek hier naar het type assecoires/opties dat je mooi vind. Het scheelt enorm als ze er al op zitten. Als je dat later moet kopen ben je duurder uit voor de meeste dingen (zoals rolbeugels e.d.)

TIP:

ALTIJD een aankoopkeuring doen bij de ANWB ^_^

Link naar reactie

Het is natuurlijk flauwekul om te stellen dat je met de 1.8 (118 pk) en de 1.9 (140 pk) niet vlot in het verkeer kan meekomen -_-

Waar hebben we het eigenlijk over???? 140 pk is al veel meer dan de standaard auto's die je op de weg tegenkomt. je praat evengoed nog over een ZzZ die makkelijk over de 200 km/u kan. toegegeven de 2.8 is en andere auto, logisch met een cylinderinhoud verschil van bijna een liter!!

Wij hebben een 4 cylinder en een 6 cylinder Z3, dus enige vergelijking heb ik wel. De 6 cylinder geniet mijn persoonlijke voorkeur, maar zelfs daar heb je enorm veel keus. Als je de USA modellen meetelt; 2.0, 2.2, 2.5, 2,8, 3.0 en de 3.2.

Dan heb je nog de pre- en post facelift modellen. Waar in mijn opinie de post facelift er wat aantrekkelijker uitziet door de meer ronde vormen aan de achterkant.

Doe wat velen voor jou gedaan hebben, veel rondkijken en indien mogelijk ook proefritjes in de verschillende types maken zodat je een idee krijgt van het verschil in motor vermogen.

Je hoort het, verschillende meningen, verschillende wensen, verschillende eisen aan waar de ZzZ aan moet voldoen.

Ik ben het met DJL eens dat je voor jezelf moet bepalen wat je als accessoires mooi vind en die in je zoektocht mee laten wegen. Achteraf aanschaffen kost vaak een vermogen ^_^

Hoge km standen, ach....... ik heb me er nooit zo druk over gemaakt, deze auto's kunnen dit makkelijk hebben, en gezien hoe de meeste onderhouden worden hoef je je daar zelfs geen buil aan te vallen. In de regel heb ik liever een auto die dagelijks gebruikt wordt dan een auto die 1x per maand een dagje uit de garage komt in de zomermaanden ;) ..................(uitzonderingen daar gelaten)

Link naar reactie

Grappig zeg !

Wij zijn ook overgestapt van een kever cabrio (1975) naar een z3 1,9 uit 1996 met 53000 op de klok.

Mijn ervaring tot nu toe is dat die 140 pk meer dan genoeg is, het gaat immers om het lekker toeren met de auto !!

Succes met je keuze !

Turtle

Link naar reactie
140 pk is al veel meer dan de standaard auto's die je op de weg tegenkomt.

In de tijd van de Z3 was dat zeker zo. Tegenwoordig heeft een beetje behoorlijk autootje ook al meer dan 100 pk. Zeker een gemiddeld turbodieseltje trekt tegenwoordig lekker weg in het verkeer. Met een Z 1.8, en zeker een 1.9 kan je dan natuurlijk behoorlijk meekomen lijkt me. Ben ik helemaal met je eens, maar als je net iets meer wil vind ik de vier cylinders toch te krap gezien het gewicht van de Z. De nieuwe MX5 2.0 heeft ook een 4 cylinder met 140 pk maar is behoorlijk wat sneller weg. Ik wil alleen zegen dat je zeker moet weten dat je het straks niet te weinig vind. Maar voor gewoon lekker rijden lijkt me dat meer dan prima.

Link naar reactie

Eerst in een 1.9 rijden voor je er over gaat oordelen.

Het is een prima auto, die helemaal niet onderdoet voor de grotere 6 cylinders als je goed door de versnellingen gaat. Accelaratie is natuurlijk wat minder en een race auto zal het nooit worden. Je kan in een 1.9 zelfs meer dan behoorlijk meekomen in het verkeer. Wat een onzin allemaal!

Ik kan je zelfs vertellen dat de 1.9 een prettigere gewichtsverdeling heeft dan de 2.8 waardoor hij stabieler is en je zelfs harder door de bochten durft en kan dan in een standaard 2.8. (ik spreek dan ook uit persoonlijke ervaring)

Ik heb ook in de 2.2 gereden en als die er in een post facelift uitvoering was geweest had ik zeker ook daar aan gedacht, maar helaas.

En het sneller weg zijn......... ach die tijd van boy racer heb ik wel gehad. soms is het wel leuk, maar van mij hoeft dat allemaal niet zo. De 1.9 is snel genoeg weg voor de meeste auto's.

Link naar reactie
Klopt helemaal........... ;) Wie begon er ook alweer over de 2.8?? :D

Bij de keus tussen een 1.8 en 1.9 zou ik dus gaan voor de 1.9 :lmao:

Misschien met een scheef oog kijkend naar een 2.0 of 2.2 ^_^

maar een 2.0 of 2.2 is zo ver ik weet alleen als facelift te verkrijgen. Dus kom je in een andere prijs catagorie. Vaak heb je dan voor hetzelfde geld een oudere 2.8 met soms evenveel km's

Dat was de reden dat ik de 2.8 erbij haalde, omdat het altijd ook met geld te maken heeft. ;)

Maar ik weet al waar het 'm in zit met onze discussie. Als je wil kan je met een 1.9 natuurlijk heel erg snel rijden. Als je z'n toeren een beetje hoog houdt gaat dat ding als de brandweer. Maar een 6 cylinder heeft meer koppel. Persoonlijk is het het koppel wat mij dat gevoel geeft van"meekomen in het verkeer" Kortom relaxed rijden en als je even ergens "een gaatje moet opvullen" geef je een peutje gas bij en ben je meteen weg. Dat is mijn lol. :D Maar je gaat niet voortdurend hoog in de toeren rijden, tenminste ik niet. Dan nog gaat een 1.9 "best vooruit" Maar een 2.8 heeft gewoon ff wat meer "Wroem" -_-

Nou Luc, als het je nu nog niet duidelijk is.... ;) Succes met de keuze.

Het codewoord is: geduld ;)

Link naar reactie

En uitgezonderd van vermogen en looks hebben we ook nog de geluidsbeleving en naar mijn mening is het geluid van een zes cilinder een extra dimensie aan het BMW rijden.

Link naar reactie
Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK en een 1.9 met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Ik heb in het voorjaar een Z3 uit 1998 met 1.8 motor gekocht met 12000 km, was uiteraard gewoon nog nieuw maar onlangs toch ingeruild voor een met een zwaardere motor.

De 1.8 komt gewoon net een beetje tekort, dus een advies neem er gelijk een met een zwaardere motor dan krijg je later geen spijt.

Link naar reactie
De nieuwe MX5 2.0 heeft ook een 4 cylinder met 140 pk maar is behoorlijk wat sneller weg. Ik wil alleen zegen dat je zeker moet weten dat je het straks niet te weinig vind. Maar voor gewoon lekker rijden lijkt me dat meer dan prima.

kan hier bevestigen dat dat NIET zo is. Althans ligt een beetje aan de bestuurders. Waarden op papier kloppen zelden. En de meeste BMW's gaan vaak harder dan opgegeven.

Link naar reactie
Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK  en een 1.9  met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Ik heb in het voorjaar een Z3 uit 1998 met 1.8 motor gekocht met 12000 km, was uiteraard gewoon nog nieuw maar onlangs toch ingeruild voor een met een zwaardere motor.

De 1.8 komt gewoon net een beetje tekort, dus een advies neem er gelijk een met een zwaardere motor dan krijg je later geen spijt.

een wat zwaardere motor hen? :schater: volgens mij gaat die ^_^ als de brandweer tov die 1.8

Link naar reactie
En het sneller weg zijn......... ach die tijd van boy racer heb ik wel gehad. soms is het wel leuk, maar van mij hoeft dat allemaal niet zo. De 1.9 is snel genoeg weg voor de meeste auto's.

Zei hij, die er alles aan heeft gedaan om meer vermogen te hebben... :schater:

Link naar reactie
Ik heb in het voorjaar een Z3 uit 1998 met 1.8 motor gekocht met 12000 km, was uiteraard gewoon nog nieuw maar onlangs toch ingeruild voor een met een zwaardere motor.

De 1.8 komt gewoon net een beetje tekort, dus een advies neem er gelijk een met een zwaardere motor dan krijg je later geen spijt.

En zo is het!

Link naar reactie
Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK  en een 1.9  met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Nog een TIP, koop nu in het najaar en koop er eentje in Duitsland, meer keuze en idd met weinig km. Onderhoudsboekje zit er altijd bij, je ziet zo op de fahrzeugbrief hoeveel eigenaren de auto heeft gehad en je krijgt van de 1e eigenaar op de koopovereenkomst bevestigd dat de auto schadevrij is, wat de kmstand is enof ie met 1e motor is ^_^

En ja als je voor de klassiekerwaarde wil gaan zou ik voor het eerste type gaan dus niet de facelift, bij de meeste klassiekers zijn de eerste types immers het meeste waard. Een nadeel heb je dan wel, je moet echt voor de 2.8 gaan met zijn tijdloos mooie La lopez achterste -_- Nauwelijks duurder in D als je een beetje uitkijkt en veel meer genieten en niet alleen van het vermogen maar ook van de sound. ;)

Link naar reactie
Hallo, ik ben van plan om voor mijn vrouw een Z3 aan te schaffen. Ik denk dat dit in de toekomst een klassieker wordt. Zij heeft altijd met een kever cabrio gereden maar nu wou ze toch wel eens iets moderner en daar ikzelf met een 320D rijd was de keuze snel op een Z3 gevallen.

Nu mijn vraag:

Is er een groot verschil tussen rijden met een 1.9 met 140PK  en een 1.9  met 117 PK. Ik koop de wagen niet om te racen, doch om vlot met het verkeer mee te kunnen en om korte tripjes te maken.

Het bouwjaar speelt voor mij weinig rol. Ik wil één met weinig kilometer, liefst van eerste eigenaar en met BMW onderhoudsboekje.

Wat zou me dit gaan kosten?

Ik heb in het voorjaar een Z3 uit 1998 met 1.8 motor gekocht met 12000 km, was uiteraard gewoon nog nieuw maar onlangs toch ingeruild voor een met een zwaardere motor.

De 1.8 komt gewoon net een beetje tekort, dus een advies neem er gelijk een met een zwaardere motor dan krijg je later geen spijt.

een wat zwaardere motor hen? :schater: volgens mij gaat die :birthday: als de brandweer tov die 1.8

ja klopt is niet met elkaar te vergelijken

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.