Ga naar inhoud

BMW onderdeelnummer vraagje

GVfB

Aanbevolen berichten

Hoi,

even hulp nodig.

Mijn Z4 (06/2003) heeft de standaard schokdempers met Hartge verlagingsveren.

Ik kan nu ///M dempers kopen van een 08/2005 Z4.

Hier komt de vraag:

In realoem (mijn ETK is te oud) zie ik dat vanaf 05/2005 het onderdeelnummer voor een //M schokdemper is gewijzigd.

Wil dit nu zeggen dat vanaf 05/2005 alle vervangonderdelen dat onderdeelnummer dragen OF wil dit zeggen dat voor wagens vanaf 05/2005 dat onderdeelnummer van toepassing is en voor wagens voor 05/2005 het oude onderdeel?

concreet:

Ik heb demper linksvoor 31316770343.

De //M versie tot 04/2005 is 31316761895

De //M versie vanaf 05/2005 is 31316770345

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...646&hg=31&fg=10

2 dealer "DENKEN" ;) dat het niet zal lukken om de demper te veranderen. Zij DENKEN dat er voor wagens van bouwjaar VOOR 04/2005 de "oude" nummer moet besteld worden en voor wagens NA 04/2005 de "nieuwe" nummer.

Kan dit kloppen? Of is het misschien zo dat vanaf 05/2005 alleen nog de "nieuwe" dempers geleverd worden en dat de oude niet meer leverbaar zijn?

Enig idee?

groeten,

GVfB

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Nog geen ervaringen mee gehad ;)

Het lijkt mij dat er eerder een wijzinging is geweest in het partnummer dan de specs van de auto.

Als het op dezelfde manier werkt als bij vele IT bedrijven is het part verandert inplaats van de machine waar het in gaat.

De Stealer moet toch uitsluitsel kunnen geven of de Z4 na 8-2005 anders is dan daarvoor?

M.i. is dit gewoon een nieuw partnummer die je gewoon bestellen kunt.

Link naar reactie
:huh: "filteerd"... Ik dacht dat die slechte vertalingen alleen nog voorkwamen bij goedkope electronica van het merk topttech ofzo die je bij aldi koopt.
Link naar reactie
bedankt Martijn!!

Ik heb die ETK versie nooit aan de praat gekregen ;)

eeuuh... dat was ik dus :huh:

Als er iemand een ETK 04/2005 werkende heeft (ik struikel blijkbaar op de nummertjes die je moet ingeven bij het creeeren van een nieuwe filiaal) ... ik hoor het graag :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in