Ga naar inhoud

Subframe problems

ChrisXL

Aanbevolen berichten

Kan deze gepinned worden????

I am a member of the E46Fanatics forum and I am searching for anyone who has had sub frame tears. So far I have 60 names and phone numbers of members with sub frame tears ranging from members who have tons of mods to some with none. BMW of Germany has labeled the sub frame tears as non safety related due to the low number of occurances, but yet they have released bullentons for FREE inspections and Free repairs of all sub frames for E46 models (confirmed) and Z4,Z3 models (mentioned to me but not confirmed). These repairs costs millions considering the amount of vehicles sold for BMW of Germany, yet BMWNA has chosen to look at cases indivually, meaning paying only for those persons who have done their research and are willing to go through great lengths to get what it owes to them. Why? MONEY! Out of 60 names only 5 have had BMWNA pick up the tab! There are lawsuits … there are posts all over, there are after market parts sold for reinforcement of BMW sub frames. I have messages and emails from member who have fixed as many 3 sub frames from 3 different BMWs starting from a 1992 325 and some who have fixed their sub frame 3 times on the same car! Regardless of word combinations BMW uses to disguise the issue, sub frame tears do compromise the drivablilty of the vehicle and in the cases of E46s and maybe the other models as well, they are SAFETY ISSUES! Bmw has jeopardized the lives and safety of its owners as well as our occumpants, wifes, children, family, and friends, so that they can save a little $$$$!!! That makes me mad and it should make you mad as well.

EMAIL ME AT BMWSUBFRAME@GMAIL.COM

1. NAME

2. CONTACT NUMBER

3. LAST 7 OF YOUR VIN

4. DESCRIPTIONS OF YOUR DAMAGE (EVEN IF YOU HAVE ALREADY REPAIRED IT)

5. CITY AND STATE

6. COMMENTS

I am working with channel 4 news here in San Francisco. I promised to provide them with at least 100 names and phone numbers to prove that these are not isolated incidents and that BMW has been negligent in its handling of complaints and concerns. As soon as I have their commitment to peruse the story, I will call the PR person at BMW USA 800-831-1117 and bring them up to date of what I have been up to since our last conversation. I think anyone who has either had or currently have sub frame problems and still have their vehicle deserve not only reimbursement but some type of compensation for devaluing our vehicles.

With all the new BMWs due to be released in 2006 and 2007, and in addition to all the new VERY VERY competitive vehicles, I’m sure it will be in their best interest to hush us up now before I am able to get this on the air. If this segment does air, I plan to copy the programming and I will send out a copy to anyone who has sent me their information on DVD free of charge for all the help in getting this on the air. This can then be sent to their local news stations for more exposure. BMW USA saved millions by handling the sub frame issues case by case.

Why are some fixed free of charge and some are not? Why is it that BMW of Germany sent out a bulletin and fixes sub frames free of charge w/o question? With all the money BMW has saved by not fixing all BMWs with sub frame tears it wont kill them to compensate the ones that are willing to put the work into receiving at least a little compensation.

Cars that affected by sub frame tears:

3 series mid 90s-2005

5 Series

Z3

Z4

IF YOU HAD SUB FRAME TEAR(S) EMAIL ME AT BMWSUBFRAME@GMAIL.COM

Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Misschien handig om even samen te vatten waar het over gaat, en wat zij er mee willen bereiken. :m:

Staat er in ^_^

Why are some fixed free of charge and some are not? Why is it that BMW of Germany sent out a bulletin and fixes sub frames free of charge w/o question? With all the money BMW has saved by not fixing all BMWs with sub frame tears it wont kill them to compensate the ones that are willing to put the work into receiving at least a little compensation.

Link naar reactie

Het zou mooi zijn als we bv op een klusdag eens een 'kenner' naar de onderkant van div autos kunnen laten kijken. Om nu allemaal massaal bij BMW aan te kloppen lijkt me overdreven.

Ik dacht als boodschap uit de andere topics te kunnen destilleren dat het bij de Z3 wel mee viel omdat het frame anders belast wordt dat de 3serie.

Link naar reactie
Dit is op het forum ooit aan de orde geweest. Heb nu geen tijd het op te zoeken, maar ik meen dat het in 2004 was.

En dat klopt: er is hier inderdaad al aandacht aan besteed. Ivo was nogal benauwd, maar gelukkig bleek het allemaal hard mee te vallen. :huh:

Het topic is hier te vinden.

Link naar reactie

Het gaat er hier om dat iemand bezig is om zoveel mogelijk info te verzamelen betreffende dit probleem.

Mocht je dit ooit gehad hebben, of je hebt het nu of je hebt het ergens in de toekomst wil hij deze info hebben om BMW ermee te confronteren.

Wellicht dat daardoor reparaties aan dit probleem uitgevoerd kunnen worden met een vergoeding van BMW oid.

Een bewonderens waardig initiatief vind ik.

Maar zoals gewoonlijk het gebruikelijke .............. :huh:

Link naar reactie
Het gaat er hier om dat iemand bezig is om zoveel mogelijk info te verzamelen betreffende dit probleem.

Mocht je dit ooit gehad hebben, of je hebt het nu of je hebt het ergens in de toekomst wil hij deze info hebben om BMW ermee te confronteren.

Wellicht dat daardoor reparaties aan dit probleem uitgevoerd kunnen worden met een vergoeding van BMW oid.

Een bewonderens waardig initiatief vind ik.

Maar zoals gewoonlijk het gebruikelijke .............. :huh:

Ik heb zeker geen commentaar, Chris. Er is ook helemaal niets mis met dit topic. Ik vind wel dat het gerelativeerd mag worden; op die miljoenen BMW's zal dit vast een aantal malen (zijn) voor(ge)komen, dat blijkt. Maar de kans is ongetwijfeld erg klein dat het jou, of hem, of haar, of mij treft. Afkloppen maar en zeker niets uitsluiten. Ergo: een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus een prima topic.

Link naar reactie

Ik heb ook wel eens iets gehoord in combinatie met achterassen. Die :huh: 's zijn gewoon te sterk voor hun eigen achteras (of de achteras te slap voor de motor :huh: ) Maar ik kan me voorstelen dat het ook met je rijstijl te maken heeft.

Onlangs in een bijlage van Elsevier over auto's een overzicht van de gemiddelde hoeveelheid gebreken die bovenkomen bij een auto naarmate ze ouder worden.

Blijkt dat Porsches in alle leeftijds catagorien winnen :huh: (dit is verder niet van belang)

Maar wat opvalt is dat bijv 5 en 7 series vrij goed scoren, en 3 series weer vrij laag. Je hoeft alleen maar te bedenken wat voor mensen de betreffende auto's kopen en hoe hun rijstijl is om er achter te komen hoe dat komt.....

;)

Wat ook opviel is dat een prefacelift behoorlijk goed scoort en een facelift weer vrij laag ;)

Overigens is de Mazda MX 5 in alle leeftijds klasses een enorme winnaar (nog veel beter dan de Z3) en de SLK scoort ook veel beter dan de Z

Link naar reactie
Overigens is de Mazda MX 5 in alle leeftijds klasses een enorme winnaar (nog veel beter dan de Z3) en de SLK scoort ook veel beter dan de Z

Moet je je ook weer bedenken wie daar in rijden natuurlijk. Een MX5 is toch meer een meisjes auto met die 4 cilindertjes ( ;) :huh::huh: , no offence) , de SLK is meer voor wassenaarse vrouwtjes van 60 (zoals de CLK voor de kampers onder ons een geliefde auto is) en dan onze z3 voor de mannen met kleine plassertjes (Ego InclusIvo) die compensatie nodig hebben.

Het blijft ook bij toyota en subaru een factor spelen. Het zijn waarschijnlijk gewoon goede autos, maar de demografie van de bestuurder is anders dan bij de (lease)golfjes, net als het verwachtingpatroon van deze demografische doorsnede.

Link naar reactie

Moet je je ook weer bedenken wie daar in rijden natuurlijk. Een MX5 is toch meer een meisjes auto met die 4 cilindertjes ( :D :D ;) , no offence) , de SLK is meer voor wassenaarse vrouwtjes van 60 (zoals de CLK voor de kampers onder ons een geliefde auto is) en dan onze z3 voor de mannen met kleine plassertjes (Ego InclusIvo) die compensatie nodig hebben.

Het blijft ook bij toyota en subaru een factor spelen. Het zijn waarschijnlijk gewoon goede autos, maar de demografie van de bestuurder is anders dan bij de (lease)golfjes, net als het verwachtingpatroon van deze demografische doorsnede.

Moah, misschien, maar dan niet in A'dam. Ik ken hier een aantal mannen met MX5's (nee geen homo's) en Juist ook mannen met SLK's. Nog een uitzondering is dat mannen met Z3's in Amsterdam juist een enorme plasser schijnen te hebben ^_^

Link naar reactie
en dan onze z3 voor de mannen met kleine plassertjes (Ego InclusIvo) die compensatie nodig hebben.

alleen de 2.8 en hoger dan he ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in