Ga naar inhoud

Quiz voor de musicheads onder ons.

ChrisXL

Aanbevolen berichten

Napoje, kriptische bruggetjesbouwer -_-

Producers uit die tijd ...... ik denk ff hardop: Phill Spector, Gearge Martin, Leiber en Stoller

Hij is zelf artiest? :blink: Brian Wilson ken ik dan alleen, die heeft z'n eigen Pet Sounds geproduceerd n.a.v. de "Wall of Sound" methode van Phil Spector

Heb het gevoel dat ik er vreselijk naast zit -_-

Link naar reactie
  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

neeneenee... goed lezen. De producer (hedendaags) heeft gesampled van A.L. En die maakte opnames van het onderwerp....

Hier begint een liedje van de laatste mee, ook gecoverd door een hele beroemde rockband.

My girl, my girl, don't lie to me

Tell me where did you sleep last night

Het is echt niet zo obscuur. In het genre is het essentiele stuff, en de man op de foto is een sleutelfiguur voor zijn genre. (hij staat ook in de wikipedia)

Link naar reactie

hedendaagse producer = Moby

opnameman =Alan Lomax van de Lomax fieldrecordings.

Gecoverde liedje= where did you sleep last night door Nirvana

Onderwerp= Huddie Ledbeter AKA Leadbelly

Van voor jou tijd... :blink: van voor de mijne en zelfs voor rob zijn tijd -_-

Link naar reactie
de theremin! een russische uitvinding waamee je met een antenne tussen een ring frequenties moduleerd. ik weet dat o.a. de beachboys (good vibrations) led zep en JM jarre die gebruikte.

En onze eigen Fay Lovski!

Link naar reactie
Ik hoef denk ik niet eens een telling to doen voor de verkiezing Musichead van het forum.

Wie oh wie.......gaat tussen Napoje en Ivo.

laten we het dus maar houden op Napoje ;)

:schater:

Link naar reactie
hedendaagse producer = Moby

opnameman =Alan Lomax van de Lomax fieldrecordings.

Gecoverde liedje= where did you sleep last night door Nirvana

Onderwerp= Huddie Ledbeter AKA Leadbelly

Van voor jou tijd... :banaan: van voor de mijne en zelfs voor rob zijn tijd :banaan:

Pfoei, ik wist niet dat we het zo moeilijk gingen maken. Zo ken ik er ook nog wel een paar ;)

Maareh die Leadbelly had ik nog nooit van gehoord Loma wel trouwens maar dat zit wel heel ver weg in m'n geheugen :banaan:

Ik zal een gepaste vraag voor je verzinnen B)

Link naar reactie
Was bijna vergeten dat je nog een quizvraag tegoed had Napoje :D

Komt ie:

Welke nederlandse gitarist werd ooit uitgeroepen tot "beste van de wereld" en in welke groep speelde hij toen?

ah.... die is makkelijk, weet ik zelfs (denk ik)........... Jan Akkerman met Focus

Link naar reactie
Was bijna vergeten dat je nog een quizvraag tegoed had Napoje :D

Komt ie:

Welke nederlandse gitarist werd ooit uitgeroepen tot "beste van de wereld" en in welke groep speelde hij toen?

ah.... die is makkelijk, weet ik zelfs (denk ik)........... Jan Akkerman met Focus

Jan Akkerman, Brainbox.

Link naar reactie

Ja die was te makkelijk inderdaad....

oke, we gaan een iets andere richting op

vraag1.

-Wat is het beroep van Thijs Verwest?

vraag2

-Onder welk pseudoniem is Room5 ook wel bekend. Welk ander nummer van hem is minstens zo'n grote hit als de cover die hij maakte van Oliver Cheatham. En uit welk land komt hij?

Link naar reactie

Ja, die is lastiger he :m:

Room5 is het commerciele pseudoniem voor de belgische DJ JuniorJack die al vele remixen heeft gemaakt van andere (dance) hits. Hij had zelf een grote hit met het nummer "E Samba"

Hij treed al een tijdje op met een andere bekende belgische DJ, genaamd Kid Creme.

Volgende vraag:

Wat is "de Stick" en wie is de bekendste bespeler?

Link naar reactie

de stick is de chapman stick en toni levin is de bekendste speler dacht ik uit mijn hoofd

levinstick.jpg

Als we dan toch in de categorie bas zitten. Wie word er gezien als eerste fretloos spelende basgitarist? En hoe kwam dat tot stand.

Tja en van dance moet je me helaas niet al te obscure vragen stellen. Daar ben ik niet zo ingewijd in.

Link naar reactie
Als we dan toch in de categorie bas zitten. Wie word er gezien als eerste fretloos spelende basgitarist? En hoe kwam dat tot stand.

Ja, dat verhaal heb ik ook wel eens gehoord. Dat ie z'n fretten uit de hals sloopte. Weet niet meer wie dat nou was. Ik dacht Jaco Pastorius.

Link naar reactie

Pastorius is oke...

Stanley Clarke? Weet niet of ie het uitgevonden heeft maar een pionier is ie wel.

Dan eentje voor jou:

Wie speelde het eerst op een elektrische 7-snarige gitaar?

Link naar reactie
Heb ik er 1 voor jou:

Wie heeft de beroemde "slap" techniek uitgevonden?

die vent van Level 42 :lmao: Mark ....... nog iets ? Knoflook ? :D oh nee, die was van een andere saaie 80's band :m:

Link naar reactie

je bedoelt mark king ivo maar da's niet goed kan ik je nu al vertellen. (maar ze spelen wel allerbij op een veel-te-dure alambic basgitaar waar je een Z3 voor zou kunnen kopen)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in