Ga naar inhoud

Foto gejat?


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Groepsbestelling

Wel nette reactie trouwens.  :blush:

Ja, meteen misbruik van maken. :m:

Helemaal mee eens! <_<

uitkleden die lui....

Nou ja als het waar is wat ze zeggen

we got these pictures from our supplier.
dan is het een misse actie van die suppliers om zo je klanten te duperen

Ga er vanuit dat je zeker een paar honderd euro vergoeding moet krijgen. Dus ik zou eisen dat je gewoon een paar spullen geheel gratis krijgt. Ik vind het belachelijk dat je alleen korting krijgt, moet je eerst van alles gaan kopen! Ben je nog meer geld kwijt..

Link naar reactie

is het jullie opgevallen dat het bij marktplaats niet zo makkelijk meer gaat. Nouja, je kan het altijd uit de source halen of een screendump maken maar toch.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik heb er weer een gevonden!!!!

Ik had dit al eerder met een PM aan Marc gemeld. Hij zou B. aanschrijven, weet niet of 'ie dat inderdaad heeft gedaan. Indien ja, absurd dat 'ie er nog altijd opstaat.

Link naar reactie
Misschien wordt het tijd dat ik eens vraag of een bevriende advocaat een standaard dreigbriefje opstelt, met eis tot verwijdering en een dwangsom van een X-bedrag per dag dat het er op staat.

ja, net nu ik BB heb gemailt. <_<

Moet eerlijk zeggen: kreeg net een mailtje terug met excuses, en de belofte dat ie m'n foto zou verwijderen..... ;)

Link naar reactie

Als de foto op internet staat kan hij door iedereen gebruikt worden, internet is een openbaar medium, als je als fotograaf of als eigenaar de foto op internet zet mag iedereen die foto gebruiken :)

Helaas maar waar

Mijn complimenten voor de mooie Z3 !! :foto:

Link naar reactie
Als de foto op internet staat kan hij door iedereen gebruikt worden, internet is een openbaar medium, als je als fotograaf of als eigenaar de foto op internet zet mag iedereen die foto gebruiken  :)

Helaas maar waar

Mijn complimenten voor de mooie Z3 !! :foto:

Waar haal je die wijsheid vandaan???

Copyrights liggen altijd bij de maker van de foto, hoe je 't wendt of keert! Dat geldt in het geval van tekst, beeld, geluid en in veel gevallen ook voor geestelijk eigendom.

Tien seconden googelen en je bent weer geheel op de hoogte:

http://www.zowerkt.nl/rechten/wetten/auteursrecht.htm

http://www.heinpragt.com/copyright/copyright.php

http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrechten

http://www.fd.nl/StatischeInhoud.asp?Conte...t=&Id=COPYRIGHT

enz., enz.

Link naar reactie
Wow, dus al die mp3's die ik op het internet vind zijn legaal en beschikbaar voor iedereen? Bedankt Leo, ik ga downloaden!!! :D

;)

Leo heeft het over foto's.

Ik denk dat ALS je al rechten wilt claimen dat je dat bij het plaatsen van een foto al erbij moet vermelden.

Link naar reactie
Wow, dus al die mp3's die ik op het internet vind zijn legaal en beschikbaar voor iedereen? Bedankt Leo, ik ga downloaden!!!  :D

;)

Leo heeft het over foto's.

Ik denk dat ALS je al rechten wilt claimen dat je dat bij het plaatsen van een foto al erbij moet vermelden.

Nee. Foto's (of ander beeld, tekst en muziek e.d.) ergens plaatsen wil niet zeggen dat iedereen er zo maar over kan beschikken en ermee kan doen wat 'ie wil. Natuurlijk verdient het aanbeveling, als waarschuwing, te vermelden dat er copyright op rust, maar nodig is dat niet. Het spreekt voor zich dat je niet zo maar kunt gebruiken wat een ander heeft bedacht en waarin misschien wel financieel in is geïnvesteerd ; de wet voorziet hier duidelijk in!

Zedri, jij als grafisch vormgever weet net zo goed als ik dat als jij een beeld nodig hebt voor een brochure, website of wat dan ook, je dat niet zomaar van het net (of ergens anders vandaan) plukt en (her)gebruikt. Ook jij staat raar te kijken als een door jou gemaakte tekst, foto, tekening (of ontwerp) wordt gebruikt door iemand anders.

Link naar reactie
Nee. Foto's (of ander beeld, tekst en muziek e.d.) ergens plaatsen wil niet zeggen dat iedereen er zo maar over kan beschikken en ermee kan doen wat 'ie wil. Natuurlijk verdient het aanbeveling, als waarschuwing, te vermelden dat er copyright op rust, maar nodig is dat niet. Het spreekt voor zich dat je niet zo maar kunt gebruiken wat een ander heeft bedacht en waarin misschien wel financieel in is geïnvesteerd ; de wet voorziet hier duidelijk in!

Zedri, jij als grafisch vormgever weet net zo goed als ik dat als jij een beeld nodig hebt voor een brochure, website of wat dan ook, je dat niet zomaar van het net (of ergens anders vandaan) plukt en (her)gebruikt. Ook jij staat raar te kijken als een door jou gemaakte foto of tekening (of ontwerp) wordt gebruikt door iemand anders.

Kijk maar op Marktplaats.

Je kan de gemaakte foto's van de verkoper niet zomaar opslaan. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.