Ga naar inhoud

Beamer

The Shrike

Aanbevolen berichten

Ff eer doen aan de naam van deze lounge; een off topic vraagje.

Ik wil binnenkort een beamer kopen en ben eigenlijk al een tijdje bij Benq beland, want ok prijs/kwaliteit, maar nu snap ik niet helemaal waarom ik een dure home-cinema versie moet kopen met lage helderheid (~1000 lumen) ipv een goedkpere gewone beamer met hoge helderheid (~2000 lumen). Beide zijn tegenwoordig stil (<30dB) dus waarom een home cinema ding??? Heeft iemand hier ervaring?

p.s. ik weet dat er ook websites zijn waar ze dit de hele tijd bespreken, maar daar kan ik niet inschatten wie een BS (bullshit) degree heeft en op wie ik af kan gaan. Die splitsing heb ik hier al gemaakt :):rolleyes::muur:

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

inderdaad. Je kan op het HT forum kijken. Ik heb de mensen daar ook al het een en ander geprobeerd verder te helpen. Helaas zijn deze "experts" (lees: amateurs) nog al eens te eigenwijs om iets van een prof aan te nemen. Dus ik ben daar al een tijdje niet meer geweest.

Als je echt wil kan ik wel voor je vragen bij de jongens ven de TD hier op m'n werk Die weten alles van beeld (ik ben meer van het geluid)

Ik weet wel dat de hoeveelheid ansilumen (de lichtopbrengst) wel erg belangrijk is, maar dat had je zelf ook al door. Hou er rekening mee dat de lampen vrij duur zijn, dus ga er geen tv op kijken (wordt je ook gek van)

Link naar reactie

kijk met name naar responsetijd en resolutie.

Goedkopere beamers willen vaak langzamer zijn en niet geschikt voor breedbeeld of HDTV ...

en dan hebben we het nog niet over contrast ratio en zwart kwaliteit :rolleyes:

Link naar reactie

Ik weet niet of je een DVD speler met "Progressive Scan" hebt. Maar zorg dat je een beamer ivnd die het aankan. Mocht je die DVD speler nog gaan kopen...

Progressive Scan

Progressive Scan creates a picture as a single image. This is different from older methods that sometimes caused screens to flicker. Pictures created using the Progressive Scan technique tend to look sharper and crisper. To use the Progressive Scan feature of your DVD player, your TV must also be capable of creating a picture using the Progressive Scan method

Meeste tv's hebben het nog niet. Ik heb me echter door experts laten vertellen dat het met name voor beamers een hele verbetering is.

Ik begreep ook dat het binnen de specs van HDTV valt maar daar wil ik van af zijn.

Link naar reactie

kijk mijn probleempje in cijfers

ding: homecinema PE5120 / homecinema PE7700 / normale beamer MP610

prijs: EUR 750 / EUR 2400 / EUR750

verh.: 16:9 / 16:9 / 3:4 & 16:9

nat.res.: 854x480 / 1280x720 / 800x600

lumen: 1100 / 1100 / 2000

contrast: 1:2000 / 1:2500 / 1:2000

geluid: 26dB / 26dB / 25dB

vert.freq.: 85Hz / 100Hz / 85Hz

Ik wil er wel TV mee kijken, maar zolang de lampen allemaal >3000 uur mee gaan vind ik dat wel goed, want ik zal er dan ~ 3 jaar mee doen. Hij moet dus wel een hoge lumen waarde hebben om overdag te kunnen kijken. contrast waardes, geluid en freq. zijn allen ok.

Ik ga hem op een shuttle-tje aansluiten (nu ook m-processor) of een laptopje kopen voor media center.

Ik snap niet waar het prijsverschil zit. Ik weet dat de native resolutie runnen wel het prettigst is, maar tegenwoordig zien de emulaties er ook ok uit, dus waarom 4x zoveel betalen. Maar ja, er moet wel een reden zijn, of is het alleen de marketing label die het prijsverschil verklaart? Ik wel best dokken voor iets leuks, maar wil dan ook iets meer hebben. Ik heb het idee dat ik hiermee het platte scherm gedoe over sla, dus daar geld spaar.

benq

Link naar reactie
Denk ook even aan wat je in de toekomst wilt gaan kijken. HDTV zit er nu toch wel een beetje aan te komen, dus is het wel handig dat de beamer dat kan weergeven.

en dat gaat met geen van de drie lukken, tenminste niet HDTV2 :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in