Ga naar inhoud

uitlaat

Gast Peter jansen

Aanbevolen berichten

Gast Peter jansen

Hallo z3 liefhebbers

Ik zou graag mijn z3 1.8 uit 1997 een dubbele uitlaat( Met 2 potten)willen plaatsen

En aangezien ik een leek ben, weet niet niet of het mogelijk is.

Ik kan een uitlaat kopen van een z3 3.0 3.2 l

Weet iemand of dit passent is te maken?

Adios

Pedro

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niemand hier op het forum heeft het tot dusverre aangedurft. Maar het is wel mogelijk. Fixer van het Engelse forum heeft een dubbele uitlaat eronder laten zetten, maar hij was niet helemaal blij met het resultaat. Door de Y-splitsing na de katalysator ging de uitlaat vreselijk resoneren. Door een soort vlinderklep te monteren heeft hij het weten "te fixen". :ok: Hoe het nu zit weet ik niet, maar het was veere van optimaal. Zal hem binnenkort nog eens vragen.

Het klusje is niet zo simpel als het lijkt. De uitlaat is je minste zorg, de achterpoiler lukt ook wel nog. Maar heb je als eens onder je Z gekeken? Als eerste zit het reservewiel in de weg. Maar om er ook daadwerkelijk een hele pot onder te kunnen monteren zul je in het plaatwerk moeten gaan zagen, en de accu herpositioneren. Dit laatste ben ik niet zeker van, nu ik naar de plaatjes kijk. Ziet er wel netjes uit, op de ditjes en datjes nagelaten.

Zijn verhaal met foto's lees je hier

Tweede optie is een eisenmann uitlaat. Nadeel: geen echte pot aan de rechterzijde. Meerdere users hebben deze uitlaat gemonteerd:

Ik

Chris

Huub

SuperDuper

00595100001049471162.jpg

Link naar reactie
Dan is er nog Ivodl, hij heeft de enkele pot met dubbele uitlaatpijp op zijn 1.9 ;)

Geen foto's meer die te zien zijn, opwindend.net/Z3/ werkt ook al niet, Ivodl al lang niet meer gezien hier; vreemde zaak.

Heb 'm toch even gemaild, hoop dat alles OK is!

Link naar reactie
Geen foto's meer die te zien zijn, opwindend.net/Z3/ werkt ook al niet, Ivodl al lang niet meer gezien hier; vreemde zaak.

Heb 'm toch even gemaild, hoop dat alles OK is!

Denk dat hijzelf opwindende dingen aan het doen is, al vele malen heb ik 'm geprobeerd te bereiken omdat ik een klokje voor hem heb. Iedere keer beloofde hij het op te komen halen, in Waddinxveen, maar tot nog toe niet gedaan. Misschien is hij nu bij de tijd genoeg?! :schater::schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in