Ga naar inhoud

Vanos systeem

klaaz

Aanbevolen berichten

Ik zit toch nog te twijfelen of mijn vanos wel werkt. Kan ik zelf ergens aan zien of horen of die het wel doet.

Ik kan namelijk nog niet naar de bmw garage omdat ik er nog geen kenteken op heb.

@dylotic: Bij jou zat er een stekkertje los, weet je ook waar dat stekkertje ongeveer zit?

Misschien verbeeld ik het mij maar, of misschien had ik meer verwacht van de ///M... :)

Ben vanmiddag even de sneweg opgeweest en kreeg hem wel op de 220 km/h en moest toen weer afremmen voor de afrit waar ik afmoest. (durfde namelijk niet verder omdat ik zonder kenteken rijdt)

Ook heb ik zelf 0-100 opgemeten met vriendin er bij in met stopwatch, en kwam op 8 seconden terecht. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik niet echt volg gas ben weggetrokken maar hem wel even rustig liet opkomen. (ivm nieuwe banden...)

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

8 seconden tja.. Allemaal maar moeilijk te beredeneren. Ik heb altijd het gevoel

dat ik op 2 sec al aan die 100 zit hehe. Wil je die 5.3 halen moet je ook wel het

onderste uit de kan halen. Zoiets van

Vanuit 1ste zo snel mogenlijk naar de 2e in de tweede bij 4000 ongeveer naar 3

deze vervolgends geheel doortrekken naar de 7000.

Die 2e vesnelling doet niet veel vind ik en ga meestal zsm naar die 3 en dan pakt

hij echt flink op! Aan het einde van je 3 zit je al aan de 140 geloof ik heh :)

Dus niet te bang zijn om hoge toeren in te kruipen! Bmw noemt het ook een hoog

toeren motor.

Maar om echt te weten of alles wel werkt zou ik dit na laten kijken voor de

zekerheid. Mijn vermoeden is als jij zegt dat hij tegenvalt dat er toch echt iets

niet goed is. Het is tenslotte wel een van de snellere auto's en al niet de snelste

in zijn prijsklasse!

Waar dat stekkertje zit heb ik geen idee van. Dit heeft de BMW mij wijs gemaakt.

Link naar reactie

Dat van die hoge toeren klopt overigens.

Bij het warmrijden tot 4000 laten gaan, maar daarna is de M het fijnste te rijden vanaf 4000. Je hebt dan zoveel koppel dat het je iedere keer blijft verbazen!

@Klaaz: Wen even aan de auto en probeer het dan nog een keer. Wanneer je hem echt intrapt zal het wel beter gaan. Het is een auto waar je even aan moet wennen om er alles uit te halen ivm eventuele wielspin ed.

Heb je toch nog twijfels dan kan een goede dealer je binnen 5 minuten al vertellen of er iets met je vanos is.

Helaas heb jij geen vergelijkingsmateriaal, maar wanneer je er mee rijdt merk je het gelijk. (dit zal de dealer waarschijnlijk ook even doen)

Link naar reactie

Een manier om te testen of je Vanos en ook andere zaken werken is de 100 tot 200 test, deze moet je volgens de diverse forums in ca 14 tellen voor mekaar krijgen in de 3 en de 4.

Vandaag ff in Duitsland uitgetest op ongeveer, moest zelf op mijn horloge kijken, maar dik binnen de 15 seconden zat ik elke keer!!

groetjes,

Pierre

PS Bij voorkeur niet in Nederland uitproberen! :( , of je moet al van die nummerplaatspray gespoten hebben :rolleyes:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ehh was toch iets loos met mijn auto...dacht ook al van hmm als dit alles is dan valt het mij vies tegen wat die auto kan... :huh:

Maar het probleem zat hem in de gaspedaal

pedaal.jpg

Waar de 1 staat daar was die bij mij afgebroken, wat inhoud dat ik dus nog lang niet aan volg gas toe kwam... :)

Kwam er vanavond achter toen ik de auto wou stofzuigen, en dacht hee was dit...

maarja waar krijg ik nu nog een nieuwe gaspedaal zo gauw weg, en wou toch weten of het enig verschil uitmaakte dat het verbindings stukje was afgebroken, en heb dus even zelf (voor nood) wat gefabriceerd zodat de pedaal wel helemaal werd ingedrukt.

Nou mensen wat mij toen overkwam was echt wel even schrikken geloof me.. nu pas weet ik dus wat een M motor kan. :D :lmao: :lmao:

Mijn laatste snelle auto voor deze (en dat is al weer een poosie terug) dat was een corrado VR6, en was mij nog redelijk bewust van wat die auto toendertijd presteerde, en dat was ook niet mis en na mijn vergelijking met de Z3 had ik zoiets van bah de Z3 valt mij best wel tegen.... tot vanavond dan he, nu is er dus geen vergelijking meer mogelijk. ;)

WAT EEN BEEST VAN EEN AUTO..... :lmao:

Nou ik ben in ieder geval blij dat er niets motorisch aan de hand was en een nieuwe gaspedaal kost volgens ETK 13 euro incl... dus dat zijn de kosten ook niet.

Zo moest het toch even kwijt, na mijn geweldige rijervaring van vanavond... :)

Link naar reactie

Hmm , corrado ookal eens in gereden heb dus echt het idee dat het niet veel

power heeft tegenover een M dus denk wel dat mijn pedaal inorde is ahoewel

mischien wel het kabeltje wel een beetje uitgerokken zou kunnen zijn. Nu moet ik wel zeggen dat nieteen auto echt een competietie is geweest en zeker niet zo'n

"trage" corrado hahaha dan is er zeker iets mis met je M! Pff

Link naar reactie

Wat zo'n klein lullig dingetje al niet kan beteken voor het vermogen van een auto :lmao:

De M is toch echt wat anders dan de VR6 corrado's of golfjes, heb al heel wat gereden, VR6's, 200+Pk golf GTI's, 330i met 231pk maar zo'n M is toch echt een andere wereld, zoals die gaat als je dat gaspedaal echt naar beneden duwt :) :D :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in