Ga naar inhoud

ervaring met 1,9 of 2,8 liter


Gast Gast_paul

Aanbevolen berichten

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja wat is beter. Als je het over acceleratie hebt:

1.9l van 0 tot 100: 9,5sec

2.8l van 0 tot 100: 6,5sec

Naar het verbruik hoef je niet te kijken. De 2.8 zal natuurlijk minder zuinig zijn, 6 cilinder immers. Maar uit ervaringen op het forum blijkt dat het verschil minimaal is tov de 4 cilinder 1.9l.

Maar wat verwacht je van de Z3? Moet hij snel zijn, comfortabel, prijsklasse? Welkom op het forum btw. :lmao:

Link naar reactie
Hallo,

Welke motor is beter ? de 1,9 of de 2,8 liter ?

Hoe zit het met het verbruik ???

gr.

Een paar maanden geleden steld ik mezelf dezelfde vraag. 1x een proefritje in een 2.8 en ik vond mijn antwoord. Het zijn twee volledig verschillende auto's. Die extra PK's staan de Z3 best goed ;)

Ik heb liever een 2.8 met minder opties en wellicht een hogere km-stand, dan een 1.9 met alles erop en eraan die nog geen 10.000 heeft gelopen.

Overigens, een vriend van me denkt er heel anders over: hij heeft een 1.9 alles dr op en dr an EN een lage km-stand en hij is heel erg tevreden.

Wat te doen? :lmao:

Succes met de keuze.

Pieter

Link naar reactie

Reine geschmacksache zou de Duitser zeggen! :lmao:

Voor mij nooit meer een stofzuiger (lees viercilinder) als ik het me maar enigszins permiteren kan moeten er minimaal zes cilindertjes onder de kap trappelen.

14 jaar geleden bij mijn eerste 320i touring was ik verkocht ;)

Link naar reactie

Haha leuk veel reakties ! Bedankt voor de tips.

Ben gister wezen kijken en rijden. Geweldige auto !

Heb gekozen, hoewel jullie voorkeur meer uitging naar de 2, 8 , voor de 1,9.

Het is een plaatje en ik haal hem vandaag op.

Nu nog achter een hartop aan.

Bedankt en totrijdens !

Link naar reactie

Effe nog een late repliek...

Op de verbruiksvraag antwoord ik altijd : "haast niets"

Mijn zescylinder staat namelijk soms 3 - 4 weken aan een stuk in de garage en is bijgevolg goedkoper dan mijn Focus CMax.

En kwestie verschil : ik heb lang gewacht (nu 44 geworden) om mij een zescylinder te kunnen kopen, and I love every second of it... :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.