Ga naar inhoud

Van 1.9 naar 2.8


turtle

Aanbevolen berichten

Hallo,

Alleereerst zal ik me even voorstellen; mijn naam is Michel, ik ben sinds een 2 maanden in het bezit van een montrealblauwe 1,9 Z3 uit 1996 ! Hiervoor ben ik 5 jaar in het bezit geweest van een kever (1303 cabrio met 44 ! PK). Totaal wat anders dus !!

De ZZZ bevalt super, alleen heb ik nu het plan opgevat om in de (nabije) toekomst een 2.8 aan te schaffen en de 1.9 weer in te ruilen.

Wat is volgens jullie een reeel bedrag wat ik zou moeten toegeven op een 2.8 van 2 a 3 jaar nieuwer wanneer in de mijne inruil ? En wat zullen de grootste verschillen qua rijden zijn ? Zijn er overigens dingen waar ik specifiek bij een 2.8 op moet letten ?

Nou ik hoor het wel !

Groet,

Michel

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

????????

Had je niet jezelf beter moeten laten informeren voordat je uberhaupt een Z3 ging aanschaffen? Per saldo ben je nu altijd duurder uit bij inruil. Het lijkt nu alsof je spijt hebt van de 1.9. Ik mag graag nadenken over mijn volgende auto, maar na 2 maanden is wel erg snel IMHO.

Mocht je de auto voor dagelijks gebruik bezitten (zoals ik), dan moet je wel letten op de hogere kosten in gebruik bij de 2.8/3.0, vooral verbruik. Is de auto puur voor de fun dan zeg ik -> 6 pitter.

Link naar reactie
????????

Had je niet jezelf beter moeten laten informeren voordat je uberhaupt een Z3 ging aanschaffen? Per saldo ben je nu altijd duurder uit bij inruil. Het lijkt nu alsof je spijt hebt van de 1.9. Ik mag graag nadenken over mijn volgende auto, maar na 2 maanden is wel erg snel IMHO.

Mocht je de auto voor dagelijks gebruik bezitten (zoals ik), dan moet je wel letten op de hogere kosten in gebruik bij de 2.8/3.0, vooral verbruik. Is de auto puur voor de fun dan zeg ik -> 6 pitter.

...... tja achteraf praten is natuurlijk gemakkelijk, als je alles van te voren weet........., 't is mij ook wel eens gebeurt. Zescilinder geluid is natuurlijk sowieso mooier...

Link naar reactie
[ Het lijkt nu alsof je spijt hebt van de 1.9.

Hallo,

Spijt heb ik echt niet hoor betreft de 1,9 :lmao: .

Er gaat alleen een hele nieuwe (z3) wereld voor me open en aangezien ik veel positieve verhalen hoor/lees over de 6-pitter is mijn interesse gewekt !!

Wanneen ik tot inruil overga, zal dat niet eerder zijn dan volgen jaar..........

En inderdaad misschien had ik me wat beter moeten voorlichten betreft mijn eerste aanschaf, maar je weet misschien hoe dat gaat............Toen ik had test gereden en mijn kever daar ook nog kon inruilen, was ik snel verkocht ;)

Groet,

Michel

Link naar reactie

Hou dat gevoel gewoon lekker en met een jaartje of wat naar een grotere kijken is helemaal zo gek niet hoor :) Die 140 pk 4-pitter is best aardig, geen racewagen, maar is dat zo belangrijk?? :mellow: Je kunt prima mee komen en wordt zeker niet weggereden in het normale dagelijkse verkeer.

Link naar reactie
En inderdaad misschien had ik me wat beter moeten voorlichten betreft mijn eerste aanschaf, maar je weet misschien hoe dat gaat............Toen ik had test gereden en mijn kever daar ook nog kon inruilen, was ik snel verkocht :huh:

Ik weet er alles van, ging bij mij niet anders. Ik zeg nu: te impulsief gekocht. Gelukkig kun je er iets aan doen. Welkom hier, overigens.

Link naar reactie

Ach , je wil altijd meer.

Ik zou ook best meer willen hoor, maar ja wanneer is het genoeg? nooit waarschijnlijk. Zelfs met een ;) wil je meer. Kijk maar naar Pierre, die heeft 'm ook getuned. Ik kan me voorstellen dat je je een 6 cylinder wil, maar hou er rekening mee dat het dus geen oplossing is !

Verdorie laatst door een Seat Leon ingehaald. Oke, we zaten met z'n 2-en in de auto en stond een versnelling te hoog om goed te accelereren, maar toch... :huh: balen! Dus ik wil ook een snellere! Maarja, wordt je daar gelukkig van? ^_^

Link naar reactie
[ Het lijkt nu alsof je spijt hebt van de 1.9.

Hallo,

Spijt heb ik echt niet hoor betreft de 1,9 ;) .

Er gaat alleen een hele nieuwe (z3) wereld voor me open en aangezien ik veel positieve verhalen hoor/lees over de 6-pitter is mijn interesse gewekt !!

Wanneen ik tot inruil overga, zal dat niet eerder zijn dan volgen jaar..........

En inderdaad misschien had ik me wat beter moeten voorlichten betreft mijn eerste aanschaf, maar je weet misschien hoe dat gaat............Toen ik had test gereden en mijn kever daar ook nog kon inruilen, was ik snel verkocht ;)

Groet,

Michel

Ach, wat l&l ik toch eigenlijk. Mijn Z3 is de derde auto in nog geen 4 jaar. :(. Het kriebelt nog niet, maar er komen al weer wensen.... Zucht, houdt het nu nooit op!

Link naar reactie
Hallo,

Alleereerst zal ik me even voorstellen; mijn naam is Michel, ik ben sinds een 2 maanden in het bezit van een montrealblauwe 1,9 Z3 uit 1996 ! Hiervoor ben ik 5 jaar in het bezit geweest van een kever (1303 cabrio met 44 ! PK). Totaal wat anders dus !!

De ZZZ bevalt super, alleen heb ik nu het plan opgevat om in de (nabije) toekomst een 2.8 aan te schaffen en de 1.9 weer in te ruilen.

Wat is volgens jullie een reeel bedrag wat ik zou moeten toegeven op een 2.8 van 2 a 3 jaar nieuwer wanneer in de mijne inruil ? En wat zullen de grootste verschillen qua rijden zijn ? Zijn er overigens dingen waar ik specifiek bij een 2.8 op moet letten ?

Nou ik hoor het wel !

Groet,

Michel

Hallo michel en welkom op het forum ;)

Het grootste verschil tussen 1.9 en 2.8 is het koppel, al een flinke dosis trekkracht bij laag toerental. loopt gewoon soepeler, en 6 pitter bmw sound heerlijk.

ik zou zeggen maak eens een paar proefritjes bij verschillende zzzz's vanaf de 2.0 tot de :( heb je ze allemaal geprobeerd weet jij precies wat bij jou past ;)

En wat de prijzen betreft, geen peil op te trekken, vraag en aanbod gewoon surfen op diverse verkoopsite's dan krijg je al een beetje een idee. verschil tussen 1.9 en 2.8 van gelijk bouwjaar is al gauw 4000 eurie's.( bij bj. 97) maar hangt ook weer van de staat en km. stand af. en koop je bii een dealer of universeel bedrijf zoveel verschillende factoren, gewoon overal kijken en informeren.

in ieder geval veel plezier met jouw Z drive.gif

Link naar reactie
Het valt mij op dat veel Z3 rijders vallen op de Wiesmann. Is het zo dat de cabriorijders op de open versie vallen en de couperijders op de Wiesmann GT? In mijn geval is dat namelijk wel zo.

Ik denk als roastster rijder van wel. de voorkeur voor cabrio is nl. het genot van het open rijden :(

Link naar reactie

laat ik het zo zeggen, als ik één van beide kreeg dan maakte het niet uit. mocht ik in de gelegenheid zijn om er een te kunnen kopen dan werd het toch de open editie. open rijden blijft toch wel een van de favoriete bezigheden. ik ga een slechte periode tegemoet.... winterbanden reeds gemonteerd, ht komend weekend.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.