Ga naar inhoud

Veren indrukken


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nope,

kun je net zo goed van die klemmen erop schroeven, lijkt me ;)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen "zonder kwaliteitverlies" :P

Lijkt me dat ze ze warm stoken en dan drukken :D

Ja, nur die Farbe wird evtl. etwas dunkler.
Link naar reactie
nope,

kun je net zo goed van die klemmen erop schroeven, lijkt me ;)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen "zonder kwaliteitverlies" :P

Lijkt me dat ze ze warm stoken en dan drukken :D

Ja, nur die Farbe wird evtl. etwas dunkler.

Ja, en dan fixeren en af laten koelen. En dan maar hopen dat ze precies even lang zijn geworden! ;)

Link naar reactie

mmm, mijn ooms hebben destijds op verschillende wagens ook hun veren laten indrukken en het effect op de wegligging was desastreus.

OEM veren zijn, voor zover ik het correct heb, steeds lineaire veren. Om een optimale wegligging te kunnen behouden en de koets lager te leggen als standaard, heb je eigenlijk progressieve veren nodig met een hogere veerkarakteristiek als standaard.

Als je je veren laat indrukken voor 1 of 1.5 cm zal het nog wel meevallen, maar daarboven was het (destijds op Golf II en Mercedes E230) rampzalig.

edit: in België is men geweldig streng op verlagingen tegenwoordig. Een ideale oplossing zou zijn de standaard veren te laten persen, zodat je met originele veren lager komt te liggen en je een argument hebt dat er geen ANDERE veren opzitten. Dit zie je echter bijna niet gebeuren om de reden die ik hierboven aanhaalde.

Link naar reactie
edit: in België is men geweldig streng op verlagingen tegenwoordig.  Een ideale oplossing zou zijn de standaard veren te laten persen, zodat je met originele veren lager komt te liggen en je een argument hebt dat er geen ANDERE veren opzitten.  Dit zie je echter bijna niet gebeuren om de reden die ik hierboven aanhaalde.

Denk niet dat je dat zal lukken. Originele veren of niet... Men kijkt enkel of je over dat houten latje van 9 cm raakt.

Heb er van de week zelf mogen overrijden (met originele veren) en het bleef staan :schater:

Moet je wel niet in het buitenland vertellen dat je in Belgie over een houten balkje moet rijden op de Automobielkeuring... ;)

Link naar reactie
Zoals Ivo eerder aanhaalde en ik ook al eens in een andere topic, gebruik je toch van de veer klemmetjes????

Zijn bij de volkswagen dealer te verkrijgen, ik heb ooit bij een nieuwe volkswagen gezien dat ze op de veren zaten tbv van transport.

Veren laten veranderen door indrukking is in mijn ogen knoeiwerk.

Link naar reactie
Zoals Ivo eerder aanhaalde en ik ook al eens in een andere topic, gebruik je toch van de veer klemmetjes????

Zijn bij de volkswagen dealer te verkrijgen, ik heb ooit bij een nieuwe volkswagen gezien dat ze op de veren zaten tbv van transport.

Veren laten veranderen door indrukking is in mijn ogen knoeiwerk.

Volkomen eens, koop gewoon de spullen van eibach of H&R al het andere verslechterd alleen maar het weggedrag ;)

Veren alleen is al spannend genoeg omdat deze op de originele schokbreker met een andere rebound waarde afgestemd moeten worden. Dit luistert erg nauw, alleen iets voor de specialisten :lol:

Link naar reactie
Originele veren of niet... Men kijkt enkel of je over dat houten latje van 9 cm raakt.

Heb er van de week zelf mogen overrijden (met originele veren) en het bleef staan :schater:

zwijgt erover!!! Heb zo'n 80 bij 9 balkje in mijn garage liggen om te testen. ;) Heb met lege tank ongeveer nog 2mm over (met 18" velgen). Met de originele 16" heb ik 5 mm te weinig :lol:

Link naar reactie
[

zwijgt erover!!!  Heb zo'n 80 bij 9 balkje in mijn garage liggen om te testen.  :D  Heb met lege tank ongeveer nog 2mm over (met 18" velgen).  Met de originele 16" heb ik 5 mm te weinig  :lol:

Wanneer moet jij dan gaan naar de autokeuring ?

Mss. toch die baseballbat in je koffer leggen, want ze kontroleren nl. de gevarendriehoek, enz.

Als ze nou die bat zien liggen, zullen ze mss. dimmen ... ;)

Anyway, de mijne is gekeurd en ben er weer vanaf voor een jaar.

Link naar reactie
Wat dacht je dat een ZzZ had? :lol:

Weet ik, zat er bij mij ook onder en ik vind het véél te klein. Maar 16" standaard op een Z4 vind ik zéker absurd, zoveel jaar na de Z3. Dat is toch helemáál geen gezicht op zo'n uiterst moderne auto? Geen enkele ontwerper bij BMW zal het ooit verzinnen; op hun schetsen zul je toch écht geen 16" wieltjes zien. Toentertijd niet op de Z3 en later evenmin op de Z4. Maar we snappen 'm allemaal wel: ook velgen leveren omzet op.

Link naar reactie
Heb onder mijn Saab zelfs 15" standaard gemonteerd gehad :lol:

Op sportieve auto's, en daar reken ik de Saab niet toe (sorry, mijn mening, hoezeer ik de Saab ook kan waarderen!) als de Z4, horen heden ten dage nu eenmaal geen geen kleine wieltjes meer. Kijk hier op het Forum, menigeen wil grotere velgen dan standaard, omdat dat nu eenmaal beter staat. Ken jij mensen die een Z aanschaffen waar al 17 of 18" onder zit, om er vervolgens 16" onder te gooien? Groter vinden we toch allemaal mooi? Daarom snap ik niet dat onder zo'n dure, zwaar gemotoriseerde Z4, 16" velgen zitten, behalve om marketing-technische redenen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.