Ga naar inhoud

de Z4 M is er


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tot slot is er een nieuwe 3,0-liter motor die de oude met 231 pk vervangt. Voortaan verdedigt de 3,0-liter met 265 pk de linie. De motor kan maximaal 315 Nm trekkracht leveren en de sprint van 0 naar 100 gaat in 5,7 seconden. Voor de tussensprint van 80 naar 120 geeft BMW 6,5 seconden op; niet eens zo veel trager dan de M Roadster. De topsnelheid van de Z3 3,0si is afgeregeld op 250 km/u.

Die nieuwe 3.0 is trouwens ook niet kinderachtig. <_< z3 :rolleyes: qp als ontbijt :schater:

Link naar reactie
Tot slot is er een nieuwe 3,0-liter motor die de oude met 231 pk vervangt. Voortaan verdedigt de 3,0-liter met 265 pk de linie. De motor kan maximaal 315 Nm trekkracht leveren en de sprint van 0 naar 100 gaat in 5,7 seconden. Voor de tussensprint van 80 naar 120 geeft BMW 6,5 seconden op; niet eens zo veel trager dan de M Roadster. De topsnelheid van de Z3 3,0si is afgeregeld op 250 km/u.

Die nieuwe 3.0 is trouwens ook niet kinderachtig. B) z3 ^_^ qp als ontbijt :schater:

dat zal niet lukken :schater:

maar eerlijk: hij komt aardig in de buurt :D

Link naar reactie

ik vind dat rood trouwens wel wat hebben... is weer eens wat anders dan zwart. alleen:

De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.

is ie net zo snel als de 3.0. :D dat begrenzen... dat snap ik niet. daar koop je toch geen ^_^ voor. net zoals een B) 6 met 507pk gaan begrenzen op 250. Dan koop ik wel een porsche hoor ik menigeen denken.

Link naar reactie

Dat begrenzen mag je met een korrel zout nemen. Typisch gezien lopen die dingen harder dan ze zeggen. Het klink alleen lekker politiek correct ^_^

Wat mij betreft mogen ze dat ook doen in NL, maximale snelheid afschaffen, maar alle snelle auto's begrenzen op 250 km/u :D

Link naar reactie

ik weet niet of ik dat wel jammer vind. Ik vind het eigenlijk jammer dat ze in de "normale" M3 naar een V8 gaan. Bij BMW hoort toch een R6, dat is toch iets wat hem apart maakt. Een V8 dat hebben er meer. Ik zou niks tegen een V8 in mijn 5-er hebben, maar in een 2 zitter vind ik een R6 toch beter passen. Maar misschien ben ik wel malle Pietje.

Link naar reactie
ik weet niet of ik dat wel jammer vind. Ik vind het eigenlijk jammer dat ze in de "normale" M3 naar een V8 gaan. Bij BMW hoort toch een R6, dat is toch iets wat hem apart maakt. Een V8 dat hebben er meer. Ik zou niks tegen een V8 in mijn 5-er hebben, maar in een 2 zitter vind ik een R6 toch beter passen. Maar misschien ben ik wel malle Pietje.

zo'n 10 cilinder is ook goed B)

Link naar reactie

hij heeft dezelfde motor als in de mijne. alleen snap ik niet waarom ze hier de motor wel evenveel vermogen kunnen geven als in de M3 en in die van mij niet B) of heeft de Z4 een langere wielbasis als de z3 QP? dan zien we dat het echt onzin is dat ze mijne "maar" 325pk hebben gegeven; ze hadden hem gerust alle 343pk's kunnen geven, maarja dan was de M-coupé sneller als de M3 :schater: .

greetz bmwM-optic

PS: prachtige wagen, nu nog wachten op de :D -QP

Link naar reactie
hij heeft dezelfde motor als in de mijne. alleen snap ik niet waarom ze hier de motor wel evenveel vermogen kunnen geven als in de M3 en in die van mij niet :D of heeft de Z4 een langere wielbasis als de z3 QP? dan zien we dat het echt onzin is dat ze mijne "maar" 325pk hebben gegeven; ze hadden hem gerust alle 343pk's kunnen geven, maarja dan was de M-coupé sneller als de M3 :schater: .

heeft te maken met de lengte van de uitlaat, so I'm told :D

(kan zeker ook aan de 5 bak liggen, dat die het niet aan kan) B)

Link naar reactie

Tja, 325 of 343pk......., erg snel of een heel klein beetje sneller......., een niet erg interessant verschil lijkt me.

Je kunt je afvragen waarom iemand straks nog een Z4M koopt....., de 3.0 gaat ook al in 5,7 naar 100 en de topsnelheid is hetzelfde. Behalve dat je waarschijnlijk nog een 1 serie er bij kan kopen en dan net zoveel geld kwijt bent........ .

Het is meer een race tussen BMW/Audi/Mercedes aan het worden wie de meeste pk's in een auto stopt. Maar zolang je het spul begrenst op 250, blijft het verschil tussen een M en een 3.0 marginaal, wordt een beetje een zinloze competitie. Zie je trouwens ook bij de Audi RS4, dat ding moet bijna 110000 euro kosten, de huidige M dacht ik 77000, weet je direct waar de nieuwe heen gaat....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.