Ga naar inhoud

Vroemdag zolder

berre

Aanbevolen berichten

• Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Moet een hele leuke dag geweest zijn. Ik had al gehoord van Frank & Sabrina dat jij er naar toe was gegaan.

Leuk zo toch eens wat doen voor die kinderen die het zo moeilijk hebben, ze hebben al een grote achterstand, waardoor ze vaak niet begrepen worden. :blink:

Link naar reactie

Ik denk dat je enkel nog via Ac Vlaanderen zal kunnen gaan.

Men is de boel daar serieus aan het beperken en werkt enkel nog met een (zeer gedetailleerde) voorinschrijving want men wil absoluut een aantal cowboys van dit evenement weghouden.

De basisidee van deze "vroemdag" dateert al van midden jaren '90 en dan werden een aantal minder-valide kinderen uitgenodigd voor een ritje op het circuit met een echte race-wagen. Hielp er vroeger ook aan mee via een Opel raceteam en was vaak best zwaar, want niet iedereen stapt zomaar (over een rolkooi) in een kuipstoel en trekt zelf een zespuntsgordel aan. Aan't einde van de dag (als de kinderen weg zijn) mag er dan een uurtje vrij gereden worden en er vallen dan gegarandeerd brokken.

Door de jaren werden er meer instellingen aangetrokken, dus de organisatoren richten zich dan tot clubs, zoals de Mustang-club, CRX-club, MX5, enz. Kwestie van voldoende auto's te hebben en de racewagens verdwenen stilaan omdat dit op een "niet-race" dag gebeurde. Geluidsnormen zijn een pest in Zolder :huh:

Nu is het zo dat er nog maar een aantal racewagens zijn (met toegeknepen uitlaat) en men grotendeels op clubs beroep doet. Maar, bij velen kriebelt het eens men op zo'n circuit rijdt. Vandaar de strenge toelatingsnormen.

Ben ook even een kijkje gaan nemen, maar heb Berre niet in aktie gezien, maar blijkbaar heeft ie het toch overleefd -_-

Link naar reactie

populair zijn we allemaal hoor, in het totaal zijn er ongeveer 900 tot 1000 kinderen. die worden opgesplist in 2 groepen één in de voormiddag meerijden en de andere met kinder animatie.

de wagens werden ook in twee groepen verdeelt rode en de gele stickers en die mogen ieders een uur rijden in voor en namiddag.

en dan naar 15:30u was het vrij rijden met de helm op.(verplicht)

niet alle kinderen zijn heel blij dat ze meerijden (schrik) als je dat ziet dan een beetje rustiger aan, maar de meeste doen het graag hoor

die geel/zwarte QP was geen :blush: was nen subaru imprezza met spoiler op de koffer (als ik de juiste voorheb)

de andere was er wel één zwarte me goude lijnen 2.8

er was ook iemand van de Z3 club nederland, ik denk dat die zich ook goed geamuseerd heeft -_-

ik heb in de namiddag gaan rijden, voormiddag te veel volk vond ik en er reden ook enkele iets te traag en dat vond ik ook gevaarlijk op een circuit

ze hadden de groepen niet gelijk verdeelt te veel rood in de voormiddag ^_^

maar volgend jaar ben ik weer van de partij -_-

post-3-1129823747.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in