Ga naar inhoud

banden


mark

Aanbevolen berichten

Klopt het dat je gecupte banden weer ''rond'' kan krijgen door met die banden een burn-out te maken,zodat ze weer glad geslepen worden of is dit een fabeltje? :angry:

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klopt het dat je gecupte banden weer ''rond'' kan krijgen door met die banden een burn-out te maken,zodat ze weer glad geslepen worden of is dit een fabeltje? :lol:

:fez: burn out is niet de oplossing omdat je het hele loopvlak wegslijt.

wanneer er nog veel profiel op de banden zit en eigelijk zonde is om ze te vernieuwen, wielen wisselen van links naar rechts, is eigelijk ook maar een noodreparatie want je zit waarschijnlijk met de draairichting. maar het geluid is dan aanmerkelijk minder. :lol:

Link naar reactie
Mooie link nummero 1

Mooie link nummero 2

Ik heb niet-directionele banden. Zou ik ze dus wel van links naar rechts kunnen wisselen, of is het toch aan te raden ze van linksvoor naar rechtsachter(linksachter/rechtvoor) te wisselen?

Wat natuurlijk alleen kan als voor en achter gelijk is :lol: Dat is bij zescylinders meestal niet. :lol:

Link naar reactie
De standaard bematingen van de orginele banden zijn toch voor en achter gelijk? Ook voor de 6-cilinders? Dat jullie achter er 255 op gooien kan ik ook niks aan doen. :rolleyes::muur:

Maar ik heb vier dezelfde banden/velgen. Wie weet het antwoord?

:fez: sledge zoals jij voor en achter dezelfde maat heb zou ik voor met achter wisselen en gewoon LV naar LA en RV naar RA.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Car Gallery de Adelaar, Apeldoor

Heb toevallig pas ontdekt dat je de banden bij cupvorming, remvlak o.i.d. kunt laten afdraaien. Ik heb het laten doen bij van Essen banden in Eerbeek. 25 Euro per band incl. opnieuw balanceren. Er wordt in een speciale machine een minimaal stukje van je band afgeschaafd zodat ie weer 100% rond wordt, vaak zelfs beter als nieuwe banden.

Link naar reactie
Gast Car Gallery de Adelaar, Apeldoor

Sommige auto's zoals bijv. de VW Golf 3 en Audi TT zijn enorm gevoelig voor cupvorming, bij deze auto's krijg je het zeker weer terug maar ook als je de oude banden vervangt voor nieuwe. Bij de Z3 is het niet een vaak voorkomend probleem dus zal het ook niet gauw terugkomen of het moet worden veroorzaakt door bijvoorbeeld een verkeerde uitlijning dan is het wel zaak eerst de oorzaak op te heffen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.