Ga naar inhoud

Hardtop plaatsen

Remmuz

Aanbevolen berichten

Ik hoop zondag de trotse bezitter van een hardtop te worden.

Aangezien ik deze gelijk op de ZZZ moet plaatsen om hem thuis te krijgen

vroeg ik me af of er handleiding is voor het plaatsen van een hardtop, met name het afstellen aan de achterkant.

(tips voor het plaatsen zijn natuurlijk ook welkom!)

Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De voorbereiding zat gelukkig al in de auto toen ik hem kocht.

Ik heb eigenlijk alles (torx schroeven met bijbehorende schroevendraaier, opberghoes, enz.) behalve de hardtop zelf.

Bedankt voor het docje Sledge. Nu moet ik alleen nog iets over de afstelling vinden.

Link naar reactie

Ik begrijp dat afstellen dus niet echt nodig is..

De vorige eigenaar had zelf dus ook een hardtop, dus ik neem aan dat de afstelling al geregeld is.

Het is helaas wel een zwarte hardtop (Schwarz 2), mijn ZZZ is Cosmos schwarz.

(iemand ruilen? -_- )

Link naar reactie

Ik kan je wel wat tips geven.

Ik zou thuis even die zwarte kapjes van de slotjdes achter d'r af halen. Daaronder zitten boutjes die je met een dopsleutelset los kan draaien. Daarmee kan je speling creeren ten opzichte van de carosserie. Die zou ik los draaien en dan de hardtop d'r op.

Eerst de boutjes bij de voorruit BIJNA vast draaien zodat het dak goed gepositioneerd is t.o.v. de auto. Daarna goed kijken of het dak aansluit bij de (dichte) zijramen. Met de deuren dicht (voorzichtig) kan je goed zien of het dak symetrisch zit. Probeer dan (met de deuren weer open) om de slotjes vast te klikken. Dit mag niet te zwaar gaan. Als dat zo is zit die kant waarschijnlijk TE LAAG. Dan moet je dus de sluiting op de hardtop zelf vertstellen. Je zult zien dat er moeren aan weerszijden (boven en onder) zitten van de sluiting. deze kan je dus verstellen om de hoogte te bepalen. Hiermee bepaal je dus ook hoe strak het rubber van de achter/onderkant van de HT tegen je auto wordt gedrukt. Als je de slotjes eenmaal hebt afgesteld en vastgeklikt kan je mooi zien of de ruimtes, aan weerszijden van de HT t.o.v. de auto, evenveel zijn.

Daarna de voorruit boutjes goed straak aandraaien (anders gaat de HT rammelen bij hobbeltjes.

Dan de boutjes van de bevestiging bij de slotjes vastdraaien (je kan ze met vast geklikte slotjes niet meer verschuiven) om ze te fixeren.

Het kan zijn dat de aansluiting voorkant HT met de bovenkant voorruit wat speling vertoont. Dit is even zoeken met de slotjes achter. Ik zou dus voorlopig eventjes zonder zwarte kapjes blijven rijden voor e.v. aanpassingen. Bij vragen heb je m'n nummer

succes!

-_-

Link naar reactie

Ik weet niet of de hardtop die je wil bemachtigen de hardtop is die op ebay.de wordt aangeboden? Mocht dat het geval zijn, dan staan er nog een paar op welke wel al de goede kleur hebben. Hierbij de links. Ik weet dat het fraaier kan maar dan moet ik dat weer uitzoeken en daar heb ik geen zin in.

http://cgi.ebay.de/BMW-Z3-Hardtop_W0QQitem...1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Hardtop-BMW-Z3-mit-Huel...1QQcmdZViewItem

Link naar reactie
Ik weet niet of de hardtop die je wil bemachtigen de hardtop is die op ebay.de wordt aangeboden? Mocht dat het geval zijn, dan staan er nog een paar op welke wel al de goede kleur hebben.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n ebayer. Ik ga het liefst gewoon kijken en meenemen.

Ik heb er 900 voor betaald, wat niet echt veel hoger ligt dan de ebay prijzen.

Maar in ieder geval bedankt voor de links, mischien heeft iemand anders er nog iets aan.

Bevestiging was overigens geen probleem, paste in 1 keer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in