Ga naar inhoud

Import uit engeland

crusader

Aanbevolen berichten

• Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb je zojuist een "handleiding" gemaild voor import uit Duitsland.

Dit geldt voor Europa, dus ook voor de UK. Wat de import uit de USA betreft, dat zal iets anders zijn en ik neem aan dat er BTW betaald zal moeten worden aan de fiscus.

RWD: zal toch niet uitmaken uit welk land de auto komt, zolang 'ie voldoet aan de eisen van de RWD?

Maar vertel eens: plannen??

Link naar reactie
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat er komt kijken als je een z3 uit the UK wilt importeren? Eender als uit de BRD? Is een US uitvoering hier door de RDW te krijgen?

Cheers

Zou wel willen weten waarom "helemaal"daar vandaan bij de buren zijn hele mooie exemplaren te vinden????

Link naar reactie

Dit geldt voor Europa, dus ook voor de UK. Wat de import uit de USA betreft, dat zal iets anders zijn en ik neem aan dat er BTW betaald zal moeten worden aan de fiscus.

RWD: zal toch niet uitmaken uit welk land de auto komt, zolang 'ie voldoet aan de eisen van de RWD?

Rob,

Kan mij ook een sturen?

Mvrgrt,

Nico

Link naar reactie

Rob,

Kan mij ook een sturen?

Mvrgrt,

Nico

Geen enkel probleem. Geef me echter je reguliere emailadres, ik kan via het Forum geen bijlage meesturen. Als je hier je emailadres opgeeft, maak van het @-teken dan: [OP] of zoiets.

Link naar reactie
Hallo  allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat er komt kijken als je een z3 uit the UK wilt importeren? Eender als uit de BRD? Is een US uitvoering hier door de RDW te krijgen?

Cheers

Zou wel willen weten waarom "helemaal"daar vandaan bij de buren zijn hele mooie exemplaren te vinden????

Er rijden daar best wel wat "opgeleukte" US import met LHD rond.

Heb geen idee hoe het zit met deze auto's importeren naar Nederland.

Maar als je soms de prijzen ziet is het zeker soms de moeite waard. Het is namelijk niet zo dat importeren vanuit Duitsland zalig maken is, het is alleen wat makkelijker te berijden.

Link naar reactie

Ikzelf heb kortgeleden een Z3 uit Engeland geimporteerd. De auto was met de eerste eigenaar vanuit de USA naar de UK meeverhuisd. Een linksgestuurde auto dus die in Engeland lastig te verkopen was. Importeren uit Engeland is niet al te ingewikkeld, er zijn wel een aantal zaken waar rekening mee gehouden moet worden.

1. Auto kopen

De Engelse RDW, de DVLA, werkt voornamelijk via de post. De Engelse eigenaar moet een gedeelte van het kenteken (V5 of V5C) met jouw gegevens invullen en opsturen naar de DVLA. Jij krijgt, als nieuwe eigenaar, het "V5/2 New Keeper's Supplement" van het kenteken mee. Hiermee kan je aantonen dat je de nieuwe eigenaar van de auto bent. Let op, met dit supplement kan je de auto niet bij het RDW voor keuring aanbieden. Hiervoor heb je een "Application for certificate of Permanent Export" (V756) nodig, dit kan je downloaden op: http://www.dvla.gov.uk/forms/frms_vehicles.htm Na een week of twee krijg je het "Certificate of Permanent Export" (V561) vanuit Engeland toegestuurd. Hiermee kan je de auto in Nederland invoeren.

2. Vervoer

Dit is een lastig onderdeel. Officieel mag een Nederlander niet in Nederland met een auto met een buitenlands kenteken rijden, zelfs niet om de auto naar Nederland te vervoeren. Een ander punt is de verzekering, Nederlandse verzekerings maatschappijen verzekeren normaal gesproken geen auto's op buitenlands kenteken. De simpelste oplossing is de Engelse eigenaar met de auto naar Nederland te laten rijden maar dit zal in de meeste gevallen niet mogelijk zijn. Een andere optie is het huren van een "autoambulance" om de Z3 naar Nederland te vervoeren. Hierbij heb je wel een groot rijbewijs nodig. Er zijn wel autoambulances voor een B rijbewijs te huur maar deze hebben slechts een laadvermogen van zo'n 700 KG. Een aanhanger is ook lastig gezien het totaalgewicht van de combinatie. Ikzelf ben gewoon met de auto naar Nederland gereden, ik kon voor een paar dagen op de verzekering van de vorige eigenaar meeverzekered worden. In Harwich de Stena Discovery naar Hoek van Holland genomen.

3. Invoer

Zodra het V561 document per post is ontvangen kan een afspraak met het RDW gemaakt worden voor een invoerkeuring. Dit kan via de website van het RDW, hier kan je ook de wachttijden van de verschillende keuringsstations bekijken. De rest is tamelijk simpel; je maakt een afspraak waarbij je om een 1-dags kenteken vraagt. Deze krijg je samen met een acceptgiro van het ARN (€ 45,- verwijderingsbijdrage) opgestuurd. Met het 1-dags kenteken mag je op de dag van de keuring van- en naar het RDW rijden. Zorg natuurlijk wel dat je de auto op dit kenteken verzekerd hebt bij je verzekeringsmaatschappij. Zorg ook dat je de verwijderingsbijdrage ruim van te voren hebt overgemaakt; als deze betaling nog niet verwerkt is op de dag van de keuring dan mag je weer naar huis.

4. Keuring

De RDW importkeuring is vergelijkbaar met een uitgebreide APK keuring. Er werd in mijn geval voornamelijk naar de wielophanging gekeken. Let op de verlichting, de standaard USA of UK verlichting voeldoet niet helemaal aan de Nederlandse regels. Mijn (USA) verlichting was ook niet helemaal OK maar als ik beloofde dat ik de verlichting zou laten aanpassen was het geen probleem. Goedgekeurd dus. BPM kan de direct na de keuring bij de douane afrekenen (wel alleen PIN). Hoeveel je moet afdragen kan je berekenen op: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_af...acht_invoer.asp Het heeft overigens geen enkele zin om eventuele opties niet op te geven, de douane weet exact wat er standaard op en aan zat en je auto wordt secuur bekeken.

5. Kenteken

Na de keuring duurt het een dag of 4 voordat je het keuringsrapport en het nieuwe kenetekenbewijs thuis gestuurd krijgt. Daarna snel platen laten maken bij je garage (is zo gebeurd) en rijden maar !

Succes ermee

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in