Ga naar inhoud

te hard

napoje

Aanbevolen berichten

M'n schoonvader is laatst ook bekeurd voor het niet dragen van een gordel. Zogenaamd gezien door een broekie van een agent vanaf meer dan 200 meter. Toen m'n schoonvader ging uitleggen dat dat hem vrijwel ongmogelijk leek. Ging hij net doen alsof hij hem niet hoorde en tegen zijn collega dingen zeggen als: hoor jij wat? ik hoor een raar geluid" en dat soort flauwigheden. Later kreeg ie door dat dit wel eens problematisvh voor z'n carriere kon gaan worden, dus begint hij z'n excuses aan te bieden. :huh: Enfin, dikke brief is onderweg richting OVJ

Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals ik al donkerbruin vermoedde (eigenlijk diepzwart..) sta ik inderdaad op de foto in een tunnen in Zwitserland <_<:blink:

Vandaag kwam de beschikking binnen, en die zijn inderdaad best pittig :huh:

106 gereden waar je in de tunnel 80 mocht (maar agent, bij 80 klinkt mijn eissenman niet goed genoeg :D ) 6 km eraf correctie, blijft 20km overschrijding over: € 116,- :o (in NL was dit € 55,- geweest...).

kzal het nooit meer doen agent :rolleyes: (maar ook niet minder..)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Morgen is het zover, moet ik verschijnen op het kantongerecht,

heb wat research gedaan, het procesverbaal moet de volgende onderdelen bevatten als je met een geijktesnelheidmeter bent gemeten:

4.4. Geijkte boordsnelheidsmeter in dienstvoertuig

Een proces-verbaal waarin sprake is van snelheidsmeting met behulp van een geijkte snelheidsmeter in een dienstvoertuig dient de volgende gegevens te bevatten:

de toegestane snelheid;

de afstand tussen het gemeten en metend voertuig, waarbij die onderlinge afstand tijdens het meten van de snelheid gelijk dan wel nagenoeg gelijk bleef;

de afstand waarover de snelheid voertuig werd gemeten;

de geconstateerde snelheid (afgelezen snelheid);

de snelheid volgens ijktabel (=snelheid ijktabel behorende bij de boordsnelheidsmeter)

de gecorrigeerde snelheid (=geconstateerde snelheid - correctie);

de overschrijding in aantal kilometers per uur.

Nooit een procesverbaal gezien??

Verder heb ik op flitsservice.nl gelezen dat ie minstens 800 meter met gelijke snelheid achter me gereden moet hebben. En dat heeft ie nooit, het totale traject van optrekken vanuit het verkeerslicht tot stilstaan voor de politiewagen is maximaal 1,5km!!

Ben benieuwd morgen ;)

Link naar reactie

Sterkte Píerre, die officieren van justitie Zijn soms teveel grapjurken.

Zo stond ik laatst mijn verhaal te doen en die vent maakte maar grapjes, en hij kon lachen om ZichZelf......

Ik moest meZelf even rechtZetten en heb hem duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was.....[ik dacht: Als hier iemand grapjes maakt dan ben ik dat.. :D ].

Maar goed, het was in Zo'n verhoorkamer waar we met meerdere mensen tegelijk ons verweer konden doen. Ik dacht dat ik alles Zó duidelijk voor elkaar had maar nee, hij gaf me geen gelijk.

Ik hoop dat jij en Napoje een beetje MaZZel hebben, maar ik ben bang dat jullie problemen hebben... ;)

Bij een negatieve uitspraak in hoger beroep gaan is het advies.

Link naar reactie
Moest Ivo ook niet zo rond deze tijd? Zo ja, dan geldt voor hem hetzelfde natuurlijk...!  :party:

ben vorige maand geweest & heb de rechter kunnen overtuigen dat het dossier niet volledig was / niet klopte.

Dus (nog) niet veroordeeld, OvJ moet wat meer huiswerk doen :banaan:

-wordt vervolgd-

Succes P :birthday:

Link naar reactie
:party:  :banaan: Was leuk zo met z'n drieën!!

Was wel de hoofdprijs geweest voor de mannen in blauw!!! ;)

We waren gewoon te snel hè ;)

Trouwens, die "pimp"golf was wel erg snel :birthday:

:fez: WAS ZEKER LEUK EN ZEKER (TE) HARD, HET ZOU NEER KOMEN OP 3 MAAL RIJBEWIJS KWIJT :drank: STEL JE VOOR DAT DIE GOLF EEN STILLE WAS ;)

Link naar reactie

Ben dus vandaag geweest en idd die rechter en officier houden gewoon hun standaard verhaal, bleek dat ik gedurende 300 meter gevolgd ben met gelijke afstand voor een meting, is voldoende volgens de kantonrechter.

Echter op flitsservice.nl een zaak gelezen over 200 meter waarbij de klager in hoger beroep in het gelijk is gesteld, de gemeten snelheid is verlaagd.

En ze houden het daar op een meetafstand van tussen de 500 en 800 meter die vereist is.

Heb ze aldaar om advies gevraagd en om eventuele andere jurisprudentie.

Twijfel nu om in hoger beroep te gaan, kost allemaal zoveel tijd, vandaag ook, moet je er om 10.15 uur zijn ben je om 11.45 pas aan de beurt.

Maar kan ook niet goed tegen mijn verlies, kijken wat het gaat winnen, het hart of het verstand :birthday:

PS Jongens let op heb daar vandaag wat zaken langs zien komen, ze nemen je rijbewijs zo af voor een paar maanden, moet je alleen plannen dat dat in de winter valt :schater:

Link naar reactie

Sommige zaken wel, die snelheidsovertredingen aangingen, ook als je een bekende zakenman uit het plaatselijke dorp voor de rechter ziet staan met een verhaal dat ie het allemaal niet geweten heeft ;)

maar die zaken van asielzoekers die zich iedere twee weken bij de korpschef van een bepaalde centraal gelegen gemeente op een bepaald tijdstip moeten melden en dan 15 euro boete krijgen als ze een half uur te laat komen, belachelijk wat een rechtsstaat hebben we hier, als je zo iemand die daar een paar uur zit te wachten en dan in gebrekkig nederlands een goed verhaal neerzet als officier en rechter met droge ogen veroordeeld :blink: Had behoorlijk slechte zin toen ik vandaag uit de rechtzaal kwam en dat niet alleen omdat ik mijn eigen zaak verloren had :D

Link naar reactie
maar die zaken van asielzoekers die zich iedere twee weken bij de korpschef van een bepaalde centraal gelegen gemeente op een bepaald tijdstip moeten melden en dan 15 euro boete krijgen als ze een half uur te laat komen, belachelijk wat een rechtsstaat hebben we hier, als je zo iemand die daar een paar uur zit te wachten en dan in gebrekkig nederlands een goed verhaal neerzet als officier en rechter met droge ogen veroordeeld :blink: Had behoorlijk slechte zin toen ik vandaag uit de rechtzaal kwam en dat niet alleen omdat ik mijn eigen zaak verloren had :D

Pierre dit vehaal siert je. ;)

Link naar reactie
Hoop voor je dat het uitpakt, maar zoals zo vaak: wij trekken toch wel aan het kortste eind :blink:

Maar goed dat er gisteren in Friesland of de Afsluitdijk geen politie op de weg was!! :D

Je komt zeker niet vaak op de afsluitdijk, op de weg waren ze misschien niet maar heb je ook naar boven gekeken, er vliegen daar vaak helicopters van de politie ;) :angry::angry:

Link naar reactie
Hoop voor je dat het uitpakt, maar zoals zo vaak: wij trekken toch wel aan het kortste eind :blink:

Maar goed dat er gisteren in Friesland of de Afsluitdijk geen politie op de weg was!! :D

Je komt zeker niet vaak op de afsluitdijk, op de weg waren ze misschien niet maar heb je ook naar boven gekeken, er vliegen daar vaak helicopters van de politie ;) :angry::angry:

:fez: Hebben die helecopters dan ook laserguns ? :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in