Ga naar inhoud

te hard

napoje

Aanbevolen berichten

Rij gister ergens rond de honderd waar ik 80 mag. foeifoei magniet. stout. Krijg een ferrari achter mij die te pushen zit, waarop ik niet reageer. Plots komt achter die ferrari de politie, die hem van de weg haalt, en als ik bij het stoplicht stop mij ook. Agent zegt dat ik tegen de 110-120 ging en dat baseert ie op de snelheid van die ferrari en niet van mij. Ben het er niet mee eens. Ik ging zeker geen 120. Wat te doen? Bezwaar maken? Voor laten komen? Volgens mij hebben ze alleen een zaak als ze MIJN snelheid hadden gemeten.

Link naar reactie
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rij gister ergens rond de honderd waar ik 80 mag. foeifoei magniet. stout. Krijg een ferrari achter mij die te pushen zit, waarop ik niet reageer. Plots komt achter die ferrari de politie, die hem van de weg haalt, en als ik bij het stoplicht stop mij ook. Agent zegt dat ik tegen de 110-120 ging en dat baseert ie op de snelheid van die ferrari en niet van mij. Ben het er niet mee eens. Ik ging zeker geen 120. Wat te doen? Bezwaar maken? Voor laten komen? Volgens mij hebben ze alleen een zaak als ze MIJN snelheid hadden gemeten.

klopt als een bus! Gewoon bezwaarschriftje indienen. Eigenlijk moeten we een advocaat een standaard stuk laten opstellen en dat hier hosten. We hebben allemaal wel eens een te zware rechtervoet toch? :birthday:

Link naar reactie

nee een ouwe zilveren 308 bestuurd door een man met blond krullend haar, omgeving a'dam zuidoost... daarbij vraag ik mij af hoe ie dat ooit kon zien... zoveel zicht heb je niet door een ferrari 308 :birthday:

308gtb_ar.jpg

Link naar reactie

klopt als een bus! Gewoon bezwaarschriftje indienen. Eigenlijk moeten we een advocaat een standaard stuk laten opstellen en dat hier hosten. We hebben allemaal wel eens een te zware rechtervoet toch? :birthday:

Ziehier....

Link naar reactie

en dan zegt de rechter denigrerend: je hebt zeker een standaard verweer van internet geplukt ...

(niet dat ik ervaring heb :birthday: )

Maar die bewaarhulpen helpen prima, je eigen verhaal doen werkt nog veel beter :birthday:

Link naar reactie
en dan zegt de rechter denigrerend: je hebt zeker een standaard verweer van internet geplukt ...

(niet dat ik ervaring heb  :birthday:  )

Maar die bewaarhulpen helpen prima, je eigen verhaal doen werkt nog veel beter  :birthday:

Is dit wat?

Edelachtbare,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beschikking met beschikkingsnummer ))))))) waarvan kopie is bijgevoegd )))))))). Mijn bezwaren luiden als volgt.

Volgens de beschikking en de agenten die mij hebben staande gehouden zou ik op 22-09-2005 omstreeks 18:30 met 111 km/u op de Gooiseweg in Amsterdam hebben gereden. Dit is volgens mij onjuist.

Ik weet uit eigen waarneming dat ik voor of ten tijde van de staande houding zeker geen 111 km/u, heb gereden. De volgende situatie deed zich voor: Achter mij reed een auto van het type Ferrari 308 die mij behoorlijk hard naderde. Het was niet mogelijk naar rechts uit te wijken daar ik mij op een voorsorteerstrook naar links bevond en deze afslag ook wou nemen. Deze auto werd aangehouden door een surveillancewagen die zich achter deze auto bevond. Hierna ben ook ik aangehouden. De verbalisanten hebben mijn snelheid gelijk gesteld aan deze auto. Volgens mij hebben de verbaliserende agenten mijn rijsnelheid onmogelijk precies kunnen bepalen. Tevens wil ik er op wijzen dat bij het type Ferrari erg moeilijk is om van achter door het voertuig heen te kijken. Zeker inachtnemende dat deze auto en mijn bmw z3 vrij lage auto's zijn. Daarbij reed ik met open dak dus lijkt mij dat helemaal moeilijk te zien (zie foto)

De opsporingsambtenaren in de surveillancewagen kunnen mijn inziens geen geldige snelheidspeiling hebben gedaan omdat zij niet achter mij hebben gereden of op gelijkblijvende afstand achter mij hebben gereden en er sowieso een andere auto tussen mijn auto en de surveillancewagen heeft gereden. De gereden snelheid kan dan ook niet geldig door de agenten zijn gemeten c.q. zijn waargenomen.

Gelet op voorgaande verzoek ik u dan ook het proces-verbaal te overleggen waarin de verbalisanten verklaren hoe zij de snelheid hebben afgemeten met inachtneming van de bovenstaande punten.

Voor zo ver u de politie naar aanleiding van mijn bezwaarschrift om nadere informatie vraagt dan verzoek ik u mij hiervan op de hoogte stellen. Indien en voor zo ver u van de politie geen reactie binnen 4 weken ontvangt dan dient deze beschikking te worden vernietigd, gelet op de inhoud van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999 (Stcrt. 1999, 137, en 2000, 236 en 238).

Ten slotte verzoek ik u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en, indien deze termijn niet wordt gehaald, de beschikking te vernietigen. Ik wijs u hiervoor op de termijn van 16 weken die door verschillende parketten wordt gehanteerd en die als redelijke beslistermijn wordt beschouwd. Indien niet binnen deze termijn kan worden beslist dan wordt de beschikking vernietigd. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast. Ik maak dus ook bij voorbaat bezwaar tegen een verlenging van deze termijn.

Hoogachtend

aangepast door napoje
Link naar reactie

ai, dus net meer dan 30 te hard :birthday:

NMi ijkrapport hoeft me niet vrij te geven voor "Muldertjes" (overtreding wet Mulder). Maar vragen kan geen kwaad :birthday:

Ik zou er mevrouw / heer van maken in je aanhef, of weet je of de OvJ een man is?

Verder: dit is een staandehouding, waarbij de agent op ambtseed een proces verbaal uitschrijft. Hierbij hebben ze dus geen ijkrapport. Het ismeer jouw woord tegen het zijne.

Maar je hebt volgens mij een hele goede kans dat deze boete onterecht wordt verklaard. Zeker als je hard kunt maken dat die 308 je hard naderde (ik zou behoorlijk vervangen door "erg hard" naderen). Ze erbij dat je snel naar rechts wilde gaan of ging om hem erlangs te laten. dat overtuigt nog meer :birthday:

Link naar reactie
Het was even zoeken... :schater: Ik denk dat je een goede kans maakt om te winnen Napoje, de Ferrari was voor jou een dreiging, en om de veiligheid in het verkeer niet in het gevaar te brengen kon jij niet op de rem gaan staan.

daar kan de OvJ echter uit af leiden dat je te hard hebt gereden, dus natuurlijk strak ontkennen dat je dat gedaan hebt :blink:

Link naar reactie

Meeting is inderdaad kul, tenzij er ergens assistentie was van een laserteam..

Als ze het op de teller doen, dan moeten ze een bepaald traject achter je rijden, waarbij de afstand constant blijft tussen de surv en jou. Dat is niet goed te bepalen als er nog een auto tussen rijdt, zeker als ze daar ook nog op moeten letten.

Zeker met je goede brief, geef ik je veel kans dat je dit wint.

Link naar reactie

ach ze moeten hun bonnenquota halen he. of dat nou afgeschoten word door de rechter maakt daarvoor niet uit. Enne... een z3, arie. Das benne 'n sportwage. Dus die goan altied te hard. dus die pakke we ff mee.

Link naar reactie

Ben benieuwd hoe dit afloopt Napoje, ikke moet binnenkort voorkomen voor de volgende situatie:

Ik sta voor een stoplicht aan het begin van een autoweg.

We trekken vanuit stilstand op, nadat de autoweg begint haal ik een aantal auto's in, dit is in een scherpe bocht, die ongeveer 800 meter lang is.

Opeens 200 meter achter de bocht, dus totaal ca 1 km na het begin van de autoweg zie ik een politiewagen achter me die me een stopteken geeft.

Op dat moment was ik al lang van het gas omdat ik weet dat er een flitspaal staat.

Blijkt een agent te zijn die alleen op weg is naar zijn werk en zegt dat ik volgens zijn teller ca 160 gereden heb, na correctie komt ie op 140.

Ik ben in bezwaar gegaan omdat die auto (een ford focus) op een afstand van ongeveer 1km nooit constant achter mij met de :blink: gereden kan hebben en een fatsoenlijke meting (op zijn teller kijken) heeft uitgevoerd. Hij reed immers in een scherpe bocht en we trokken op vanuit stilstand.

Ben benieuwd wat het wordt :huh:

Link naar reactie
Ben benieuwd wat het wordt :muur:

Ik zou zeggen: laat maar eens zien die meting! :angry: "tja..dat wordt lastig meneer de rechter" :o

Meneer agent is beedigd ambtenaar en spreekt altijd de waarheid :blink:

En dat is in 99,9% van dit soort zaken precies waar het om gaat, daar zit het probleem.

Link naar reactie
Ben benieuwd wat het wordt :muur:

Ik zou zeggen: laat maar eens zien die meting! :angry: "tja..dat wordt lastig meneer de rechter" :o

Meneer agent is beedigd ambtenaar en spreekt altijd de waarheid :blink:

En dat is in 99,9% van dit soort zaken precies waar het om gaat, daar zit het probleem.

Uitgangspunt van Edelachtbare.

Link naar reactie
Ben benieuwd wat het wordt :(

Ik zou zeggen: laat maar eens zien die meting! :lol: "tja..dat wordt lastig meneer de rechter" :(

Meneer agent is beedigd ambtenaar en spreekt altijd de waarheid :angry:

Er heet in dit land toch nog steeds iets als bewijslast???

Bedenk eens wat die beëdigde ambtenaren eens in die moordzaak hebben geflikt! :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in