Ga naar inhoud

RVS remleidingen


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Heb nu de rvs remleidingen van Sparco. Bij Biesheuvel besteld voor 82 euro voor alle 4 de remmen.

Resultaat: erg fijn. Zoals verwacht een betere respons op de rempedaal. Vroeger als je remde nam de druk langzaam af als je het pedaal op 1 strerkte ingedrukt hield. Dat is nu weg. Als je remt blijft ie even hard remmen. Dit voelt heel solide aan. De remmen zijn opzichzelf niks beter geworden. Dat komt pas als ik de nieuwe schijven en blokken d'r onder heb. Maar het remt gewoon prettiger.

Toch sta ik eerder stil als ik hard rem. Kan misschien ook wel aan de nieuwe remvloeistof liggen?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Kan misschien ook wel aan de nieuwe remvloeistof liggen?

Zeker, hier zit nog geen vocht in. Vocht (water) is wel samen te drukken, remvloeistof niet. Hoe ouder de remvloeistof, hoe hoger het waterpercentage (hydrofiel). Dus hoe ouder de remvloeistof, hoe meer hij samengedrukt kan worden: resultaat: sponziger pedaal.

Link naar reactie
Zeker, hier zit nog geen vocht in. Vocht (water) is wel samen te drukken, remvloeistof niet. Hoe ouder de remvloeistof, hoe hoger het waterpercentage (hydrofiel). Dus hoe ouder de remvloeistof, hoe meer hij samengedrukt kan worden: resultaat: sponziger pedaal.

Ja, dat is ook zo. Maar het inelkaar drukken van water is volgens mij niet zo's heftig verschil hoor. Ik denk dat het rubberen slangetje eerder opgerekt wordt dan dat het water in elkaar gedrukt wordt.

Link naar reactie
Zeker, hier zit nog geen vocht in. Vocht (water) is wel samen te drukken, remvloeistof niet. Hoe ouder de remvloeistof, hoe hoger het waterpercentage (hydrofiel). Dus hoe ouder de remvloeistof, hoe meer hij samengedrukt kan worden: resultaat: sponziger pedaal.

Ja, dat is ook zo. Maar het inelkaar drukken van water is volgens mij niet zo's heftig verschil hoor. Ik denk dat het rubberen slangetje eerder opgerekt wordt dan dat het water in elkaar gedrukt wordt.

als het goed is zit er ook een staalmantel in of katoenmantel om je remleiding hoor <_<

En nu heb je een staalmantel om je rubberen leiding, dat is natuurlijk wat "straffer" :blink:

Link naar reactie

Tijdens het remmen wordt het water in de remolie damp, dat is wel samendrukbaar, water niet.

Met oude olie is het remmen dus slechter naarmate de temperatuur toeneemt.

Je moet ook niet denken dat er gelijk sloten water inzitten hoor, tis maar erg weinig, maar wel genoeg.

Je kan het al zien aan de olie in je reservoir, die moet helder zijn. <_<

Link naar reactie

Stalen leidingen remmen altijd beter, daar standaard leidingen "uitzetten" door de druk. Werd ook al bij BMW motorfietsen gedaan, het vervangen bedoel ik.

Stalen leidingen geven gewoon een beter gevoel in het rempedaal daar je de "expansie" van standaard leidingen niet hebt

rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.