Ga naar inhoud

Rijhoogte adjusters


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit zijn ook een soort van veerschotels (ja, je hebt een beetje gelijk <_< ) maar ze werken volgens een ander principe. Ze worden boven aan de veer gemonteerd, en door de schroef aan te draaien comprimeer je als het ware de veer. Hetzelfde als een verlaginsveer, alleen staat deze veer(met adjuster) onder continu belasting. Of dat schadelijk is? ^_^

Link naar reactie
Hoe werkt dit dan, moet je niet eerst verlagingsveren hebben dan  :blink:

Dat is nou juist het probleem. Ik heb een :m: onderstel. dus hij is al lager.

Alle verlagings veren doen minimaal 30 a 40 mm. Dat is dus te veel. Heb maar 10 a 20 nodig. En dat kan je niet krijgen. Al heb ik nooit begrepen hoe je bovenop een :m: onderstel nog kan verlagen. Dat zijn toch al strakkere en kortere veren?

Anyway, waar haal je die veerschotels vandaan?

Link naar reactie

Dat probleem heb ik ook al eens aangekaart in mijn members gallery. (pagina3 ofzo)

Daarin stelde ik dus dat het M-onderstel al een verlaging van 20mm gaf, en met een eibach set ik dus eigenlijk 30-20=10mm extra verlaging had van het huidige. Blijkt in de praktijk toch niet zo te zijn.

Je stelt wel lastige vragen DJL. :blink::m: Waar ben ik ze tegen gekomen, iedere tuner moet ze eigenlijk wel verkopen.

Link naar reactie

Aan de voorzijde hebben wij mcpherson veerpoten (veer en demper in elkaar), aan de achterzijde zijn de veren en dempers los van elkaar gemonteerd.

fwrs.jpg

Rechts het setje voor de voorzijde, links de aparte veer/demper(inclusief ridehight adjuster) voor de achterzijde. Anders zou je de hoogte aan de achterzijde ook niet kunnen regelen.

Link naar reactie

De verlaging zorgt er natuurlijk voor dat de wielstand achter nog meer overdreven naar buiten gaat staan, wat een verhoogde slijtage geeft aan de banden. Voor drempels moet je nu nog meer oppassen, omdat de veerweg korter wordt, zit je nog sneller tegen het einde van de demperslag aan. De pro setjes van eibach en HR leveren ook verkorte dempers waardoor dit probleem niet optreedt.

Link naar reactie
De verlaging zorgt er natuurlijk voor dat de wielstand achter nog meer overdreven naar buiten gaat staan, wat een verhoogde slijtage geeft aan de banden. Voor drempels moet je nu nog meer oppassen, omdat de veerweg korter wordt, zit je nog sneller tegen het einde van de demperslag aan. De pro setjes van eibach en HR leveren ook verkorte dempers waardoor dit probleem niet optreedt.

Maar ik neem aan dat dat met een :m: onderstel wel meevalt toch?

Naar buiten staan: dat doen ze nu helemaal niet. Dus met 1 cm verlagen mischien ietsjes...

Veerweg zal inderdaad korter worden maar ik merk nu niet echt dat ik die veerweg ten volle benut, maar de kans dat je op de begrenzers komt zal wel groter worden ja :m:

Ik zal het vanavond eens aan Detmar vragen als ik me auto ga ophalen.

(Helaas nog zonder nieuwe schijven en blokken, want op de schijven zat een levertijd van 2 weken bij Biesheuvel :blink: )

Link naar reactie

Ik weet zeker dat ze dat nu wel doen, ook bij jou. Misschien begrijp je mij verkeerd. Stom plaatje, maar laat wel goed zien wat ik bedoel.

camber_instruction_b_001.jpg

Dat het wiel onder méér naar buiten staat dan boven(negatieve camber), dat effect gaat nog sterker optreden.

En over die veerweg, ik rij zelf ook met heel veel beleid over drempeltjes. Kwestie van opassen. :blink:

Jammer van je remsysteem. Zondag dus geen demostratie? :m:

Link naar reactie

Als je toch voor de budget tuning gaat

Veer klemmen CM%20C372.gif

19 Euro bij Auto style.

Zo kan je zonder al teveel werk je auto 1 cm verlagen........ :blink:

1 cm.. ik vraag me af wat je beoogde doel hiervan is........je bent toch happy met het onderstel zoals ie nu is?

Link naar reactie
Weet iemand of dit een idee is om je auto, pak 'm beet 1 a 2 cm te verlagen?

hierrrr

Spring%20Height%20Adjusters.jpg

Met deze verstellers kun je met verlaagde veren (30/40 mm) de veren iets terug omhoog draaien zodat je minder verlaging krijgt. Is eigenlijk bedoeld om bij bijv. verlaagde veren voor circuitgebruik, de verlaging te verminderen voor op straat.

Worden dus in comb. met verlaagde veren gebruikt.

Link naar reactie

Dat was nu precies waar ik op doelde, nu snap ik hoe het werkt, je kan een verlaagde auto ermee omhoog draaien zodat je een meer aanvaardbare verlaging bewerkstelligd voor onze heerlijke stadswegen(lees karrepaden).

Heb zelf een :blink: onderstel en dat vind ik uitstekend zo,niks geen last van drempels B)en toch lager dan anderen. :m:

Link naar reactie
Dat was nu precies waar ik op doelde, nu snap ik hoe het werkt, je kan een verlaagde auto ermee omhoog draaien zodat je een meer aanvaardbare verlaging bewerkstelligd voor onze heerlijke stadswegen(lees karrepaden).

Heb zelf een :muur: onderstel en dat vind ik uitstekend zo,niks geen last van drempels B)en toch lager dan anderen. ;)

Aha, dus eerst verlagingsveren kopen (die nog lager zijn dan de B) veren) en dan weer omhoog draaien. :rolleyes: Is dus wel ook wel iets voor Superduper bijvoorbeeld. Die heeft ook een :m: onderstel met verlagings veren. Hij vond dat TE LAAG.

En hoe werken die veerklemmen dan Chris?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.