Ga naar inhoud

Coupe alarm geldt als welke klasse?


Gast Gast_Dennis

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De SCM goedgekeurde systemen worden onderverdeeld in drie groepen:

Klasse 1, automatisch inschakelende dubbele startblokkering

Klasse 2, alarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatisch inschakelende dubbele startblokkering

Klasse 3, alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startblokkering

Klasse 4 & 5, alarmsysteem gecombineerd met een voertuigvolgsysteem

Misschien kun je hier uithalen wat jij hebt??

Link naar reactie
Thanks, ik dacht dat het standaard BMW alarm wellicht eenduidig binnen één van deze categorieen viel.

Dat zal ook wel zo zijn, maar ik weet ook niet hoe het zit.

Ik heb me laten vertellen dat het standaard alarm klasse 3 is. Ik bijvoorbeeld heb inderdaad klasse 3, met certificaat. Ik heb een Nederlandse ZZZ.

Ergens op het Forum hier las ik dat een uit Duitsland geïmporteerde ZZZ klasse 2 zou hebben.

Voor beide stellingen steek in mijn hand niet in het vuur, maar misschien heeft iemand een deskundige uitspraak hierover?

Link naar reactie

een originele nederlandse z3 heeft standaard een klasse 3 alarm

een z3 in duitsland heeft standaard een klasse 1 alarm,je kan het systeem upgraden van een klasse 1 naar een klasse 3.

je moet dan een alarmunit en een hellingshoekmeter en een gever kopen

nr 65739416541 alarm

nr 82919405817 gever

nr 99999998241 radarunit

als deze ingebouwd is moet je hem scm laten keuren voor een certifikaat,heb je dit niet laten doen dan staat je auto niet geregristreerd scm en hoeven ze niet uit te betalen.{bij diefstal of vernieling}

Als je bij de dealer de laatste 6 nr van je chassisnr geeft kan die jou vertellen wat er bij jou in de auto zit en of er een certificaat van is.

mijn vriendin werkt bij een meldkamer waar ze alarmopvolging en tracking doen,ik zal eens laten informeren wat dat kost

Link naar reactie

Het klopt dat een Nederlandse coupe een klasse 3 alerm heeft. Ik heb dat destijds na gevraagd bij BMW Nederland. Wat ik mij afvraag is wanneer een keuring van het alarm noodzakelijk is. Moet dat alleen wanneer je de auto aanmeldt bij de verzekering, of moet dat jaarlijks, of bij een onderhoudsbeurt? Mijn verzekeringsagent ging akkoord met de mondelinge mededeling dat er een in zat. Maar stel dat er iets gebeurt, wat dan?

Link naar reactie

kijk eens www.scm.nl

kun je zelf je certifikaat controleren.

volgens sommigen hoef je hem niet jaarlijks te keuren volgens anderen wel.

bel scm een keer vraag hoe het zit met de geldigheidsduur van het certificaat en wat de kosten zijn van een nieuw certifikaat.

Is hij niet meer geldig dan betaalt de verzekering NIKS.

Laat even je bevindingen weten aub

Link naar reactie

Ik heb vorige week met BMW nederland gebeld en zij vertelden mij dat in de Nederlands geleverde Z3 standaard klasse 1 zit.

Bij mij in de 2.0 l van 1999 zat gelukkig klasse 3 wat het helaas niet meer werkte

doordat de antenne niet goed gemonteerd zat was er water in het alarm gekomen.

Nieuw kasje gemonteerd en draden gerep en vandaag bij de beier bmw laten keuren.Alarm is nu goed gekeurd met certificaat klasse 3 kosten keuring incl 29.50

Link naar reactie
Ik heb vorige week met BMW nederland gebeld en zij vertelden mij dat in de Nederlands geleverde Z3 standaard klasse 1 zit.

Bij mij in de 2.0 l van 1999 zat gelukkig klasse 3

Dan begrijp ik niet waarom ik dan wél klasse 3 heb. Af fabriek. Certificaat: klasse 3.

Hoe komt het dan dat jij wél klasse 3 hebt, als BMW zegt dat ze met klasse 1 worden geleverd??

Link naar reactie
Nieuw kasje gemonteerd en draden gerep en vandaag bij de beier bmw laten keuren.Alarm is nu goed gekeurd met certificaat klasse 3 kosten keuring incl 29.50

He Paul welkom hier zo te lezen ben je een noordeling ^_^

Link naar reactie

Nieuw kasje gemonteerd en draden gerep en vandaag bij de beier bmw laten keuren.Alarm is nu goed gekeurd met certificaat klasse 3 kosten keuring incl 29.50

He Paul welkom hier zo te lezen ben je een noordeling B)

Ik denk uit het Westland.

Hebben ze er heel veel van. ^_^

Link naar reactie

Nieuw kasje gemonteerd en draden gerep en vandaag bij de beier bmw laten keuren.Alarm is nu goed gekeurd met certificaat klasse 3 kosten keuring incl 29.50

He Paul welkom hier zo te lezen ben je een noordeling :blush:

Ik denk uit het Westland.

Hebben ze er heel veel van. B)

Wat draden??? ^_^

Link naar reactie

Nieuw kasje gemonteerd en draden gerep en vandaag bij de beier bmw laten keuren.Alarm is nu goed gekeurd met certificaat klasse 3 kosten keuring incl 29.50

He Paul welkom hier zo te lezen ben je een noordeling :m:

Ik denk uit het Westland.

Hebben ze er heel veel van. ^_^

Wat draden??? :blush:

Bedradingvan de stekker van het alarm was ook kompleet verot.

ps ik woon op texel

Link naar reactie

gisteren alarm ingebouwd,volgende week pas tijd om te keuren.

misschien is het alarm van PAUL niet origineel en is er achteraf een alarm aan alarm toegevoegd?

Bij mij zit onder de antenne een hellingshoek meter,de centrale alarmunit zit achter het daschbord kastje.we hebben bij mij een origineel alarm ingebouwd zodat deze werkt op de originele sleutel.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hoewel ik de derde eigenaar ben, is er voor mijn Nederlands geleverde Z3 coupe nog nooit een certificaat afgegeven. Navraag gedaan bij SCM. (Marco Z3 nog bedankt voor de tip). Afspraak gemaakt bij de BMW dealer. Vandaag langs geweest. Aan de hand je chassisnr. kunnen ze controlren wat voor alarm af fabriek geleverd is. Vervolgens is het alarm gekeurd. Werkte gelukkig goed (even nog wat problemen met de hellingshoekdetector, deze detecteert pas na 1 minuut, dus je moet wel even wachten voordat je de auto opkrikt) Vervolgens wordt een certificaat afgegeven. De geldigheid hiervan is 36 maanden. Daarna moet je het elke 12 maanden een keer laten controleren, Inwezen zou je het samen kunnen laten lopen met de APK keuringen. Kosten normaal 10 euro. Deze keer gewoon gratis.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hoewel ik de derde eigenaar ben, is er voor mijn Nederlands geleverde Z3 coupe nog nooit een certificaat afgegeven. Navraag gedaan bij SCM. (Marco Z3 nog bedankt voor de tip). Afspraak gemaakt bij de BMW dealer. Vandaag langs geweest. Aan de hand je chassisnr. kunnen ze controlren wat voor alarm af fabriek geleverd is. Vervolgens is het alarm gekeurd. Werkte gelukkig goed (even nog wat problemen met de hellingshoekdetector, deze detecteert pas na 1 minuut, dus je moet wel even wachten voordat je de auto opkrikt) Vervolgens wordt een certificaat afgegeven. De geldigheid hiervan is 36 maanden. Daarna moet je het elke 12 maanden een keer laten controleren, Inwezen zou je het samen kunnen laten lopen met de APK keuringen. Kosten normaal 10 euro. Deze keer gewoon gratis.
Kreeg vandaag verzekeringspapieren binnen. Eigen risico zwartkapje = 450euro. Geen uitbetaling bij diefstal als KLASSE 3 alarm onbreekt. Ook bijsluiter/reclame over voertuigvolgsysteem etc. Kortom : Op naar de zoekfunctie v/h Z3 forum (staat een schat aan informatie). Bijgaand deze info maar naar voren gehaald voor de andere nieuwe leden van de laatste weken.

Er was geen info over VoertuigVolgSystemen.

Heb een hekel aan de gedachte dat later een of andere aso in mijn zetje rond rijdt en heb alleen al om die reden interesse in een VVS. Is er ervaring met losse systemen (gewoon zendertje verstoppen en via eigen GPS volgen of aansluiten opmeldkamer + maandelijkse kosten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.