Ga naar inhoud

Traffic Pro,JVC,Pioneer Research


dylotic

Aanbevolen berichten

Na aanleiding van wat vragen en opmerkingen op het forum achter verschil

tussen de volgende DIN navigatie systemen:

BMW - Traffic Pro *Compatible

Becker - Traffic Pro *Researching

JVC - KD-NX1R *Researching

Pioneer - ANH-P9R *Not Compatible

Sony - MEX-100NV *Researching

Ben ik bereid een onderzoek hierover te starten. De vooruitgang hiervan

zal ik in dit Topic posten.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uit PDF file van BMW EBA programma:

trafficpro.jpg

Uit PDF file van JVC handleiding:

jvc.jpg

Zoek de verschillen (Geen dus!)

Ik moet hierbij wel melden dat de Pioneer totaal andere aansluitingen heeft

deze is dus niet compatible!

Link naar reactie

Dylotic, in je opsomming moet je nog verschil maken tussen de Becker en de BMW traffic pro.

Deze zijn verschillend.

Zoals reeds gemeld heeft de BMW I-BUS, Becker niet, althans volgens vele meldingen op de duitse forums. Bij de becker schijnt alleen de becker wisselaar te passen! Verder heeft de becker het BMW logo niet en een andere verlichtingskleur.

Hier:

http://www.z1z1.de./technik/technik/Navi_T...ro_einbauen.pdf

staat meer info over de BMW traffic pro!

groetjes, ben benieuwd naar je bevindingen. :(

Pierre

Link naar reactie

Heb vandaag iets gelezen over het feit dat op de

verschillende cd's die bij de systemen geleverd worden

niet alleen de navigatiesoftware staat maar ook de systeem

software. Hierdoor zou het dus kunnen dat cd wisselaars van

andere merken niet werken.

Dylotic, jij hebt toch een JVC ? Heb je daar ook een

wisselaar bij en zo ja wat voor een merk is dat dan ?

In mijn coupé zit al een BMW wisselaar, dus ben benieuwd

of dat gaat werken.... ^_^

Iemand anders hier nog meningen over???

Link naar reactie

Ik heb een paar websites gevonden waar telkens wordt gezegd dat alleen

wisselaars van hetzelfde merk bij elkaar passen. Maar als hier omvormers

voor te verkijgen zijn hoeft dat nog geen probleem te zijn. Ik ga hier achter

zoeken.

Via een andere bron heb ik ondekt dat de I-bus 'mits gebruik wordt gemaakt

van een omvormer' op alle merken kan worden gebruikt. Hierdoor verlies

je wel de mogenlijkheid om een wisselaar aan te sluiten.

Nu maakt dit voor M's niets uit omdat deze geen knoppen op het stuur

hebben maar voor andere z3 die dit wel hebben is dat natuurlijk minder of

je moet niet om een wisselaar geven.

Het geen dat er voor zorgt dat elk merk alleen zijn eigen wisselaar of dat

alleen de BMW Traffic Pro de I-Bus heeft zit hem in de software die op de

eprom van het apperaat is geschoten. En of deze dan aangepast kan worden

zou ik niet weten maar dat zijn punten om uit te zoeken.

Ik ben ook nog wat andere leuke info tegen gekomen omtrend de I-Bus

Er zijn modems hiervoor verkrijgbaar en je zou mbv een computer vrij

veel informatie van de auto,motor,.. kunnen verkijgen en dit op het scherm

kunnen werwerken in een overzichtelijk geheel. Hier zijn gratis programmas

voor te vinden.

Link naar reactie

Achter die omvormers ga ik zoeken. Ik ken hier mischien wel een adresje

voor.

I-bus is een 'systeem' ontwikkeld door BMW. Zie het als een comunicatie

middel dat er voor zorgt dat alle apparaten in de auto de beschikking

hebben over informatie van de auto. Zoals deuren open of dicht en welke. "ook

een BMW wisselaar krijgt informatie over deze bus" Informatie zoals hoeveel

benzine, verbruik, etc wordt ook over deze bus gestuurd vanaf de ECU.

Het mooiste voorbeeld is wat je tegenwoordig veel ziet in de nieuwere auto's.

Het centrale computer scherm waarop je alles kunt zien wat aan of uit staat.

Er kan ook informatie over de bus gestuurd worden zoals de knoppen op je

stuur doen om het volume harder/zachter te zetten. De knoppen sturen dit

op die bus en de radio pakt de informatie er weer vanaf en weet zo wat hij

doen moet.

De bus zelf is een 1 draads systeem met een snelheid van 9600bits/s 8N1

gewoon een modem dus maar dan 1 draads.

Hoop dat dit een beetje duidelijk was. Ik ben geen enorme kei in uitleggen :fez:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Zo mijn I-bus doet het gelukkig, vandaag de hele dag bezig geweest met inbouwen van de BMW traffic pro.

Heb hem nu aan het spelen, alleen morgen nog ff kaliberen (hoop tenminste dat hij een sattelietje of twee, drie vindt)

Dat met die BMW AI wisselaar met de I van I-bus was me een karwei, de AI is er niet voor de Z3, dus ook geen wisselaarkabel voor de Z3, heb nu dus een e46 wisselaarkabel helemaal moeten ombouwen/solderen en het werkt ;) pffffffff, ben niet zo gek op al die kabeltjes.

Hij krijgt morgen een plekje boven het Mobilitysysteem!

Omdat ik dit allemaal zo leuk vind tegelijk ook maar een actieve subwoofer van blaupunkt aangeschaft.

Zowat de hele auto uit elkaar gehad maar nergens plaats voor een subwoofer, mij vriendin heeft nu ietjes (3-5 cm) minder plek om de stoel naar achteren te zetten :(

Eindelijk eens een echte bas in de auto en dan die radio die je iedere keer vrolijk vertelt in welke auto je rijd en dan nog eens in de originele verlichtingstint.

groet,

Pierre

PS 1) Voor wie de massa en de plus zoekt om wisselaar van voeding te voorzien, deze zit links achter op de kabelboom gebonden, heeft ff geduurd maar ben ik nu ook achter :huh:

2) Dylotic, voor je research: de I-bus aansluiting zit op pin 12 in kamer C2!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.