Ga naar inhoud

Onderhoudsbeurten, interval enzo


Superduper

Aanbevolen berichten

Ik verbaas me eigenlijk al een tijdje over mijn onderhoudsintervalmetertje:

Ik heb de auto gekocht op 33.512 km (15-6-04), en nu dus ruim een jaar later zijn er nog twee lampjes aan en staat de teller op de 51.135. Als ik het een beetje kan inschatten denk ik dus dat de lampjes allemaal uit gaan rond de 53.512 (20.000 gereden).

Bij aankoop is er een olieservice en inspektie I gedaan, is de volgende dan alleen maar een oliebeurtje? Ik heb in mijn hoofd dat het met mijn 2.8 veel rapper ging met de beurten.... Ik heb er tussentijds wel nog een ruime liter olie bij moeten doen..

Nu ga ik volgende week naar Italie met de Z3 en zal hij op de autobahn flink aan de bak moeten. Is het dan handig om voor die tijd die beurt al te doen, of kan ik er gewoon nog 3000 km mee rijden en dan pas de beurt?

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als al je vloeistoffen op peil zijn hoef je je geen zorgen te maken, wat ook nuttig is naar de voering van de remblokken kijken met een felle zaklamp is dat goed te bekijken of wiel er afhalen, mijn auto heeft pas bij 80000 zijn eerste inspectie 2 gehad.

Iedere 2 jaar is er wel een verversing van de remolie, maar dat is vaak niet in kombinatie met een service beurt

Link naar reactie

Bij mijn 2.8 is bij 62000 een Inspection 1 uitgevoerd en vervolgens bij 85000 (alle groene lampjes uit) een Oil inspection.

De onderhoudsintervallen zijn dus vrij groot (gelukkig) .

Dus wat Aad al zei; Als alle vloeistoffen op peil zijn hoef je je weinig zorgen te maken.

Link naar reactie

Bij de nieuwere modellen zie je toch een steeds groter service interval en de :D moeten natuurlijk weer wat beter verzorgd worden, zo heeft mijn ;) met 48000 km al twee oelinspections en een inspection I en II achter de rug en natuurlijk ook al drie keer nieuwe remvloeistof :lmao: :huh:

Hoop nu met mijn 5000 km per jaar toch weer een aantal jaartjes ertegen te kunnen voordat weer zo'n Inspection (grote beurt) aanstaat.

Wel ieder jaar nieuwe olie, een beetje verwennen :huh:

Link naar reactie

Lees ik nu dat (behalve Pierre) iedereen zo'n 20000km met z'n olie doet? :) ik ververs hem zo om de 10000-12000km (elk jaar zowieso) Twee jaar of 20000km met dezelfde drap rondrijden lijkt me niet echt ok voor de motor, ook al heb je van die longlife zooi erin. Je moest eens weten hoeveel benzine en vocht (vooral met kortere stukjes rijden) zich in de olie vermengen, smeerwerking wordt dan steeds minder. Die lampjes trek ik me niks van aan, is bedacht voor lease-rijders ofzo, wij zijn toch liefhebbers? :D

Link naar reactie

heb dan wel geen z3 maar een 328 i coupe (97) en bij mij zijn ongeveer om de 10000 km alle groene lampjes weg. en moet dan dus een inspectie doen . Maakt volgens mij heel veel uit of je lange of korte stukken rijd en wat de snelheden zijn.

ook het warmrijden etc word meegenomen ( mn maat heeft een 325 tds en bij 190 en hoger op de autobahn gaat om de 1000 km een groen lampje weg ....)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.