Ga naar inhoud

productie aantallen


mark

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er:

-263170 Z roadsters

-14990 M roadsters

-16649 Z coupe's

-3926 M coupe's

zijn geproduceerd [dus 298735totaal],maar kan iemand mij helpen aan de productie aantallen qua motorinhoud;hoeveel 1.8's,1.9's,etc.?

Ook ben ik geinteresseerd in de productie aantallen qua kleur,ook omdat er in andere landen nogal wat afwijkende kleuren [tov NL] zijn geleverd.

Dit soort gegevens vind ik uiterst boeiend dus als iemand me daar aan kan helpen maakt 'ie mij en andere geinteresseerden daarmee very happy! ;)

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tims Z colour gallery is inderdaad erg interessant:wat een keuze,veel erg bijzondere,mooie kleuren die je hier helaas nooit ziet.

Exacte productieaantallen per type motor heb ik helaas niet kunnen vinden;vooral de verhouding tussen 1.8/1.9/2.0/2.2/2.5[usa]/2.8/3.0/3.2 vind ik uitermate interessant;wat is relatief zeldzaam en wat niet.

Dus als iemand een link weet...

Link naar reactie
Exacte productieaantallen per type motor heb ik helaas niet kunnen vinden;vooral de verhouding tussen 1.8/1.9/2.0/2.2/2.5[usa]/2.8/3.0/3.2 vind ik uitermate interessant;wat is relatief zeldzaam en wat niet.

Dus als iemand een link weet...

Productieaantallen per motortype Z3 (Bron: Danny & Dena Z3 site )

Een Europese versie M Coupé is dus heel zeldzaam (2000-2002 354 stuks).

Nog zeldzamer is de USA 007 edition: 100 stuks in april 1996.

Link naar reactie
pierrez101

Is de S50 niet tot in de maand oktober '98" geproduceerd ?

Wanneer is de produktie van de coupe gestart ?

Ik dacht november 98

in ieder geval in oktober 1998 :offtopic:

Link naar reactie

Bedankt;dat is precies wat ik zocht!

Wat waren de diverse Z3 varianten eigenlijk succesvol;voor een Roadster is een productie-aantal van een kleine 300000stuks in 7jaar tijd ongelooflijk:alleen de MX5/miata verslaat dat,maar die is dan ook veel langer in productie.

Maar ja,de Z3 is dan ook een bijzonder knap ontwerp:alle lijnen kloppen-zelfs overgang van de lijn voorruit naar zijkant is 'knikloos'=zeldzaam,zie je bijna nooit,en weinig carrosserien zijn met kleine details of chique of supersportief [of beide...] te maken-de Z3 wel.

Ik zal wel anders 'kijken' dan degenen die de Z3 te vrouwelijk,te wulps vinden:ik zie dat niet-de personen die ik op verzoek even plaats laat nemen achter het stuur noemen het juist "een echte mannenauto",in de coffeeshop vinden ze 'm op een E-type lijken [=compliment toch?],ik vind 't een v.d. mooiste ontwerpen ooit!

Ik irriteer me dan ook mateloos aan al die autobladen[ik heb bij mijn weten alle roadtests] die een paar jaar geleden superenthousiast waren [in vergelijking met wat dan ook,bijv.M tegen CorvetteC5],en nu ineens negatief zijn over de Z3;onbegrijpelijk.[saillant detail:ik stond met mijn Z3 in autoweek 14ejrg=2003.nr.49:"blits bezit"]

Ook erg grappig:in autovisie:een 2.8coupe tegen een...Lincoln Navigator-hoe verzin je 't,je begrijpt dat ze de Coupe prefereerden["rijdt als een kart"]

Maar ik dwaal af comme d'habitude;Blij met de productie :offtopic: aantallen link!

Link naar reactie
saillant detail:ik stond met mijn Z3 in autoweek 14ejrg=2003.nr.49:"blits bezit"]

ahhhh, die heb ik gelezen. Daarna heb ik mijn g/f en "haar" (jaja Huub en Rob :offtopic: ) MQP opgegeven.

Nooit meer wat van gehoord :lol:

Link naar reactie

Pierre

Mijn lijst met productieaantallen per motortype klopt inderdaad niet

Als ik verdere inlichtingen bijeen kan krijgen (chassisnummers) pas ik die zeker aan

-) Z3 coupe : 09/1997 eerste prototype met de S50

-) start van de produktie voor Europa ; 12/1997 tot 07/2000 met de S50

-) Vanaf 08/2000 met S54 motor

bron : ETK Coupe 1997 tot 2000

De Europese Coupe's met de sterke S50 ontbreken nog

Als dit er meer dan 1265 zijn is de kaap van 300.000 ZZZ doorbroken

Eventueel neem ik nog kontakt met Greg Bunner van the Zentrum Spartanburg

Maar ik wacht eerst nog op wat reacties van het Forum ......

Engines

Danny

Link naar reactie

Dit bv...

How many of each version were produced?

ECE S50 (LHD): 2,178 built from 04/98 thru 06/2000

ECE S50 (RHD): 821 built from 08/98 thru 06/2000

dit klopt echter niet volgens

NA S52 (LHD): 2,180 built from 07/98 thru 06/2000

ECE S54 (LHD): 281 built from 02/2001 thru 05/2002

ECE S54 (RHD): 168 built from 02/2001 thru 05/2002

NA S54 (LHD): 690 built from 02/2001 thru 05/2002

nu nog chassisnummertjes om verder te zoeken

Danny

Link naar reactie
Volgens mij is de S50 alleen in de M roadster gemonteerd

We kunnen dit verder opzoeken via ETK als we een VIN of chassisnummer terugvinden van een M Coupe

( tussen 04/98 & 06/2000 )

Dit klopt dus uiteraard niet, de S50 is wel degelijk in de Coupe gebouwd :lol:

Ivo onze Big Brother heeft er eentje net als vele anderen op het forum :offtopic:

Link naar reactie

Heb nog 'n vraagje over de lijst;waarom komen dezelfde types 2tot3 keer voor in de lijst met ongeveer dezelfde produktiedata? zoals de 1900 M44 97-99 vin va 10000 en nog 'n keer 97-98 vin va80000,de usa2800 M52 komt zelfs 4x voor;allemaal in '98 geproduceerd;alleen de vin-codes beginnen anders en de lettercodes [LB/LC/LF-wat betekenen die codes?] zijn verschillend,ook bij de M54Coupe-usa 2x met exact dezelfde produktiedata [LM/LJ+andere VIN-start].

Wie oh wie verlost mij van deze kwelling? :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.