Ga naar inhoud

Olie verversen Z3 1.9

Aanbevolen berichten

• Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou zeggen, neem je meisjes mee naar de meeting in september ;)

Marcel, IK zou zeggen, laat je meisje haar meisje en jou meenemen, tenminste, als je lief voor haar bent, anders komt je meisje gewoon alleen, toch? Er zijn meer meisjes en zo te lezen worden het wekelijks meer! Z3Girlspower! :drank:

Link naar reactie
Ik zou zeggen, neem je meisjes mee naar de meeting in september :huh:

Marcel, IK zou zeggen, laat je meisje haar meisje en jou meenemen, tenminste, als je lief voor haar bent, anders komt je meisje gewoon alleen, toch? Er zijn meer meisjes en zo te lezen worden het wekelijks meer! Z3Girlspower! ;)

oke oke...............point made.. ^_^

Link naar reactie

vonkenstokjes.... grappige benaming. ^_^ Ook namens mij, uit het regenachtige Spanje, van harte welkom.

Heb de olie in mijn 1.9 voor twee weken terug opnieuw ververst. Inderdaad 4,5 Liter en meteen het oliefilter vervangen. Wanneer je deze verwijdert zul je merken dat hier nog een behoorlijke hoeveelheid in achterblijft. Zelf tot nu toe 5w30 gebruikt maar stap de volgende beurt over op 5w40. B)

Link naar reactie

Hoi medebeZZZitters,

Cris, misschien kan jij me overhalen?!

Cora, ik vind het prachtig dat je zoon (nu al) lekker idolaat is van ZZZTop en OhneTop en het spreekt mijn vrouwtje al helemaal aan dat je hem overal in betrekt, een potje voetballen kan ik 'm ook wel kunnen bijbrengen, alleen zal hij uiteindelijk niet een Z4 voor je kunnen kopen, maar een Trabant met lichtmetalen velgen zal net lukken, dus zeg het maar.

Sledge, veel plezier in het verre Spanje en hoop dat je toch nog mooi weer zult krijgen.

Ik heb overigens ook begrepen dat er een ZZZechtpaar is geboren en wens het stel ontzettend veel geluk en liefde toe, al zal het (op den duur) niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, blijf ervoor gaan en het loont de moeite. De band wordt alleen maar hechter. (spreek uit ervaring).

Alle anderen die op het topic hebben gereageerd, mijn oprechte dank voor jullie ondersteuning en response.

Uiteindelijk ook Rob mijn dank dat je me op het "late uur" kalm hebt kunnen houden met je snelle reactie op het Forum.

Sorry voor het "out of topic gaan"

MarZZZel

Link naar reactie
Cora, ik vind het prachtig dat je zoon (nu al) lekker idolaat is van ZZZTop en OhneTop en het spreekt mijn vrouwtje al helemaal aan dat je hem overal in betrekt, een potje voetballen kan ik 'm ook wel kunnen bijbrengen, alleen zal hij uiteindelijk niet een Z4 voor je kunnen kopen, maar een Trabant met lichtmetalen velgen zal net lukken, dus zeg het maar.

Is dat lief Marcel? Ik vrees dat je vrouwtje je thuis laat op zondag de 18e .. wil je dat ik nog meer zeg ;)

Alle gekheid op een stokje: ik zou het heel erg leuk vinden om jullie alletwee te ontmoeten tijdens de 4e toerrit. <_<

Laat Rolf maar lekker bij zijn eigen clubbie trainen, dán komt die Z4 er wel! We zullen de 18e een bal meenemen, kan je een balletje trappen in de pauzes. Jij ook blij ;)

Link naar reactie

Ja Cora, want als ik hem train dan zal het toch die Tuppeware worden.

Mijn vaste opstelling in het bierteam is overigens linksbuiten(adem), vandaar mijn prognose.

Ik zal het in de (thuisgroep) gooien, mijn meisje is best wel terughoudend, maar wel ontzettend lief . Als ze het eenmaal gezellig vindt en het klikt, dan is ze zo loyaal als geen ander.

Ikzelf ben zo van; "waar ik mijn hoed ook neer gooi, That's my home"

MarZZZel

Link naar reactie

Oke dan Fanatic, dat Castrol begrijp ik wel, dat is het merk.

0/30 dat zal wel duiden op een multigrade olie met SAE 0 tot 30, maar dan!

Nu zal je me even aan de hand moeten nemen want ik ken de andere termen niet: longtec en longlife. Ik heb wel een hungh, maar kan ernaast zitten.

Is het een syntetische olie of wat en last but least:

quanta costa?

Bij afname van bv 10ltr?

Alvast bedankt voor je response.

MarZZZel

Link naar reactie
Ik zal het in de (thuisgroep) gooien, mijn meisje is best wel terughoudend, maar wel ontzettend lief . Als ze het eenmaal gezellig vindt en het klikt, dan is ze zo loyaal als geen ander.

Over jou maken we dan maar geen zorgen... je red je wel, met ideeën opdoen voor de eerste modificaties <_< ;) .

Het groepje is een uiterst makkelijke en fijne groep mensen om mee om te gaan...

Link naar reactie

Ja Chris,

Jullie maken elkaar ook helemaal kruisdol (inkluis mij) met al die prachtige accesoires en modificaties op jullie ztjes en gezien jullie plaatjes staan ze er allemaal vet bij.

Als ik mee wil gaan met de trend zal ik er toch nog een paar kranten bij moeten gaan lopen om dit allemaal te bekostigen.

Misschien toch maar die drukpers uit Hongarije laten overkomen dan?!!

Wellicht een nieuw topic voor mensen die hier voor te porren zijn?

Ik het idee en jij rontseld de mensen die hier wat in zien.

MarZZZel

Link naar reactie
Ja Chris,

Jullie maken elkaar ook helemaal kruisdol (inkluis mij) met al die prachtige accesoires en modificaties op jullie ztjes en gezien jullie plaatjes staan ze er allemaal vet bij.

Als ik mee wil gaan met de trend zal ik er toch nog een paar kranten bij moeten gaan lopen om dit allemaal te bekostigen.

Misschien toch maar die drukpers uit Hongarije laten overkomen dan?!!

Wellicht een nieuw topic voor mensen die hier voor te porren zijn?

Ik het idee en jij rontseld de mensen die hier wat in zien.

MarZZZel

OKe... when do we start???? <_< ;)

Link naar reactie
Beste gelukkige Z3 rijders,

Ik heb eergisteren een Z3 1.9 voor mijn vrouwtje aangeschaft van '96.

Het is echt een plaatje en heeft slecht 48.000km gelopen en heeft als optie een mooi hardtopje.

Nu was het plan om het weekend een tripje te maken (liefst ohne top), maar voor de zekerheid heb ik toch maar even het oliepeil gekontroleerd.

Het bleek geen luxe te zijn, want de olie was naar mijn (bescheiden) mening niet meer van dien aard dat je er je frietjes in kon bakken.

Na veel gehannes (want zo'n machien is toch wel erg laag) heb ik de olie afgetapt en kwam tot de conclusie dat er slechts 3 liter uitkwam.

Ik vind het toch wel een beetje naief van veel mensen dat ze er vanuit gaan dat wanneer het "beurtenblokje" nog groen aangeeft, alles ok is onder het vooronder.

Nu mijn vragen aan u allen die wel hun motor een goed hart toedragen.

a) Welke olie is aan te bevelen kwaliteit/prijstechnisch gezien?

:) Hoeveel liter gaat er in het carter 1.9 140pk motor?

Ik dank jullie bij voorbaat voor de response.

Vroeger had ik vlagen van brilliant zijn, het is alleen de laatste tijd zo windstil bij mij.

Vriendelijke groet,

Marzzzel

Kijk in het instruktie boekje en jij weet precies hoeveel olie erin gaat :lol:

Link naar reactie
Beste gelukkige Z3 rijders,

Ik heb eergisteren een Z3 1.9 voor mijn vrouwtje aangeschaft van '96.

Het is echt een plaatje en heeft slecht 48.000km gelopen en heeft als optie een mooi hardtopje.

Nu was het plan om het weekend een tripje te maken (liefst ohne top), maar  voor de zekerheid heb ik toch maar even het oliepeil gekontroleerd.

Het bleek geen luxe te zijn, want de olie was naar mijn (bescheiden) mening niet meer van dien aard dat je er je frietjes in kon bakken.

Na veel gehannes (want zo'n machien is toch wel erg laag) heb ik de olie afgetapt en kwam tot de conclusie dat er slechts 3 liter uitkwam.

Ik vind het toch wel een beetje naief van veel mensen dat ze er vanuit gaan dat wanneer het "beurtenblokje" nog groen aangeeft, alles ok is onder het vooronder.

Nu mijn vragen aan u allen die wel hun motor een goed hart toedragen.

a) Welke olie is aan te bevelen kwaliteit/prijstechnisch gezien?

B) Hoeveel liter gaat er in het carter 1.9 140pk motor?

Ik dank jullie bij voorbaat voor de response.

Vroeger had ik vlagen van brilliant zijn, het is alleen de laatste tijd zo windstil bij mij.

Vriendelijke groet,

Marzzzel

Kijk in het instruktie boekje en jij weet precies hoeveel olie erin gaat :)

Relaxxxx.... :lol:

Link naar reactie

MarZZZel

Dan durf ik je bijna 100% te garanderen dat, als je meisje ja zegt, ze een "magic click" gaat ervaren. Ik heb afgelopen vrijdag zelf ondervonden dat het contact op het forum hetzelfde is in real life. Een fijn stel mensen en ik ga er van uit dat de rest van de club ook zo is :D If not, dan uhm ;) .. is mijn eerste rit (in september) gewoon de laatste :schater:

Link naar reactie
Normaal gezien rijden we dus gewoon op basis van de groene lichtjes. Van zodra 'inspection' verschijnt gaan we op onderhoud met de Z3. Nu houden we wel bij wanneer we de laatste keer op onderhoud zijn geweest (onderhoudsboekje) en als niet alle groene diodes gedoofd zijn dan gaan we om't jaar op onderhoud met de Z3.

Ook check ik regelmatig het oliepeil aangezien ik dit bij m'n dagdagelijkse wagen (Opel Astra 2.0 DTI 16v...  ;) ) ook regelmatig moet doen... Het is dus een soort van gewoonte geworden...

Dus ons Z3'tje blinkt niet alleen van buiten maar motorisch gezien is ie ook picco bello in orde...  ;)

Nog één groen lampje ... ik kan dus nog even wachten met het maken van een afspraak?

Recentelijk wél 1 liter olie er bij laten gooien omdat ik rijdend op de A6 (wat heb ik toch met die weg .. ) ineens een lampje zag branden. Thank HIM .. ik moest meteen stil gaan staan, hoefde geen wegenwacht te bellen, alleen maar "even" wachten tot hij vanaf het noorden met een litertje olie kwam. Het oliepeilstokje stond bijna droog :blush:

Link naar reactie
Normaal gezien rijden we dus gewoon op basis van de groene lichtjes. Van zodra 'inspection' verschijnt gaan we op onderhoud met de Z3. Nu houden we wel bij wanneer we de laatste keer op onderhoud zijn geweest (onderhoudsboekje) en als niet alle groene diodes gedoofd zijn dan gaan we om't jaar op onderhoud met de Z3.

Ook check ik regelmatig het oliepeil aangezien ik dit bij m'n dagdagelijkse wagen (Opel Astra 2.0 DTI 16v...  ;) ) ook regelmatig moet doen... Het is dus een soort van gewoonte geworden...

Dus ons Z3'tje blinkt niet alleen van buiten maar motorisch gezien is ie ook picco bello in orde...  ;)

Nog één groen lampje ... ik kan dus nog even wachten met het maken van een afspraak?

Recentelijk wél 1 liter olie er bij laten gooien omdat ik rijdend op de A6 (wat heb ik toch met die weg .. ) ineens een lampje zag branden. Thank HIM .. ik moest meteen stil gaan staan, hoefde geen wegenwacht te bellen, alleen maar "even" wachten tot hij vanaf het noorden met een litertje olie kwam. Het oliepeilstokje stond bijna droog :blush:

Oeff foutje, maar wel lief dat hij uit het noorden komt voor een litertje olie, want die a6 moet gewoon volgas, jaja even rustig bij Swifterband en de Ketelbrug maar daarna is het racen....................

André

ps is het niet handig een litertje olie met zo'n mooi tasje mee te nemen onderweg????

Link naar reactie
Oeff foutje, maar wel lief dat hij uit het noorden komt voor een litertje olie, want die a6 moet gewoon volgas, jaja even rustig bij Swifterband en de Ketelbrug maar daarna is het racen....................

André

ps is het niet handig een litertje olie met zo'n mooi tasje mee te nemen onderweg????

Ja, dat is handig alleen zijn die mooie tasjes uitverkocht, toch?

En André, let op: niet alleen bij de Ketelbrug en Swifterbant! ZE staan ook bij tussen de bosjes tussen Lemmer-Bant vv, het viaduct bij de afslag Lelystad Noord, middenboven op het viaduct van de afslag Lelystad én laatst óók ;) middenachter het viaduct van de laatste afslag naar Almere (vanaf het zuiden). #%$@^$%!#@%$! .. da's was een dure! :blush:

Link naar reactie

André

Ja, dat is handig alleen zijn die mooie tasjes uitverkocht, toch?

En André, let op: niet alleen bij de Ketelbrug en Swifterbant! ZE staan ook bij tussen de bosjes tussen Lemmer-Bant vv, het viaduct bij de afslag Lelystad Noord, middenboven op het viaduct van de afslag Lelystad én laatst óók ;) middenachter het viaduct van de laatste afslag naar Almere (vanaf het zuiden). #%$@^$%!#@%$! .. da's was een dure! :blush:

Toch maar die nieuwe Stinger inbouwen???? ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in