Ga naar inhoud
  • 0

E89 op slot

Renes

Vraag

Dag allen, ik ben nieuw op het forum. Mijn Z4 E89 2014 heeft een lege accu, de afstandsbediening werkt niet, de batterij daarvan is vervangen en met de noodsleutel uit de afstandsbediening krijg ik het bestuurdersportier niet geopend. Met de reservesleutel hetzelfde gedaan. Slot geeft wel weerstand. Zijn er manieren om alsnog de auto te kunnen openen? Gr Rene

Link naar reactie
  • Antwoorden 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Als de accu volledig leeg is, dan heb je inderdaad niks meer aan de afstandsbediening. Die geeft dan wel een signaal, maar dat komt niet aan in de auto: er is niks meer actief om dat signaal te ontvangen. Je zou dan het slot dus mechanisch moeten openen, middels de noodsleutel, maar als dat ook niet werkt, wordt het heel lastig.

Ik heb dat één keer meegemaakt. Niet met de Z4, maar met de SLK die ik destijds had. Dat is jaren en jaren geleden, dus ik weet niet meer precies wat er toen gebeurd is. Ik weet wel dat ik toen de pechhulp van Mercedes heb laten komen en dat het die monteur toen gelukt is om hetzij toch de deur te openen, hetzij op een andere manier de accu te bereiken.

Zelf kreeg ik het in ieder geval niet opgelost, maar voor hem was het geen lastige klus. Hij had de auto snel weer toegankelijk, gestart, en vertrok met de opdracht aan mij om minstens een uur te gaan rijden, zodat de accu op kon laden.

Link naar reactie
  • 0
Hoe deur BMW openen met sleutel?

Om het bestuurdersportier langs buiten mechanisch te openen, gebruikt u een noodsleutel in de behuizing van uw voertuigsleutel. Druk de afdekking onder de portiergreep in en trek ze opzij. Daaronder bevindt zich een gewoon sleutelgat. Draai 90 graden naar links om het portier te ontgrendelen
indien dit erg zwaar gaat een beetje WD 40 in slotgat spuiten.
Link naar reactie
  • 0

Ik kan uit ervaring vertellen dat dat inderdaad debiel zwaar kan gaan. Zowel bij de Z4 als bij mijn smart roadster laatst gehad. Was de eerste keer in 15 jaar dat dat mechanische slot gebruikt werd natuurlijk... En toen ik de deur open had ging t alarm natuurlijk af echt heel fijn...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in