Ga naar inhoud

Reparaties aan onze Z3´s

z3coupe

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij handig ( en ik zou er zelf braat bij hebben :D ) om een onderwerp te plaatsen, waarop alle Z3-rijdende fanatiekelingen na het uitvoeren van een reaparatie aan hun Z3 de kosten zouden vermelden.

Op deze manier ontstaat er meer duidelijkheid over de te verwachten kosten bij reparaties en eventuele onderhoudskosten voor de aanschaf van een Z3.

Tevens ontstaat er dan dus een duidelijk beeld van de prijsverschillen tussen dealers en andere reparateurs.

Zou er mijn inziens ongeveer zo uit moeten zien:

Euvel: Probleem beschreven in lekentaal

KM-stand ten tijde van het verschijnen van dit probleem

Onderdelen ( met BMW art.nr. )

Uureenheden

Dealer of anders

En natuurlijk de prijzen

Zo kunnen andere Z3 rijders enigzins inschatten of de prijzen die betaald moeten worden voor reparatie redelijk zijn. Dealers willen hierin onderling nog wel eens verschillen. :huh:

Wie heeft hier interesse in?

We kunnen dan natuurlijk allemaal onze oude rekeningen uit onze administraties toveren, zodat we de databank al flink kunnen vullen.

Ook schadereparaties kunnen we hier in vermelden.

Is hier interesse voor?

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een mooi streven. Alleen denk ik dat dealer niet echt volgens het principe laagste prijs garantie werken en keurig je doorverwijzen naar dat goedkope adresje van je.

Wel leuk om grote dealerverschillen eens aan BMW nederland te sturen; volgens mij moeten de prijzen voor reparaties redelijk gefixed zijn evenals de onderdelen.

Verschillen in arbeidsloon worden natuurlijk wel duidelijk, maar de meeste mensen weten wel dat de dealer flink aan de prijs is.

Link naar reactie

Denk dat ik een excelsheet ga bijhouden van alle data die binnen komt.

Het is namelijk niet echt overzichtelijk om dit alles in een topic overzichtelijk te houden.

Telkens als er iemand nieuwe data heeft, zal ik het excelsheet bijwerken en wanneer er iemand behoefte aan heeft, moet hij mij maar een persoonlijke mail zenden met zijn/haar emailadres en dan stuur ik de laatste versie van het excelsheet.

Is dat makkelijk? Of heeft er iemand een andere suggestie? :D

Link naar reactie

Eigenlijk is dat niet zo vreemd als je het mij vraagt.

Het terrein van de BMW-dealer is net een taxi.....

Zodra je de poort binnen rijdt, begint de meter al te lopen. :D

Klant is koning is een gezegde uit de tijd van onze opa en oma. <_<

Link naar reactie

interesse??? :lol:

in watte?? In je liefdesleven?? Ik wens je niks anders dan glorieuze nachten (zoals de oude fariziers al zeiden)

laten we terug gaan naar de topic :blush:

Hoe vonden jullie dat de auto werd afgeleverd (als je ook 2ehands bij dealer hebt gekocht tenminste)?

Link naar reactie
Euvel: Airbag lampje brandt

KM-stand: 49500

Onderdelen: Alleen arbeid

Uureenheden: 15 minuten

Dealer

€17,14

Bedankt! Sledgehammer. Je data is toegevoegd aan mijn excelsheet.

Jij bent tenminste serieus....... :D

Hoe groter de database wordt, des te groter het nut ervan....

Dus voor alle forumbezoekers..... lever de data maar aan! <_<

Link naar reactie
Eigenlijk is dat niet zo vreemd als je het mij vraagt.

Het terrein van de BMW-dealer is net een taxi.....

Zodra je de poort binnen rijdt, begint de meter al te lopen. :notworthy:

Klant is koning is een gezegde uit de tijd van onze opa en oma. :huh:

Niet alle dealers zijn uit op het grote geld, bij mij brande het lampje van het motor management dan kan je hem beter uit laten lezen, wat bleek ik had een andere

pijlstok in het motorblok geplaatst met een temperatuursensor voor de temperatuur meter , die er niet goed in zat( ging te gemakkelijk omhoog )

De monteur had het natuurlijk snel uitgelezen, en ik hoefde niets te betalen.

Soms denk ik er over om bij onze leverancier van de xenon verlichting , WWW.XENON-VERLICHTING.NL een OBD uitleesset te kopen a 259 euro is natuurlijk wel heel gemakkelijk geeft heel veel informatie en hoef je niet langs de dealer.

.

Link naar reactie

Rekening 08.12.2004 De Beier - Heerenveen

Km-stand: 127588

Remschijven voor uit- eninbo € 151,13

V-riem voor wisselstroom-dynamo vervangen € 85,00

Schakelaar voor waarschuwingsgong € 30,82

Ruiterwisserbladen vervangen € 39,80

Totaalbedrag: € 365,03 incl. btw

Rekening 15.02.2005 De Beier - Heerenveen:

Km-stand: 127588 :huh:

Werkzaamheden:

Achterruit vervangen € 69,96

Airbag storing hersteld € 34,98 (brandt nu weer, voor de 3e keer)

Achterruit € 121,32

Prijzen ex 19% BTW

En nu toe aan een beurt, zal wel weer het nodige kosten :D

Groetjes,

Cora

Link naar reactie

Zie nu al een prijsverschil voor het airbaglampje. Ik was duurder uit. Moet er nog wel even bij vermelden dat nadat het lampje na de eerste keer resetten weer ging branden de tweede keer gratis en voor niets op de resetknop is gedrukt. Als ik nu maar wist waar dat knopje zat! Ik verstelde mijn stoel en hoppa, daar ging íe weer branden. Irritant ding!

Groetjes,

Cora

Link naar reactie
Zie nu al een prijsverschil voor het airbaglampje. Ik was duurder uit. Moet er nog wel even bij vermelden dat nadat het lampje na de eerste keer resetten weer ging branden de tweede keer gratis en voor niets op de resetknop is gedrukt. Als ik nu maar wist waar dat knopje zat! Ik verstelde mijn stoel en hoppa, daar ging íe weer branden. Irritant ding!

Groetjes,

Cora

Cora: volgens mij heb je een slecht contact onder je stoel. ff die stekkers nakijken (wel ff de accu loskoppelen en een kwartiertje wachten voordat je gekke dingen doet).

:D

Link naar reactie

Is geen knopje, moet via de computer (en deze apparatuur heeft normaal alleen de dealer) Zou echter het probleem structureel laten oplossen, de schakelaar/bekabeling onder je stoel zorgt waarschijnlijk bij het verstellen voor een stroomonderbreking en dan gaat die stomme lamp aan. :huh:

Heb zelf ook een afspraak voor een grote beurt gemaakt, komt er meteen een nieuw achterruitje in zal ook wel weer de hoofdprijs worden :D

Link naar reactie

Tja, long long time ago kreeg ik van een forumlid al de tip om mijn stoel er uit te halen en iets met de stekkers te doen. Accu loskoppelen? Stoel tillen? :D Helaas, ik ben niet gebouwd voor dit soort klussen en dus zal ik de dealer het probleem "structureel" op laten lossen. Heb ik tenminste iemand om op te mopperen als íe tóch weer gaat branden :huh: En als ik dit in combinatie met een grote beurt doe, dan ..... tja, dan ben ik weer blij omdat ik een Z3 rij B)

Link naar reactie
Is geen knopje, moet via de computer (en deze apparatuur heeft normaal alleen de dealer) Zou echter het probleem structureel laten oplossen, de schakelaar/bekabeling onder je stoel zorgt waarschijnlijk bij het verstellen voor een stroomonderbreking en dan gaat die stomme lamp aan. :lmao:

Niet helemaal correct maar kijk of je iemand kent die bij een schade herstel bedrijf werkt, deze bedrijven hebben ook de sofware en hardware om je auto "uit te lezen" en de boel weer te resetten.... :D :huh:

Die kan het dan misschien wel gratis voor je doen, (ik heb niks gezegd hoor) B)

Link naar reactie
Rekening 08.12.2004 De Beier - Heerenveen

Km-stand: 127588

Remschijven voor uit- eninbo € 151,13

V-riem voor wisselstroom-dynamo vervangen € 85,00

Schakelaar voor waarschuwingsgong € 30,82

Ruiterwisserbladen vervangen € 39,80

Totaalbedrag: € 365,03 incl. btw

Rekening 15.02.2005 De Beier - Heerenveen:

Km-stand: 127588 :D

Werkzaamheden:

Achterruit vervangen € 69,96

Airbag storing hersteld € 34,98 (brandt nu weer, voor de 3e keer)

Achterruit € 121,32

Prijzen ex 19% BTW

En nu toe aan een beurt, zal wel weer het nodige kosten :sleepy:

Groetjes,

Cora

Cora,

Bedankt voor je input.

Mijn overzicht is weer bijgewerkt. :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in