Ga naar inhoud

Wat heb ik nodig om Bluetooth muziek te kunnen afspelen in mijn Bmw Z4 E85?

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

Van de week kan ik mijn Bmw Z4 E85 ophalen. Hier zit een standaard radio cd speler in.

Zijn er mogelijkheden om hier bluetooth op aan te sluiten met eventueel een carkit?

Alvast bedankt.

aangepast door Andre2025
Link naar reactie
  • Andre2025 wijzigde de titel naar Wat heb ik nodig om Bluetooth muziek te kunnen afspelen in mijn Bmw Z4 E85?
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik las goede verhalen over de BlueMusic. Betaalbare optie uit Duitsland.

Die heb ik afgelopen week besteld en inmiddels ontvangen, komend weekend hopelijk inbouwen. Ik kan dus nog geen uitspraak doen over de werking en kwaliteit.

Er zijn overigens een aantal verschillende versies, dus bij twijfel even de support mailen.

Ook Bluebus uit de US staat goed aangeschreven, alleen die is een stuk duurder en daar komen nog importheffingen overheen.

PS, ik heb geen bindingen met de leverancier, heb alleen op verschillende fora goede berichten gelezen.

Link naar reactie
  • Administrator

BlueSpeak / BlueMusic ben ik ook heel positief over, maar het is wel alleen de Bluetooth koppeling / audio component. Voor het geld dus vrijwel onverslaanbaar, maar je hebt dus bijvoorbeeld geen telefoonboek via je headunit.

Wel fantastische geluidskwaliteit.

Twee dingen nog:

- ik zou altijd de variant kopen die je achter de head unit monteert, niet degen die je inde  kofferruimte op de aansluitingen van de CD wisselaar monteert. Met die laatste schijnen wat meer problemen te zijn;

- op de absolute basis radio's schijnt het ding het niet (altijd) te doen. Als je nu al een radio met CD wisselaar hebt, of een radio met navigatie, dan weet je in ieder geval zeker dat je die basisvariant niet hebt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 16/03/2025 om 20:45, biker72 zei:

Ik las goede verhalen over de BlueMusic. Betaalbare optie uit Duitsland.

Die heb ik afgelopen week besteld en inmiddels ontvangen, komend weekend hopelijk inbouwen. Ik kan dus nog geen uitspraak doen over de werking en kwaliteit.

Er zijn overigens een aantal verschillende versies, dus bij twijfel even de support mailen.

Ook Bluebus uit de US staat goed aangeschreven, alleen die is een stuk duurder en daar komen nog importheffingen overheen.

PS, ik heb geen bindingen met de leverancier, heb alleen op verschillende fora goede berichten gelezen.

Heb je ondertussen ervaring met de BluMusic? (Morgen demonteer ik de kofferbekleding om te kijken als er een CD aansluiting voorhanden is, volgens de uitrustingslijst wel.... 🤫)

Op 18/03/2025 om 22:04, Andre2025 zei:

Inmiddels onderstaande adapter besteld en vandaag ontvangen. Gelijk gemonteerd en werkt perfect met de radio cd speler!

https://www.uwautoonderdeel.nl/Bmw-Z4-E85-Bluetooth-Carkit-Streaming-Adapter-Bellen-en-Muziek-streamen-in-1-VLAKKE-PIN

Heb je ook de micro geïnstalleerd, waar heb je hem geplaats? 

Link naar reactie

Hoi Mattys,

Er zat al een (af-fabriek) carkit in. De microfoon zit op de stuurkolom. Dat is ook wat ik normaal gesproken gewend ben met carkits in vorige auto's.

Aangezien ik eigenlijk niet bel in de auto weet ik niet hoe het geluid is voor de persoon aan de andere kant van de lijn. 😉

Link naar reactie

Eerste ervaringen met de Bluemusic:

* Ik had eerst de verkeerde uitvoering gekregen (initieel op advies van hen zelf op basis van mijn VIN decode informatie vwb infotainment). TIP: Stuur even een foto van je bedrading (ikzelf had 2 stekkers, niet een stekker en een coax kabel), zij adviseren je over de juiste uitvoering

* Zonder problemen is de juiste alsnog opgestuurd, met verzoek om de verkeerde te retourneren.

* Ik kreeg zelfs een prdf met de uitleg van hoe de hele auto te demonteren voor het verwijderen van de cd wisselaar. (hoeft niet, maar dat wilde ik wel). Volgens mij is dat officiele manual vanuit BMW

Aansluiting is letterlijk de stekkers verwisselen.

* Koppelen met je telefoon via bluetooth (duh)

* Vervolgens werkt het geluid van de telefoon via CD 2 van de cd wisselaar

* Geluidskwaliteit is voor mij prima. (Spotify, Google Maps en Flitsmeister)

* Spotify start weer op als ik terug kom in de auto, maar niet altijd, wellicht moet Spotify al actief zijn op de telefoon

Kortom, voor dat geld ben ik er erg blij mee.

Link naar reactie
  • Administrator

Als gezegd, ik zou altijd de variant voor achter de headunit bestellen. Zijn minder problemen mee. Voor zover relevant" ook minder porblemen in combinatie met DSP.

Op 04/04/2025 om 18:09, Mattys zei:

Heb je ook de micro geïnstalleerd, waar heb je hem geplaats? 

Je kunt prima de OEM microfoon uit de afdekking schroeven en daar de Bluemusic (of andere aftermarket mic) in kwijt:

546C0EC8-00C4-438D-9BF5-4EFEEC1EA6DF.jpeg

B9B8CAAE-E386-4D28-9174-7A83A85BF0A5.jpeg.9154ebaafda55410c6053a31623b9086.jpeg

Dan zie je het plopkapje wel, maar het voetje en het draadje niet.

Link naar reactie

Hier ook BlueMusic gebruiker; werkt echt al n jaar goed. 

Je bent de wisselaar kwijt, maar feit dat je auto verder helemaal stock is, je stuurwielbediening blijft werken én je veel betere kwaliteit hebt dan zo'n FM-bras ding is het helemaal waard. 

Even je tijd nemen om het ventilator rooster er netjes uit te halen, daarna zit het er zo in.

Beste 5 tientjes die je uit kunt geven wmb ;)

Link naar reactie
Op 11/04/2025 om 13:54, Maurits zei:

Als gezegd, ik zou altijd de variant voor achter de headunit bestellen. Zijn minder problemen mee. Voor zover relevant" ook minder porblemen in combinatie met DSP.

Je kunt prima de OEM microfoon uit de afdekking schroeven en daar de Bluemusic (of andere aftermarket mic) in kwijt:

546C0EC8-00C4-438D-9BF5-4EFEEC1EA6DF.jpeg

B9B8CAAE-E386-4D28-9174-7A83A85BF0A5.jpeg.9154ebaafda55410c6053a31623b9086.jpeg

Dan zie je het plopkapje wel, maar het voetje en het draadje niet.

Leuk gedaan!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in