Ga naar inhoud

Alleen maar warme lucht

Philipetti

Aanbevolen berichten

Gisteren een andere Z4 gekocht die ongeveer een jaar heeft stil gestaan. Bij de Z4 werkt de temperatuurregeling niet. Als de motor warm is blaast hij alleen maar warme lucht als ik de temperatuurregeling op koud zet. Een kennis van mij meldde dat dit een issue van de kachelkraan/vloeistofregelklep zou kunnen zijn en dat deze wellicht vast hangt of defect is. Weet iemand waar deze zich bevind in de motorruimte?

De aircopomp schakelt ook niet in als ik de airco inschakel maar dat kan ook aan de lage buitentemperatuur (4°C) liggen. Dit check ik eind van de week als het weer wat warmer wordt.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goede morgen en ik ben benieuwd naar wat het euvel is. Bij mij is het (gedeeltelijk) andersom 🙄Aan 1 kant alleen maar koude lucht en inmiddels zo een beetje al het mechanische al vervangen. We wachten nu op een vergelijkbare Z4 en dan worden onderdelen uitgewisseld totdat het euvel is gevonden. We denken aan het bedieningspaneel

P@

Sorry, jij hebt een E85 en dat verschilt met mijn E89 (maar ben toch benieuwd.)

aangepast door P@T
Link naar reactie
Op 16/02/2025 om 08:10, Philipetti zei:

Gisteren een andere Z4 gekocht die ongeveer een jaar heeft stil gestaan. Bij de Z4 werkt de temperatuurregeling niet. Als de motor warm is blaast hij alleen maar warme lucht als ik de temperatuurregeling op koud zet. Een kennis van mij meldde dat dit een issue van de kachelkraan/vloeistofregelklep zou kunnen zijn en dat deze wellicht vast hangt of defect is. Weet iemand waar deze zich bevind in de motorruimte?

De aircopomp schakelt ook niet in als ik de airco inschakel maar dat kan ook aan de lage buitentemperatuur (4°C) liggen. Dit check ik eind van de week als het weer wat warmer wordt.

Lijkt mij niet goed dat de airco niet inschakelde. Op laagste temperatuur zou hij het wel moeten doen. Doet de ventilator het wel in alle standen? Zo ja, dan zou ik toch de airco laten controleren 

Link naar reactie

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar de kachelkraan zit en of de er überhaupt een heeft. Wel een klepregelaar of iets dergelijks. Voor dat soort dingen kijk ik altijd op de Ekris BMW Webshop waar je prima "exploded views" ziet van welke onderdelen waar zitten (en wat ze origineel kosten). De kachelkraan heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien is dat type afhankelijk.

P@

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in