Ga naar inhoud
  • 0

Natte kont

IvoJelmer

Vraag

Ikben superblij met mijn vorig jaar aangeschafte Z3 1.9 softtop echter sinds er een scheurtje in de leren bekleding van de bestuurdersstoel is gekomen heb ik iedere keer een natte broek. Dichtmaken kan niet wat er zit vocht in. Het is herfst .. blijft dus nat.

Ideeën?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Welkom, wachten tot de zon weer schijnt denk ik, dan droogt het weer. Zelf heb ik een garage, omdat ik wél zuinig ben op m'n z3, dat helpt ook wel wat natuurlijk.

Maar om te beginnen zou ik de top dicht doen als ie buiten staat👍

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • 0

Zoveel mogelijk tapijt uit de auto halen en daarna een grote vochtvreter erin.

Als ik goed begrijp dat 't vocht vooral IN het schuim van de stoel zit: accupolen losmaken en stoel uit de auto halen.
Demonteren van de zitting is met wat geduld zelf te doen, dan kan je met de beschadigde zittinghoes naar een bekleder en kan in de tussentijd het schuim drogen...

• Thanks 1
Link naar reactie
  • 0
Op 06/12/2024 om 19:49, 330dM zei:

Welkom, wachten tot de zon weer schijnt denk ik, dan droogt het weer. Zelf heb ik een garage, omdat ik wél zuinig ben op m'n z3, dat helpt ook wel wat natuurlijk.

Maar om te beginnen zou ik de top dicht doen als ie buiten staat👍

Je suggereert dat ik niet zuinig ben op mijn Z3, snelle conclusie. Natuurlijk heb ik de top dicht. Ik had het over de stoel, dié kan ik nu niet dichtmaken omdat er vocht in het schuim zit.

Helaas heb ik geen garage. 

Bedankt voor de welkomsgroet

Link naar reactie
  • 0

Ik snap ten eerste niet hoe je een scheur in je stoel krijgt, en nog minder dat je het daarna blootstelt aan water. Als je er niet mee rijdt, zou ik net als pimgmx de stoel eruit halen ook, en die dan ergens op een warme plek laten drogen. Rijdt je er wel mee, zou ik wat reservebroeken meenemen, of een plastic modelletje dragen (en een zeem mee wellicht) 😉

Link naar reactie
  • 0

Een meer tijdrovend alternatief: de stoelzittingen zijn positie-agnostisch, of in normaal Nederlands links en rechts zijn gelijk.
Beide stoelen eruit halen, ziting van de bijrijdersstoel overzetten naar chauffeurszijde en daarmee 'tijd kopen' om de beschadigde zitting te repareren is ook een optie.
Vergeet bij dit scenario niet de drukschakelaar voor de airbag die in de passagierszitting verstopt is over te zetten.

Ook kan je, als je een gangbare bekledingskleur hebt, kijken of je een goede zitting uit een sloper kan vinden, da's misschien wel de snelste route naar een oplossing.

18 uren geleden, 330dM zei:

Ik snap ten eerste niet hoe je een scheur in je stoel krijgt...

HOE dat ontstaat weet ik evenmin, maar ik heb genoeg Z3's gezien met - veelal op de naad - gescheurde zittingen, vooral de non-M-stoelen.
Onze Z3 had bij aanschaf hetzelfde euvel, ik heb toen bij een bekleder een nieuwe baan in de bekleding van de zitting laten zetten.
Later heb ik het interieur omgebouwd naar M-spec, die stoelen houden zich nu al 13 jaar prima...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in