Ga naar inhoud

Dak openen bij 5-6 graden buitentemperatuur?

caroden

Aanbevolen berichten

Wij rijden 's-winters heel graag open. Nu las ik echter in de handleiding dat het E89 dak niet open gaat onder de 10 graden. Die van ons gaat gewoon open. Is het verstandig om te doen? Meldt BMW dit in de handleiding vanwege de hydraulic ofzo? Waarom mag het dak niet open mij deze lage temperaturen? Heeft iemand een idee?

aangepast door caroden
Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Fijn om te horen! Ik wist het zelf ook niet todat ik de handleiding eens doorliep. Doe ik anders nooit 😀.

Het is nu heerlijk zonnig weer dus de kap gaat straks open. Ik ben gek op medeweggebruikers die naar ons kijken alsof we gek zijn hahah.

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ook dat is totale onzin. Jaren gedaan met meerdere E85s. Nooit een probleem mee gehad.

Als je daarentegen een Z3 met softtop met een plasticg ruitje of zo'n (niet geweven) kunststof softtop hebt, dan moet je wel oppassen bij lage temperaturen. 

Link naar reactie
40 minuten geleden, GerwinBeemer zei:

Wellicht dat er een verschil is tussen de e85 en de e89, maar in de handleiding van de e85 staat het advies het dak niet te openen bij temperaturen lager dan min 10 graden Celsius. 

Klopt! Maar dat staat ook in de E89 handleiding.

11 minuten geleden, Maurits zei:

^ Ook dat is totale onzin. Jaren gedaan met meerdere E85s. Nooit een probleem mee gehad.

Als je daarentegen een Z3 met softtop met een plasticg ruitje of zo'n (niet geweven) kunststof softtop hebt, dan moet je wel oppassen bij lage temperaturen. 

Ook dat klopt. Bij mijn E85 gebruikte ik het dak ook de winter. 

Link naar reactie
1 uur terug, caroden zei:

Ah, oke. Hier zit ook mijn volledige verwarring zie ik nu. Ik had de 'MIN' niet gezien in de handleiding. Er staat dus niet gebruiken onder de MIN-10 graden. Oeps!

Ik dacht al zoiets. Gelukkig heb je nu terecht genoten van een ritje met open dak. 
Overigens: bij andere cabriolet daken wordt wel degelijk plus 10 graden geadviseerd. Dit pleit dus wel voor de kwaliteit van het BMW dak. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in