Ga naar inhoud

katalysator


jdebest

Aanbevolen berichten

Vanaf de aanschaf van mijn Z had ik problemen met de uitlaat en dan vooral het ratelend geluid wat dat ding maakt. Einddemper is reeds vervangen, maar het geluid is er nog steeds. Kan dit ook aan de katalysator liggen? (tis een ratelend geluid alsof er een tussenschot in je einddemper los ligt)..met warme motor is het minder....Als het inderdaad aan de katalysator ligt , weet iemand de prijs voor een nieuwe voor een 1.9 uit 1998?? :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik geloof tussen 700 en 800 euro. Het schijnt dat je je oude katalysator kan/moet inleveren. Als je je oude mag houden wil ik hem graag van je hebben (tegen vergoeding uiteraard) want ik wil hem leeg halen en er een KAT vervanger van maken.

Link naar reactie

aha...das ook een smerig truukje...kun je dus nooit een gebruikte aanschaffen? hier zit vast en zeker de "nieuwe katalysator" mafia achter. :huh:

Ik toch eerst nog even op zoek naar een gebruikte, wellicht van een sloper? of zoiets...vind 800 euro wel wat duur....mocht ik inderdaad een nieuwe nemen en de oude blijft over dan laat ik dat wel weten...thanks zover...

Link naar reactie

Is 100% de katalysator,

ik heb het 3 weken geleden ook gehad.

Als je schakelt en hij gaat terug naar 1000 toeren maakt hij

een enorm kabaal, alsof er iets los ligt inderdaad.

Bij mij is de katalysator vernieuwd. Was niets kwijt omdat hij nog

in de garantie zat, dus dat is super! ;)

Link naar reactie

Inmiddels was de situatie onhoudbaar geworden. Motor ging ook slecht lopen..langs BMW geweest. Oordeel was: katalysator vervangen..prijs 837 euro !!! exclusief montage !. Toch maar effe de kwikfit gebeld...473,50 INCLUSIEF montage...wat een verschil. En Kwikfit was de enige die hem in voorraad had. Gelijk laten doen, kon er op wachten. Nu is het ratelende geluid eindelijk weg....alleen de onregelmatig lopende motor en afslaan van de motor is niet weg. Vooral met een koude motor duikt de motor onder de 800 a 900 toeren en zakt helemaal terug tot ie afslaat. Soms ook tijdens het rijden, geeft dan een dof geluid uit de uitlaat en de gasdruk valt even weg...waardoor ie stottert als het ware. Na een minuut of wat als de motor goed warm is helemaal geen enkel probleem meer...wat kan dit nu weer zijn? ik ga van het ene probleem naar het andere lijkt het wel... :blink:

Link naar reactie
Inmiddels was de situatie onhoudbaar geworden. Motor ging ook slecht lopen..langs BMW geweest. Oordeel was: katalysator vervangen..prijs 837 euro !!! exclusief montage !. Toch maar effe de kwikfit gebeld...473,50 INCLUSIEF montage...wat een verschil. En Kwikfit was de enige die hem in voorraad had. Gelijk laten doen, kon er op wachten. Nu is het ratelende geluid eindelijk weg....alleen de onregelmatig lopende motor en afslaan van de motor is niet weg. Vooral met een koude motor duikt de motor onder de 800 a 900 toeren en zakt helemaal terug tot ie afslaat. Soms ook tijdens het rijden, geeft dan een dof geluid uit de uitlaat en de gasdruk valt even weg...waardoor ie stottert als het ware. Na een minuut of wat als de motor goed warm is helemaal geen enkel probleem meer...wat kan dit nu weer zijn? ik ga van het ene probleem naar het andere lijkt het wel... :blink:

Dit was van mij dus...op 1 of andere manier niet meer ingelogd.

Link naar reactie
Misschien dat de ECU of iets dergelijks opnieuw afgesteld moet worden. Met een nieuwe kat worden allerlei waarden van het ene op het andere moment gewijzigd. Kan de motor misschien niet hebben. :blink: Al eens een goed stuk snelweg op constante snelheid geprobeerd?

Ja heb net een kilometer of 50 op de snelweg gereden, daarna kwartier motor uit gezet..en ja hoor gelijk weer afslaan en pruttelen...Die instellingen kan dat alleen bij de BMW worden ingesteld? of moet de Kwikfit dat ook kunnen?

Link naar reactie
Daar heeft Dylotic veel verstand van.(mailen?) Die heeft ook zo'n apparaatje om de boel te resetten. Pin me hier niet op vast, zou best heel iets anders kunnen zijn, maar ik gok zuurstof/brandstof verhouding.

Thanks...ga wel even informeren

Link naar reactie

Hij meet de verschillende soorten "stoffen" in het gasmengsel dat na de verbranding vrijkomt.

Meer info: http://www.katho.be/vhti/automechanica/katalysa.htm

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hoe vaak moet de Lambda-sonde vervangen worden ?

De sonde, die voor de katalysator geplaatst is, moet elke 50.000 a 60.000 km vervangen worden.

Een defecte sonde kan met een eenvoudige werkplaatsmeting opgespoord worden. Meestal merkt de bestuurder problemen, doch soms ook niet.

------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.