Ga naar inhoud

Importeren keuren en dat soort zaken


FuroreHugo

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik ben volledig nieuw hier en heb gisteren nogal impulsief een Engelse BMW Z4 cabrio gekocht uit 2006. 
Die moet natuurlijk gekeurd worden om hier te mogen rijden. Dus iets met de koplampen en het mistlicht begreep ik.
Ik kom er op internet en zelfs in dit forum niet uit (of ik kan gewoon niet zoeken).
Hoe dan ook, moet ik de complete koplampunits nou vervangen? Of heb ik voldoende aan nieuwe reflectoren? Of moet ik simpelweg een lampje vervangen? 🙈. En waar vind ik dat soort zaken?

En als ik gebruikte onderdelen zoek, bijv. het geleide- 'boogje' voor de gordel aan de bestuurdersstoel (links dus) is gebroken. Waar vind ik zoiets? En het afsluitklepje onder het motortje van het elektrische dak (softtop) idem dito. 

Nou ja, ik zal binnenkort nog wel meer van dit soort vragen hebben ;-). Maar iedere hulp is welkom!

Hugo

 

WhatsApp Image 2024-09-09 at 11.45.31.jpeg

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom Hugo. Gefeliciteerd met de E85.

 

Er zijn een paar mensen geweest die hele auto's hebben omgebouwd van RHD naar LHD, een enorme klus natuurlijk.

Als je alleen de lampen e.d. wilt doen is er eerst meer info nodig. Heb je xenon? Voel je je er comfortabel bij om met de koplampen zelf te klooien? Het makkelijkst is natuurlijk een setje nieuwe lampen maar die zijn niet makkelijk meer te vinden voor de E85, tenzij je de enorme concessie doet om niet-originele te nemen.

 

Heb je wel een mistlampschakelaar of ontbreekt die? Als hij ontbreekt dan kun je een nieuwe lichtknop monteren, maar coderen/programmeren is dan wel noodzakelijk want o.a. je kilometerstand en diverse settings zitten opgeslagen in je lichtschakelaar.

 

Succes!

 

Wat de onderdelen betreft zijn er natuurlijk veel plekken waar je die kunt bestellen, velen bestellen origineel op de Ekris webshop bijvoorbeeld. Helaas is BMW met sommige onderdelen wel onredelijk duur geworden sinds een paar jaar. Als je het partnummer hebt uitgezocht kun je ook op diverse sites voor gebruikte onderdelen zoeken, zowel in NL als op ebay en op rrr.

Link naar reactie

haha geweldige foto!

Dank voor je hulp.

Ik heb geen xenon. Ik kan zelf denk ik wel de koplampen vervangen. Beetje technisch inzicht is daarin voldoende denk ik? En YouTube... 


Geen idee of ik een mistknopschakelaar heb... 🫣 Vast wel. Punt is... auto staat nu op de oprit bij mijn vriendin. We wonen niet samen ;-). Maar zij heeft een oprit en hij mag niet op de openbare weg staan. Maar ik moet ervoor zorgen dat de 'andere' mistlamp gaat branden toch? De verkoper zei dat dat vrij simpel was. Is dat ook zo? 

Nou ja, heb er nog wel even een projectje aan.

 

aangepast door FuroreHugo
Typefoutje... :-)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.