Ga naar inhoud

Rammel/bonkend geluid achterophanging (oplossing)!


Aanbevolen berichten

Mede forumleden,

 

Aangezien ik een hele poos heb gedaan om dit probleem op te lossen dacht ik, ik deel de oplossing even met mijn mede z4 eigenaren. 

 

Het begon allemaal toen ik mijn achter ophanging ging vervangen omdat de auto wat slap in de vering was. Nieuwe dempers besteld van bilstein b4. En wat nieuwe veerpootlagers en stofhoezen erbij besteld. Klaar is kees. Alles gemonteerd. Verdorie. Een bonkend geluid bij oneven wegdek. Ermee op vakantie geweest naar Italië. Prachtig natuurlijk maar ik ergerde mij kapot aan dat geluid vanuit de achteras... Ik bij thuiskomst alle forums afstruinen naar mede Z4 rijders met hetzelfde probleem. Die waren er genoeg maar een oplossing? Die was moeilijk te vinden. Lang verhaal(2 jaar van alles proberen) kort. Na nieuwe dempers van bilstein en sachs te hebben geprobeerd en 4 merken veerpootlagers bleek de enige oplossing het gebruiken van veerpootlagers van Lemforder. Alle andere merken gebruiken te hard rubber voor het lager waardoor het gebonk ontstaat. Met de lagers van lemforder is alles verholpen en ben ik weer een blije z4 rijder want manman wat kan een rammeltje of een bonkje je soms gek maken.

 

Dussss als iemand van dit forum denkt aan het vervangen van zijn achteras dempers e.d. (zonder te veranderen naar een schroefset o.i.d.). Koop lemforder veerpootlagers 

 

Greetzzzzzzz👋

 

  • Like 2
Link naar reactie
  • Reacties 0
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.