Ga naar inhoud
  • 0

Z3M Velgen


Duane

Vraag

Hallo,

 

wie kan mij helpen.

Ik heb recent  een  Bmw Z3  2.0  Roaster 1999  wide body aangekocht .

In eerste insantie ben ik gaan kijken naar de bmw  die al voorzien was van de BMW z3m  velgen deze was van bouwjaar 2000.

Dus nu heb ik mij achteraf  de velgen gaan zoeken en aangeschaft , enkel zijn deze  veel te breed  en raken ze mijn kassen.

 

iemand hier mogelijke oplossingen voor ? 

 

 

 

20240624_180357.jpg

aangepast door Duane
Link naar reactie
  • Antwoorden 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

Geplaatste afbeeldingen

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, Duane zei:

iemand hier mogelijke oplossingen voor ? 

 

Wielen voor een Z3M hebben een stevig andere ET-waarde versus alle non-M-uitvoeringen en passen inderdaad niet 1-op-1 op non-M Z3's.

De meest betaalbare oplossing is om je achterste wielkasten uit te (laten) rollen, waarmee ze iets wijder worden en het wiel weer binnen de wielkast valt.

 

Link naar reactie
  • 0
2 uren geleden, pimgmx zei:

Wielen voor een Z3M hebben een stevig andere ET-waarde versus alle non-M-uitvoeringen en passen inderdaad niet 1-op-1 op non-M Z3's.

De meest betaalbare oplossing is om je achterste wielkasten uit te (laten) rollen, waarmee ze iets wijder worden en het wiel weer binnen de wielkast valt.

 

 

is dit wel haalbaar met uitrollen van de kassen ?  momenteel steken ze een 30mm buiten mijn kassen.

of zijn er nog andere mogelijkheden ?

 

Link naar reactie
  • 0

ET voor is min of meer hetzelfde, achter is echter een ander verhaal, dat is voor deze velgen 8, waar een widebody non-M een ET van 47 heeft. 

Verschil is dus 3,9 cm wat de velgen verder "naar buiten komen". Fabrikanten houden over het algemeen +/- 5mm aan om het passend te houden,

dus met 39mm zit je daar inderdaad iets boven 😀 

 

Zoals Pim al aangaf zijn er wat oplossingen om het passend te maken, maar dat vereist meer of minder breek- en hakwerk. Wil je dat niet, kun je

wellicht 4 voorvelgen proberen, maar dan heb je geen "breedset". 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uren geleden, Gentry zei:

Heb je 'm toevallig uit Nederland gehaald? Wezep? 😉

 

het was wel een nederlandse  wagen maar ik heb hem zelf in Belgie  gekocht😃20240608_154225.thumb.jpg.a8feb601084f45421ac3d46736c70408.jpg

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, 330dM zei:

ET voor is min of meer hetzelfde, achter is echter een ander verhaal, dat is voor deze velgen 8, waar een widebody non-M een ET van 47 heeft. 

Verschil is dus 3,9 cm wat de velgen verder "naar buiten komen". Fabrikanten houden over het algemeen +/- 5mm aan om het passend te houden,

dus met 39mm zit je daar inderdaad iets boven 😀 

 

Zoals Pim al aangaf zijn er wat oplossingen om het passend te maken, maar dat vereist meer of minder breek- en hakwerk. Wil je dat niet, kun je

wellicht 4 voorvelgen proberen, maar dan heb je geen "breedset". 

 

 

echt jammer, hakwerk zie ik namelijk niet echt zitten.

Maar  hoe kan dan verklaard worden dan ik excate  dezelfde wagen heb gezien met deze velgen gewoon mooi binnen de kassen ?

Dit was een Bmw Z3  2.0  van 03/2000.

 

Screenshot_20240524_212458_2dehands.jpg

Link naar reactie
  • 0

Misschien geen OEM velgen, of 4x voorvelg (hoewel het velgbed van de achtervelg wel degelijk dieper oogt) een ingekorte achteras, wie zal het zeggen, op een foto is dat moeilijk te zien🤔

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van hoeveel ‘vlees’ je hebt kun je iets van de velg af laten draaien. Daardoor wordt de ET iets hoger. 
 

Waar loopt de band op aan? Is het de kunststof kuip, of de carrosserie? Als het enkel de kuip is, kun je overwegen om die weg te ‘dremelen’.

Link naar reactie
  • 0
18 uren geleden, Duane zei:

 

het was wel een nederlandse  wagen maar ik heb hem zelf in Belgie  gekocht😃

Bijna 100% zeker mijn "oude" wagen. Vragen/opmerkingen hoor ik graag 😉

Link naar reactie
  • 0
3 uren geleden, Gentry zei:

Bijna 100% zeker mijn "oude" wagen. Vragen/opmerkingen hoor ik graag 😉

de wagen verkeerde allesinds in een top staat  en  ze was ook een lijst bij  vermoedelijk van u dan😁   met  al de zaken die alreeds waren vernieuwd.

de Z3 was ook al voorzien van een  Bilstein B12 pro kit  waar door  hij echt  mooi staat  😁

Link naar reactie
  • 0
Op 25/06/2024 om 14:58, Duane zei:

 

echt jammer, hakwerk zie ik namelijk niet echt zitten.

Maar  hoe kan dan verklaard worden dan ik excate  dezelfde wagen heb gezien met deze velgen gewoon mooi binnen de kassen ?

Dit was een Bmw Z3  2.0  van 03/2000.

 

 

Heb je de spoorverbreders achter er wel afgehaald? Ik had de auto namelijk voorzien van 20 mm. spoorverbreders achter. Verder heb ik nog wel een lijstje met punten waar ik nog niet aan toe gekomen was ;-). Maar inderdaad, van het nieuwe onderstel incl B12 pro-kit is ie behoorlijk opgeknapt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.