Ga naar inhoud

Knak in zijruit en deurbekleding

Aanbevolen berichten

Als ik mijn linkerraam liet zakken hoorde ik een knak. Dus dacht ik vandaag, ik haal het eens uit elkaar. Effe kijken hoe het zit, raam laten zakken. O ja airbag, accu los, deurbekleding eraf. Accu aansluiten en raam bedienen om te kijken wat er mis was. Gaat dat raam met geen mogelijkheid meer verder omhoog dan 1 cm! Van alles bedacht en geprobeerd. Was 13.00 uur geweest dus BMW dicht. Ten einde raad op de clubsite zoeken. Niks gevonden wat mij hielp. Superduper was ingelogd dus maar geprobeerd met hem contact te krijgen, misschien wist hij iets. Tot mij te binnen schoot dat je van buiten af met de sleutel vasthouden naar rechts alle ramen sluit. En gelukt. Het euvel met de knak was een bevestigings moertje dat onder in de deur lag. Probleem opgelost, knak weg. Bekleding terug gezet. Het op en af bouwen stelt werkelijk niks voor.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ik mijn linkerraam liet zakken hoorde ik een knak. Dus dacht ik vandaag, ik haal het eens uit elkaar. Effe kijken hoe het zit, raam laten zakken. O ja airbag, accu los, deurbekleding eraf.

@ Ad Leijtens: waarom haal je de accu en airbag los als je de deurbekleding er afhaalt? Mijn linkerraam gaat nauwelijks nog omlaag, de boel zal uit elkaar moeten, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Als ik mijn linkerraam liet zakken hoorde ik een knak. Dus dacht ik vandaag, ik haal het eens uit elkaar. Effe kijken hoe het zit, raam laten zakken. O ja airbag, accu los, deurbekleding eraf.

@ Ad Leijtens: waarom haal je de accu en airbag los als je de deurbekleding er afhaalt? Mijn linkerraam gaat nauwelijks nog omlaag, de boel zal uit elkaar moeten, vandaar mijn vraag.

Wellicht deur airbags??

Link naar reactie

Wellicht deur airbags??

Ah, dat zou inderdaad kunnen. Wel, ik heb géén zij-airbags, dus da's dan een makkie. Toch? :mellow:

Link naar reactie

Wellicht deur airbags??

Ah, dat zou inderdaad kunnen. Wel, ik heb géén zij-airbags, dus da's dan een makkie. Toch? :mellow:

Yupp :banaan:

Link naar reactie

Rob, ziehier een stukje uit het Engelse forum betreffende "vervelende" ramen, bekend probleem bij de ZzZ.

Posted: Fri 08 Jul, 2005 Post subject: Sticky Windows, HELP!

--------------------------------------------------------------------------------

Hi guys,

Can anyone advise on this problem I'm having with my Z3?

Both my electric windows are sluggish but now, if I put them down half way and try to put them back up again, they make a clunking noise and then go down about half an inch!

If I then push the button all the way down to put them fully up they go up all the way (although sluggishly).

This is also the case for total closure when a window is only half way down.

The problem occurs independently on both sides.

The problem does not seem to effect the windows when you push the buttons all the way in to totally close / open the windows although they are still slow.

BMW say that I need new motors and regulators on both doors which sounds expensive.

Thanks,

Olly

Back to top

slickster22

zroadster sponsor Posted: Fri 08 Jul, 2005 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Just get some silicone oil on the rubber guides on the window and the seal at the base and run them up and down a few times, I doubt you need new motors as mine were exactly the same after I bought the car and have had no problems since. The windows will smear for a while but you will just need clean these off a couple of times but that should sort the problem.

Link naar reactie

Sorry voor de late reactie, inderdaad heb ik de accu los gegooid vanwege de vrees per abuis de airbag te ontvouwen. Als je dat gedaan hebt moet je wel naar de dealer om de signalering van de airbag te resetten anders blijft er een lampje op je dashboard branden. Aan de slotkant van de deur zit een plaatje met de tekst "airbag" daarachter zit een schroefje waar de bekleding mee vast zit. Zonder airbag weet ik niet hoe dat zit. En achter de schakelaar voor de speigels zit er ook een. Je hebt geen speciaal gereedschap nodig.

Link naar reactie

Had het zelfde probleem. Van het weekend de stoute schoenen aangetrokken en het deurpaneel los gemaakt. Bleek aan de binnenkant dat de twee hoofdbouten van het elektrische raam mechanisme gewoon weg los zaten, daardoor zat er speling in het mechanisme. Twee bouten goed vastgedraaid, geolied met WD40 en het hele spul loopt weer als een trein. Leuke bijkomstigheid is dat de deur ook een mooier geluid maakt met het dichtslaan.

Het monteren van de deurpanelen is inderdaad iets lastiger, maar na een aantal keren proberen zitten ze er weer mooi strak op. Heb trouwens gelijk de speakergaasjes (in het deurpaneel) opnieuw zwart gemaakt. Er was wat metaal te zien i.p.v. de zwarte kleur. Helemaal weer piccobello nu :huh:

Link naar reactie
Leuke bijkomstigheid is dat de deur ook een mooier geluid maakt met het dichtslaan.

kijk, daarom moet ik dat ook doen, want ik hoor bij mijn bestuurderdeur duidelijk dat dit los zit ... :huh:

Link naar reactie
Leuke bijkomstigheid is dat de deur ook een mooier geluid maakt met het dichtslaan.

kijk, daarom moet ik dat ook doen, want ik hoor bij mijn bestuurderdeur duidelijk dat dit los zit ... :D

Het is echt de moeite waard. Ik zat er al weken tegen op te kijken (tegen de klus). Maar op een zaterdagmiddag op mijn gemakje gedaan. Ruim 2 uur de tijd er voor genomen en met een goed resultaat. Gewoon doen Ivo ! :huh:

Link naar reactie

kijk, daarom moet ik dat ook doen, want ik hoor bij mijn bestuurderdeur duidelijk dat dit los zit ... :D

Het is echt de moeite waard. Ik zat er al weken tegen op te kijken (tegen de klus). Maar op een zaterdagmiddag op mijn gemakje gedaan. Ruim 2 uur de tijd er voor genomen en met een goed resultaat. Gewoon doen Ivo ! :huh:

Ik heb nog garantie, dus je voelt hem wel aankomen, denk ik B)

Link naar reactie

Ik heb nog garantie, dus je voelt hem wel aankomen, denk ik B)

O, wat is dat toch lekker om te hebben. 'Jongens, mijn deur rammelt. Kunnen jullie daar naar kijken? Ik kom hem om 5 uur weer halen.'

Link naar reactie

kijk, daarom moet ik dat ook doen, want ik hoor bij mijn bestuurderdeur duidelijk dat dit los zit ... B)

Het is echt de moeite waard. Ik zat er al weken tegen op te kijken (tegen de klus). Maar op een zaterdagmiddag op mijn gemakje gedaan. Ruim 2 uur de tijd er voor genomen en met een goed resultaat. Gewoon doen Ivo ! :D

Ik heb nog garantie, dus je voelt hem wel aankomen, denk ik ;)

Kijk das nou luxe.....ik had slechts 3 maanden Bovag garantie...en tja dit soort dingen schijnen altijd net de 3 maanden te overleven ! :huh:

Gewoon laten doen, als je er lang mee door blijft rijden beschadigd je electromotor of de bout schiet er helemaal af met als gevolg dat je ruit in je deur stort ! en volgens mij wordt het dan een stuk lastiger.... B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in