- 0
Z3 2.8 2000 semi elektrische kap werkt niet meer goed. Hulp & tips gevraagd!
-
Wie is er online 0 leden
- Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vraag
WilS
Hoi mede Z3 liefhebbers,
bij mijn Z3 2.8 bj. 2000 ( die ik al weer 8 jaar in bezit heb) werkt sinds afgelopen vrijdag de semi elektrische kap niet meer goed. Soms gaat ie gewoon netjes dicht ( of beter gezegd bijna dicht, het laatste gedeelte is altijd handmatig, soms niet. Met name bij het openen van de kap blijft ie meestal ergens halverwege “hangen”.
Ik heb ondertussen geleerd hoe ik de kap handmatig verder kan openen of sluiten (druk eraf halen door hendeltje/kraantje op de hydraulische unit aan de linkerzijde linksom te draaien). Maar ik zoek naar een echte oplossing om dit probleem te verhelpen.
Mijn vaste (niet BMW) garage heeft er maandag naar gekeken maar kan helaas geen data van de kap of de microswitches uitlezen. En kan me dus niet echt helpen….
Wie heeft er ervaring met dit probleem ? Of nog beter, wie kent er iemand die wel de data kan uitlezen ? (Ik woon in Limburg, maar geen probleem als ik daar wat verder voor moet rijden. Ik heb op dit moment vakantie)
De kap heeft ondertussen ook wat ouderdomsverschijnselen, en begint wat los te laten in linker en rechterbovenhoek bij het ruitje.
Het plastic ruitje is ook niet meer zo doorzichtig….
Dus eventueel wil ik ook de hele kap laten vervangen. Iemand daar nog tips voor ? Bij wie zou ik daar voor terecht kunnen?
Ik hoor graag jullie reacties.
Bij voorbaat dank!
Wil
Link naar reactie
Beste reacties voor deze vraag
3
1
1
Populaire dagen
5 aug
2
22 aug
2
4 aug
1
Beste reacties voor deze vraag
WilS 3 berichten
Maurits 1 bericht
Ewout 1 bericht
Populaire dagen
5 aug 2021
2 berichten
22 aug 2021
2 berichten
4 aug 2021
1 bericht
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.