Ga naar inhoud
  • 0

rubber voorruit


ZReihe

Vraag

rubber voorruit

Hallo allen,

 

In het rubber dat om de voorruit van mijn Z4 E85 zit, begint in de hoek aan de bestuurderskant een barstje te ontstaan. Het rubber an sich ziet er nog niet erg slecht uit maar ik overweeg het rubber toch preventief te vervangen. Het rubber zelf is niet zo prijzig (ca. EUR 30). De hamvraag is of het rubber op de E85 is te vervangen zonder dat de voorruit dient te worden gedemonteerd? Heeft iemand al ervaring met het vervangen van het rubber? Als het een relatief eenvoudige klus is, laat ik het dit jaar met het onderhoud meenemen.

 

Alvast mijn dank.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat je nummer 2 bedoelt op deze tekening: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BU33-USA-04-2006-E85-BMW-Z4_30i&diagId=51_4858 

 

Zo ja, dit is een eenvoudige klus om te doen. Heb het zelf ook een paar maanden geleden gedaan. Zijn genoeg filmpjes op Youtube van te vinden. Het wordt pas lastig als de ruit een keer vervangen is en het rubber ook vast gekit is. 

 

 

aangepast door Casper355
Link naar reactie
  • 0
Op 31-1-2021 om 14:47, Casper355 zei:

Ik denk dat je nummer 2 bedoelt op deze tekening: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BU33-USA-04-2006-E85-BMW-Z4_30i&diagId=51_4858 

 

Zo ja, dit is een eenvoudige klus om te doen. Heb het zelf ook een paar maanden geleden gedaan. Zijn genoeg filmpjes op Youtube van te vinden. Het wordt pas lastig als de ruit een keer vervangen is en het rubber ook vast gekit is. 

 

 

Klopt helemaal! Dank voor je reactie. Ik heb nog de originele ruit. Gelukkig stelt het dus niet veel voor!

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
  • 0

Ik heb de BMW-specialist waar de Z4 in onderhoud is, bij het laatste onderhoud in maart gevraagd het raamrubber te vervangen. Ik had het raamrubber bij Ekris besteld en al in de kofferbak gelegd. Hij gaf - net als de BMW-dealer - aan dat dit in principe het raam los moest. Hij vond het rubber niet zodanig slecht dat hij het nu al zou vervangen. Dat is dus niet gedaan. Vandaag merkte ik dat het rubber in de bewuste hoek bijna geheel was doorgescheurd. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben zelf maar (als niet-techneut) aan de slag gegaan. En zoals te doen gebruikelijk, ging het niet vanzelf. Bij één raamstijl moest ik aardig peuteren om voldoende grip te krijgen op het laatste stukje te verwijderen rubber. Ik moest helaas ook kit-resten verwijderen. Onder de plek waar het kleine scheurtje had gezeten, was duidelijk meer vuilaanslag te vinden dan elders rond de ruit. Na reiniging heb ik met wat gepiel het nieuwe rubber geplaatst en aangedrukt met kunststof spatels. Het ziet er nu weer netjes uit en hopelijk blijven lekkages etc. uit. Al met al, ben ik er (op mijn gemakje en zeer voorzichtig) ca. anderhalf uur mee bezig geweest. 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.