Ga naar inhoud

Dak wil met sleutel wel open maar niet dicht


Hhi

Aanbevolen berichten

Dak wil met sleutel wel open maar niet dicht

 

 

Hallo, Vandaag er bij toeval achter gekomen dat het dak van mijn Z4 e85 2.5is wel met de sleutel open wil maar als ik hem probeer te sluiten met de sleutel gaat de auto alleen op slot. Ook al druk ik langer op de knop er gebeurd niets. Is dit op 1 of andere manier in te stellen /coderen ? 

A8B13A09-8AF3-452E-A6DF-73014C02121F.jpeg

aangepast door Hhi
Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 uren geleden, Hhi zei:

Dak wil met sleutel wel open maar niet dicht

 

 

Hallo, Vandaag er bij toeval achter gekomen dat het dak van mijn Z4 e85 2.5is wel met de sleutel open wil maar als ik hem probeer te sluiten met de sleutel gaat de auto alleen op slot. Ook al druk ik langer op de knop er gebeurd niets. Is dit op 1 of andere manier in te stellen /coderen ? 

A8B13A09-8AF3-452E-A6DF-73014C02121F.jpeg

Ik heb hetzelfde ook. Is volgens mij gewoon wat standaard is geprogrammeerd.

Grappig: Heb dezelfde Z4 als jij, zelfs de kleur,  alleen in 2.2i uitvoering en met een beige interieur 😉

Link naar reactie

Ja, dat kan geprogrammeerd worden met de veelgenoemde carly app of met NCS expert.

Verwacht er geen wonderen van, de batterij conditie van je sleutel bepaalt of het altijd vlekkeloos gaat.....

Link naar reactie

Ik heb de Carly app wel en dit is inderdaad te coderen. Samen met bijvoorbeeld comfort-richtingaanwijzer (1 tikje = 3 keer klikken) en elektrische ramen die ook gewoon dicht gaan als je de deur opent tijdens het sluiten van het raam. Ook heb ik ingesteld dat de koplampsproeiers maar 1 x in de 10 wasbeurten mee moeten doen (helaas begint die teller weer op  0 als je de motor uitzet, maar toch).

 

Als je een keer in Twente bent, wil ik dit best bij je coderen.

Link naar reactie
23 uren geleden, Boris zei:

Ik heb de Carly app wel en dit is inderdaad te coderen. Samen met bijvoorbeeld comfort-richtingaanwijzer (1 tikje = 3 keer klikken) en elektrische ramen die ook gewoon dicht gaan als je de deur opent tijdens het sluiten van het raam. Ook heb ik ingesteld dat de koplampsproeiers maar 1 x in de 10 wasbeurten mee moeten doen (helaas begint die teller weer op  0 als je de motor uitzet, maar toch).

 

Als je een keer in Twente bent, wil ik dit best bij je coderen.

 

1 tikje 3 keer knipperen zit alleen in de FL (E86), niet in de "oude" E85

Link naar reactie
  • Administrator

^In de FL E85 en in de E86 bedoel je denk ik Cor. :wink: 

 

Als je dat in een oude E85 wilt kan dat ook, maar dan heb je extra hardware nodig (zoals de Xcarstyle lichtmodule).

Link naar reactie
  • Administrator

Dat "toch" kun je gerust weglaten, want je wijkt niet af van de regel, je bevestigt hem juist. :hypocrite:

 

Jij hebt immers een facelift (=FL). Dat is ook een oude Z4 :wink:, maar net iets minder oud dan de VFL (=Vor FaceLift) Grofweg 2003-2005 versus 2006-2008.

 

Zoals gezegd; de FL modellen en de E86 hebben deze mogelijkheid standaard, zonder dat je aanvullende hardware nodig hebt.

Link naar reactie

De verwarring hierboven is misschien omdat iemand denkt dat de E85 voor de facelift is en de E86 daarna?

 

De E85 is de roadster.

De E86 is de coupé.

Facelift wordt ook aangeduid met LCI (Life Cycle Injection) wat een specifieke term is voor BMW, zoals Mercedes hun facelift MoPf noemt (ModelPflege).

 

Toen de E85 in 2003 werd geintroduceerd was er nog geen E86, die kwam pas met de facelift. De E86 is er dus ook alleen als facelift. Net als de M overigens, die ook pas geintroduceerd werd na de facelift. En van de M heb je dan weer een E85 en E86.

De E85 is er zowel als pre-facelift en als facelift. Een van de meest herkenbare veranderingen zijn de achterlichten.

 

Het dakje van mijn E85 kan zowel open als dicht met de sleutel zonder extra codeeracties. Maar de mijne komt uit de VS. Zou me niet verbazen als dit soort opties landafhankelijk zijn. Zoals beschreven kun je het coderen zoals je zelf wilt.

 

Zelf gebruik het openen/sluiten met de sleutel nauwelijks. Ik doe dat liever met draaiende motor i.v.m. belasting accu.

aangepast door timewa
Link naar reactie
  • Administrator

Klopt helemaal, vandaar ook mijn opmerking hierboven gericht aan Cor. 

 

Technisch gezien is er van de E86 overigens juist geen facelift, juist omdat die pas geintroduceerd werd met de facelift van de E85. Het model E86 heeft dus nooit een facelift gehad. :wink: Maar dat is geneuzel in de marge ... 

 

Van mijn E86 kan het dak overigens niet open of dicht met de sleutel ... :cynical:

Link naar reactie
23 uren geleden, Maurits zei:

^In de FL E85 en in de E86 bedoel je denk ik Cor. :wink: 

 

Als je dat in een oude E85 wilt kan dat ook, maar dan heb je extra hardware nodig (zoals de Xcarstyle lichtmodule).

Dank voor de duidelijkheid Maurits, was inderdaad in de veronderstelling dat de E86 ook de FL was.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.