Ga naar inhoud

Foutcodes bij uitlezen door Carly


ericvanb

Aanbevolen berichten

Foutcodes bij uitlezen door Carly

Na een grondige wasbeurt vandaag de Carly software en -OBD stekker nog eens aangeslingerd.

 

Het 'engine' gedeelte kwam met deze 2 codes:

 

600702983_Screenshot_20200517-1608352_resize_83.jpg.f2225c4fe9ab04f4b52d741aa248db7a.jpg

 

Heeft iemand enig idee waar deze codes op te zoeken zijn, of misschien zelfs wat de daadwerkelijke issues zijn? Ik zie wel zaken als DISA-klep, lamba sensor en nokkenas sensor voorbij komen, maar daarmee weet ik nog niet WAT er precies mis mee is of zou zijn.

 

Laat staan dat ik niet weet hoe betrouwbaar Carly is in z'n rapportage...

 

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

komen ze ook terug als je ze reset??

 

1e een disa klep die niet goed in positie kan komen?

De 2e is zo te zien een katalysator/lamdasonde die niet goed opwarmt, staat een een bepaalde tijd voor.

Maar goed is het eenmalig of altijd, dat is de vraag.

Het is overigens ook maar gokwerk van mij, mee naar de dealer of een Bmw specialist als de de codes aanwezig blijven na reset.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Dank voor de reacties!

 

Ik heb zojuist de DISA-klep er maar even uitgeschroefd. Het eerste wat me opviel, was een los stukje rubber aan de zijkant. Dat trek ik er eerst maar even af, voordat het in de motor verdwijnt. Goed afsluiten doet hij dus niet meer.

 

IMG_20200518_221355_resize_74.jpg.5e8ffd6ab188586aecdc122c3fbed717.jpg

 

Het 2e wat opviel, is dat hij niet helemaal terugkomt in de uitgangspositie als ik hem loslaat vanaf helemaal dicht. Dat kan misschien die foutcode verklaren?

 

En zou een versleten vacuüm membraampje de oorzaak kunnen zijn?

Hoe dan ook, het lijkt er op dat een nieuwe klep de enige oplossing is...

aangepast door ericvanb
Link naar reactie
Op 17-5-2020 om 21:26, bofkont zei:

komen ze ook terug als je ze reset??.

Als het een 'harde' fout is (een mechanisch defect) dan komt de fout na het wissen onmiddellijk weer terug.

Als het een andere fout is (bv. een of andere softwaregrens overschreden) dan komt de fout na het wissen niet terug.

Link naar reactie

Update:

 

Via Marktplaats een gebruikte DISA-klep overgenomen, met als doel de revisiekit van de oorspronkelijke over te bouwen.

 

Eerst maar eens gewoon gemonteerd en gekeken wat er zou gebeuren. Aangezien ik ook een melding kreeg over de luchtmassameter, heb ik die voorzichtig schoongemaakt en weer gemonteerd.

 

Nogmaals uitgelezen, fouten gereset, weer een keer uitgelezen en, ra ra politiepet, alle fouten weg!

 

Na een rit van 200 km en gisteren nog een opwarmrondje van 30km voor de zekerheid nog maar eens gecheckt. Nog steeds geen meldingen, dus het lijkt vooralsnog opgelost.

 

Maar vooral, niet alles is wat het lijkt! Een melding met een bepaalde verwijzing kan dus zomaar eens een hele andere oorzaak hebben... 🤔

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.