Ga naar inhoud

Z4 E85 - 2.5i 2005 - Slechte stoelen?


CGSLI

Aanbevolen berichten

Z4 E85 - 2.5i 2005 - Slechte stoelen?

Sinds een ruime week (8 dagen :)) heb ik nu m'n Z4. Prachtige auto, ben er super blij mee en rijdt super. Alleen er is een ding wat een flinke domper op de feestvreugde geeft en dat is dat zowel ik als m'n vriendin absoluut niet in de auto kunnen zitten. Ik had het direct toen ik de auto ophaalde (dat was een rit van een uur naar huis) al dat ik ontzettende last kreeg van m'n lenden, maar afgelopen weekend zijn we naar de Eifel geweest en toen wisten we helemaal niet meer hoe we moesten zitten.

 

We krijgen beide ontzettend veel last in de lage onderrug. 

 

Wat we al hebben geprobeerd:

- Stoel in alle mogelijke standen, van helemaal rechtop zitten en de stoel in een hoge stand tot zo ver mogelijk naar achter en helemaal achterover.

- Een zelfgemaakte lendensteun fabriceren van een sjaal. Dit hielp ook niet, werd de pijn alleen maar erger van.

 

De stoelen lijken verder niet doorgezakt, het voelt ook niet alsof je op een plaat of iets dergelijks zit en er zit ook voldoende steun in. Het is niet anders dan de andere Z's die ik heb proef gereden.

 

Verdere info:

- Ik ben 187 lang, heb met name lange benen

- M'n vriendin is 1.77 lang, ook met lange benen

- We doen beide aan krachtsport en hebben dus beide een sterke rug, we hebben verder ook nooit last van rugproblemen.

 

Weet iemand wat te doen?

aangepast door CGSLI
Link naar reactie

Beste CGSLI>

Ik rij al 9 jaar in een Z4 3.0i, bj 2003, Ik ben net terug van de Route des Grandes Alpes : 700km door de (hoogste) Alpenpassen. (aanrader !!) 
Elk jaar rij ik naar Italie en terug.
Mij valt net op dat deze laagzittende sportauto zo GOED zit. JUIST de steun onder in de rug vind ik erg goed. Ik rij dus moeiteloos duizenden kilometers.
Een rol kan de lichaamslengte spelen. Ik ben 1.73, weeg 78 kg en ik ben 73 jaar,  Dat gaat dus goed.
Ik heb de 'gewone' stoelen, niet de sportstoelen (met uitschuifbaar deel in de zitting)
Het zou eeuwig zonde zijn als de stoelen je plezier in deze geweldige auto zouden bederven.
Er MOET een oplossing zijn.  Kijk goed rond en vraag anderen. Aansluiten bij een club ? bijv. De bmw roadsterclub. Dat zijn echte rijders. Daar zie je een één klap tientallen auto's, stoelen en daar hoor je ervaringen. Samen weten die leden 'álles'..  ( Ik overweeg om lid te worden....) 
 

fullsizeoutput_46cf.jpeg

aangepast door HvdV
typefouten
Link naar reactie

Bmw roadsterclub ? 

Ik vind dat dit cluppie ( kan zelf al Hollands , dankzij de forumritten)  ook wel wat ervaren Z4 chauffeurs heeft hoor.  Zullen wel snel reacties komen vd leden hier , even geduld 😉

aangepast door bojan
Link naar reactie
1 uur geleden, HvdV zei:

Beste CGSLI>

Ik rij al 9 jaar in een Z4 3.0i, bj 2003, Ik ben net terug van de Route des Grandes Alpes : 700km door de (hoogste) Alpenpassen. (aanrader !!) 
Elk jaar rij ik naar Italie en terug.
Mij valt net op dat deze laagzittende sportauto zo GOED zit. JUIST de steun onder in de rug vind ik erg goed. Ik rij dus moeiteloos duizenden kilometers.
Een rol kan de lichaamslengte spelen. Ik ben 1.73, weeg 78 kg en ik ben 73 jaar,  Dat gaat dus goed.
Ik heb de 'gewone' stoelen, niet de sportstoelen (met uitschuifbaar deel in de zitting)
Het zou eeuwig zonde zijn als de stoelen je plezier in deze geweldige auto zouden bederven.
Er MOET een oplossing zijn.  Kijk goed rond en vraag anderen. Aansluiten bij een club ? bijv. De bmw roadsterclub. Dat zijn echte rijders. Daar zie je een één klap tientallen auto's, stoelen en daar hoor je ervaringen. Samen weten die leden 'álles'..  ( Ik overweeg om lid te worden....) 
 

fullsizeoutput_46cf.jpeg

 

 

Mooi plaatje! De RdgA is inderdaad fantastisch, heb hem al twee keer gereden. Een keer met de motor en een keer met een normale auto. 

 

Maar ik denk dat het inderdaad per persoon kan verschillen of de auto wel of niet lekker zit. Dat vermoed ik in ieder geval wel. Ik hoop dat hier de gouden tip komt.

 

@bojan; heb jij er ervaring mee dat die helpen tegen rugklachten in de auto?

Link naar reactie

Ik heb zelf ook de normale stoelen vind ze erg goed zitten, 2 weken terug een ritje Luxemburg gedaan en zo 10/12 uur per dag  getoerd. 

M stoelen zou je kunnen overwegen maar zijn razend duur een gebruikte set gaat al snel naar 2000 euro.

Een goede optie zijn de sportstoelen van de E46 3 serie, die kun je bijna 1 op 1 overzetten en die zitten echt perfect weet ik uit ervaring.

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Dus tijdens proefritten in andere Z4's was er niks aan de hand, maar in deze merkte je het vrijwel meteen? Heb je in deze dan geen proefrit gemaakt? Of waren je proefritten steeds dusdanig kort dat je niet met zekerheid kunt zeggen of je bij andere Z4's niet ditzelfde probleem zou hebben?

 

Als het probleem namelijk specifiek bij dit exemplaar optreedt is het natuurlijk niet per se nodig om dure sportstoelen te kopen. Dan zou je deze stoelen kunnen laten nakijken op problemen en zonodig stoelen van hetzelfde type er voor terug kopen. 

 

Doet het probleem zich alleen voor bij de bestuurder, of ook bij de passagier?

Link naar reactie

@bofkont: Dankjewel voor de info en de link. Dat ziet er goed uit, alleen ik heb een beige interieur wat ik erg mooi vind. Dan ga ik daar eens naar op zoek op eBay.

 

@Individual Met direct bedoel ik dezelfde dag, dat was aan 't eind van de ruim een uur durende rit naar huis. De overige proefritten waren in ieder geval korter, geen uur in ieder geval. Dus ik kan niet zeggen of dit ook bij de andere Z4's een probleem was geworden. In ieder geval is 't me niet opgevallen bij de overige proefritten.

 

We hebben er allebei last van, zowel bestuurder als passagier en ook allebei in beide stoelen. We hebben regelmatig gewisseld afgelopen weekend. De bijrijdersstoel ziet er nog erg netjes uit, niet alsof die veel gebruikt is en dus mogelijk doorgezakt. 

Link naar reactie

Heb er nog geen ervaring mee. Zowel Hilde als ik hebben wel eens pijn in onze rug , maar niet in die mate dat we onze Z ervoor zouden laten staan. Zodra die m stoelen geplaatst zijn , hoop ik dat ik kan zeggen dat ze beter zijn voor de rug.

Hou u op de hoogte.

2000 euro is wel heel duur, als je geduld hebt en zoekt kom je ze wel iets goedkoper tegen , denk tssn 1000 en 1500..  

Link naar reactie

Ik ben 1.95m lang met relatief lange benen. In het begin kntelde ik de zitting achterover om mijn bovenbenen steun te geven. Ik kreeg dan ook last onderin mijn rug. Nu laat ik mijn bovenbenen vrij door de zitting vrij vlak te zetten en heb geen pijn meer.. Ik denk omdat mijn bekken dan in een andere hoek gaat staan.  Misschien kunnen jullie dat eens proberen..

Link naar reactie

Nu heb ik dus andere stoelen, met een handige hendel om de stoelen naar voren te kunnen klappen...eh...niet nodig.
Echter die hendels schuren langs de binnenkant, wat best irritant is. Iemand een oplossing (behalve 'afzagen")

Zijn ze eenvoudig te demonteren oid?

Link naar reactie
Op 26-9-2019 om 09:29, 2.5si zei:

Zijn je stoelen eigenlijk elektrisch of niet CGSLI?

Nee zijn niet elektrisch. 
 

@sandere39, heb hiervoor een Fiat Grande Punto, Seat Mii, Peugeot 106 en een Suzuki Swift.

 

Heb ook wel vaker lange (> 300 km) stukken gereden in een Mini Cooper SD, een VW polo, VW Golf en Skoda Rapid. Nooit last gehad van m’n rug, in geen enkele auto. Ik vind het ook bijzonder omdat ik echt aan zware krachttraining doe en dus een super sterke rug heb. En m’n vriendin doet aan gewichtheffen, dus die heeft ook geen doorgezakte rug oid.

 

@Hunebed, dat heb ik ook geprobeerd, maar hielp ook niet helaas.

Link naar reactie

toch wel apart dat jullie er zoveel last mee hebben en ook heel vervelend en jammer.

tja je zou idd kunnen kijken voor die e46 stoelen of eventueel eens zoeken naar een paar recaro,s of iets dergelijks.

ik heb wel ooit in een e30 een paar recaro,s gezet maar dt was meer omdat je in de originele makkelijk opzij weggleed..

 

ik had wel (op erg langer ritten zoals in 1 keer naar huis vanuit polen in 12 uur) een beetje last van mn heupen ,

ik moet wel zeggen dat de e89 sportstoelen beter zijn dat de e85 stoelen in mijn beleving maar ja daar heb jij niets aan.

 

 

Link naar reactie
Op ‎24‎-‎9‎-‎2019 om 09:15, CGSLI zei:

Z4 E85 - 2.5i 2005 - Slechte stoelen?

 

 

Ik heb absoluut geen klachten over de stoelen in m'n E85, ik ben 1,88 en mijn vrouw is 1,75 en we rijden zonder (zit) problemen in één keer van Zwitserland naar huis (NL).

Link naar reactie
Op 29-9-2019 om 17:50, Veloce zei:

 

Ik heb absoluut geen klachten over de stoelen in m'n E85, ik ben 1,88 en mijn vrouw is 1,75 en we rijden zonder (zit) problemen in één keer van Zwitserland naar huis (NL).

Ik sluit mij ook aan bij Veloce,
Ben zelf 1.90 en bourgondisch gespierd.  De vriendin is 1.85. Van Nederland naar Zweden, Oostenrijk, Italië etc etc gereden zonder problemen.

De stoelen staan wel strak tegen de achterwand aan, heb daarom tussen de stoel en het plastic een handdoek gedaan, zodat het zo min mogelijk kraakt.

Link naar reactie
  • Administrator

^Dat laatste heb ik ook, maar dan net anders: ik heb er de map met het instructieboekje e.d. tussenzitten. Dat gaat ook kraken tegen en moet je toch ergens laten :wink:

Link naar reactie
  • Administrator

Ja zeker! :default_blink:

 

...

...

...

...

...

...

...

 

Het is toch een ouwe auto. Als er een lampje o.i.d. kapot is wil ik wel even kunnen opzoeken wat ik moet kopen ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.