Ga naar inhoud

Veer bij scharnierpunt kofferbak

ericvanb

Aanbevolen berichten

Veer bij scharnierpunt kofferbak

Toen ik vandaag (na de Z4 eens lekker uitgelaten te hebben) nog eens wat details, kwam ik in de kofferbak de veer op bijgaande foto tegen.

Op het eerste gezicht lijkt het alsof de veer om het palletje daaronder zou moeten zitten, maar aangezien de klep prima functioneert met de gasveren is dat waarschijnlijk niet de bedoeling.

Kan iemand me vertellen waarvoor deze veren zijn (aan beide zijden identiek)

Ik kan nog verzinnen dat het misschien is om de klep geforceerd open te houden, maar wat daar het nut van zou zijn zie ik niet zo snel...

kofferbak.jpg

Link naar reactie

Je zou zeggen dat die om dat palletje moet idd. Ik ken de E85 niet goed genoeg, maar zou dat niet zijn om de klep de eerste cm open te wippen als je de klep van afstand ontgrendeld? Of zit die functie er niet op?

• Thanks 1
Link naar reactie

Ah, dat zou inderdaad kunnen!

Die functie zit er wel op, maar ik vond hem al wel wat lafjes ontgrendelen idd... 🤨

Misschien dat een andere Z4-eigenaar eens wil kijken of die oogjes bij hem/haar wèl om die palletjes zitten?

Link naar reactie
  • Administrator

Nee hoor, die veer hoort zo. Zie ook hier (foto destijds genomen vanwege rubber dopje dat soms door de jaren heen verloren gaat, maar veer staat er ook op):

BE867BDF-63D2-49DC-A24E-EC80119649D8.jpeg

Link naar reactie
  • Administrator

^ en dat gebeurt door dat het palletje - waarvan het lijkt alsof het oogje van de veer daar omheen zou moeten - bij het sluiten van de koffieklep de veer aanduwt en op spanning zet. Niet enorm inderdaad. Je kunt het effect wel ietsje vergroten met andere “stoppers”. Zie hier: 

• Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in