Ga naar inhoud

Aankoopadvies sdrive35is


Aanbevolen berichten

Dit is wel de Z zoals ik die over een jaar of 2 zou willen hebben (maar dan met handbak)! 
Heb mijn z4 (2.3) in januari gekocht. Nog altijd heel veel plezier mee maar merk wel het gebrek aan vermogen. 
Ik las dat hij een sortware upgrade heeft, wat is het huidige vermogen(pk&nm)? 
Wat voor dempers en remmen heeft hij nu? 
Wat gaat de vraagprijs zijn? 

Link naar reactie
Op 04/06/2024 om 13:35, FireSpy zei:

Tot nu toe heb ik toch nog geen afscheid van de Z4, kunnen nemen, maar aangezien er weer een auto bij is gekomen, moet hij nu toch maar echt serieus in de verkoop.

(5 is echt teveel) 

 

KM stand is nu ca 75000

 

 


wij hebben 9 auto’s dus ja, je bent aardig op weg met 5… 😎

Link naar reactie
Op 05/06/2024 om 22:56, wackywim zei:

Aha, had ik mij nog niet in verdiept. De 3.5i is er wel als handbak dacht ik. Ik welk opzicht zijn de i en de is verschillend? 

De 30i, 35i en 35is hebben allemaal dezelfde motor, maar de 30i heeft geen turbo's, de 35i wel en de 35is heeft er twee. Zodoende loopt het vermogen steeds verder op (258-306-340 pk).

Op de motor na zijn de 30i en de 35i in principe dezelfde auto, maar de 35is schijnt (ik heb er zelf nooit in gereden) op allerlei onderdelen wel anders te zijn. Het is een beetje de Z4 M die geen M mocht heten. Onderstel is sowieso anders, verder ken ik de verschillen niet in detail.

Link naar reactie

Dank je, ik dacht altijd dat de 3.5i en de 3.5is beide een twin-scroll turbo hadden en dat de 3.5is anders afgesteld was. 
Hoe dan ook een motor die nog wel op de bucketlist staat. 

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Bovenstaand verhaal klopt niet helemaal. De 30i (3.0l) is in principe hetzelfde blok als de 23i (2,5l en dus andere boring en slag) en is een aluminium-magnesium blok. Een heel mooi blok overigens. De 35i en 35is hebben de N54 motor. Deze motor is conventioneler alleen uit aluminium. De boring x slag is gek genoeg ook niet hetzelfde als de 3 liter N52. Afgezien van de turbo heeft de N54 ook directe injectie. En dus ook last van vervuilend inlaat traject, vooral de inlaatkleppen. De N52 spoelt dat schoon door de indirecte injectie. Wat ik al zei, een hele mooie fijne motor. Ik heb m zelf ook. 😎

 

Verschil tussen 35i en 35is? Geen idee, ik had geen behoefte aan een turbo motor.

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.