Ga naar inhoud

pedalen

napoje

Aanbevolen berichten

ik wil alu pedalen instaleren maar ik krijg het gaspedaal niet losgehaakt. iemand ervaring hoe?

Link naar reactie
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is het niet zo, dat ze "erop" worden gemonteerd, en niet "ter vervanging van"?

om die schroeven erdoor te doen moet je hem wel naar voren klappen anders kan je er niet bij.

Link naar reactie

Ja, erop.

Het originele koppelings- en rempedaal hebben rubber dat je er af haalt. Het koppelingspedaal is plastic, het rempedaal staal. Het alupedaal voor het gas gaat er rechtstreeks op.

aangepast door Rob
Link naar reactie

om die schroeven erdoor te doen moet je hem wel naar voren klappen anders kan je er niet bij.

Ik kreeg het gaspedaal ook niet los en heb het als volgt gedaan: Nieuwe pedaal met één hand even stevig aandrukken op de juiste plek op het gaspedaal en met de rechterhand 4 gaatjes boren (originele gaspedaal is plastic, je gaat er als boter doorheen!). Gaat prima en geloof me: ik heb twee linkerhanden! Zélfs mij lukte het feilloos; het hele zaakje had ik er binnen een half uurtje op en nog goed ook...! :sleepy:

Link naar reactie

Ik kreeg het gaspedaal ook niet los en heb het als volgt gedaan: Nieuwe pedaal met één hand even stevig aandrukken op de juiste plek op het gaspedaal en met de rechterhand 4 gaatjes boren (originele gaspedaal is plastic, je gaat er als boter doorheen!). Gaat prima en geloof me: ik heb twee linkerhanden! Zélfs mij lukte het feilloos; het hele zaakje had ik er binnen een half uurtje op en nog goed ook...! :blush:

das al gebeurd maar die schroeven moeten nog vast :sleepy:

Link naar reactie
Bij mij waren het boutjes met een moertje dat je achter het pedaal eraan moet pielen.

189-trick.jpg

ik denk dat ik het zo morgen maar probeer :sleepy: :blush:

Link naar reactie
Bij mij waren het boutjes met een moertje dat je achter het pedaal eraan moet pielen.

Klopt helemaal. dat is het enige wat lastig is. Maar met een plakbandje als op de foto is dat in no time gepiept. Ik heb het zonder plakbandje gedaan en zelfs dàt lukte me... :sleepy:

Link naar reactie
Wanneer je de schroeven er van achter in draait, kom je er niet met de schroevendraaier bij, daarom dacht ik dus dat Napoje de pedalen los wilde halen. Maar dat was niet het geval. :sleepy:

je kan alleen de bovenkant loshalen vandaar

Link naar reactie

De schroeven aan de bovenkant, de boutjes aan de onderkant. De schroeven hebben niet aleen een functionele, maar ook een optische taak. Tjongejonge, wat l*l ik weer moeizaam. :sleepy: Ja Huub, klopt... :blush:

Link naar reactie

Belangrijk lijkt mij dit:

A removed accelerator pedal must always be replaced as

removing will damage the retaining clips. This would allow

the pedal to slide out of its holder and could cause an

accident!

die had ik al gevonden in de tis. alleen is het wat minder simpel dan op die illu. in verband met de geringe werkruimte. Ik heb het pedaal er niet uigehaald maar alleen boven losgehaald. viel niet mee maar eenmaal los kan je de schroeven zeer eenvoudig vastzetten. maar ze zitten er mooi in al is het best wel een shitklussie

Link naar reactie

De boutjes waarmee de alu pedalen vastzitten, steken aan de achterkant wel 1 cm uit. Af en toe blijf je daar met je schoenveter aan hangen... Ik ga ze toch maar es afzagen. :lmao:

Link naar reactie

Als het een Schnitzer pedalenset is, zijn de bouten toch netjes op maat ?

Bij mij althans...

Ben het met je eens dat het een rotklus is. Lig je op de buik onder je stuur te friemelen met kleine boutjes en moertjes...

Maar het resultaat is zonder meer prachtig...

Link naar reactie

het valt inderdaad niet mee je auto een beetje te pimpen maar je word wel steeds handiger... Hierbij dus.... Geen schnitzel en ook geen :lmao: want er is niets schnitzel of :m: aan mijn auto. Gewoon pedalen zonder (imitatie)logo's en kostte maar €15 :D

17418199_9c88881083.jpg

Link naar reactie
Wel jammer dat je geen koppeling hebt.... :D beetje leeg zo :m:

dat vind ik nou helemaal geen probleem. :lmao:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in