Ga naar inhoud

Temperatuur probleem Z4 E85 2003


Metalazo

Aanbevolen berichten

All,

 

bedankt voor de feedback.

Binnen een minuut op temperatuur is uiteraard niet na een koude start.... maar nadat de rijwind gestopt is.

 

Hij moet volgende week voor de apk en beurt, denk dat maar direct de thermostaat laat doen idd, wel snel, die is als gezegd dan precies een jaartje oud ;-(

Sludge is idd minimaal, olie en koelvloeistof lijken netjes. De auto is sinds 2 maanden gedegradeerd tot 2e ipv 3e auto en rijdt iets meer kortere ritten..

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heb het zelfde met z4 2.5 i, 

Meter komt nauwelijks van zijn plek en radiator lampje blijft branden op dashboard terwijl er genoeg vloeistof in de radiator zit verwarming word wel warm , welke sencor stuurt de meter aan? Zit r 1 in het termostaathuis en 1 in de slang r onder. Heb nu termostaat besteld 

Is de meter niet te testen Via de stekkers om te kijken of hij werkt in het dashboard door door te verbinden? 

Groeten koen 

 

Link naar reactie

All, 

 

even een update, was bij mij een hele bevalling...

Uiteindelijk is afgelopen week het te lage koeltemperatuur probleem opgelost,

 

Een nieuwe thermostaat leek even te werken. Maar na een wat langere rit klapte het expansievat... alle koelvloeistof er weer uit. en het ontluchtingsritueel teniet gedaan.  

Nieuw expansievat er op maar toen bleef de temperatuur oplopen. Dus ipv te koud nu te heet !

 

Uiteindelijk bleek koelwater naar de radiateur goed te lopen maar de doorstroming door de radiateur niet,  Waterpomp en radertjes daarin waren wel o.k.

Nieuwe radiateur er in en hij reageert nu beter dan ooit. Sneller dan voorheen goed op temperatuur en metertje komt daarna niet meer van zijn juiste plek !

 

Wel veel werk .... na elke poging heeeel veel werk om te ontluchten, Wel een keer of 3-4 is die hele ontluchtingssessie gedaan.

Ergens in dit verhaal ook nog voor de zekerheid de net nieuwe aftermarket thermostaat weer vervangen door een nieuwe BMW origineel.

Ook getest op lekke koppakking maar dat was gelukkig niet aan de orde.

 

Maar... doet het weer als nieuw nu. 

 

Even de thermostaat werd dus 2x de thermostaat, én een radiateur én een expansievat  én vele uren ontluchten.. 

En de originele thermostaat..... is denk ik nooit iets mis mee geweest maar vanaf het begin de radiateur

Bij koud weer te weinig doorstroming waardoor de temperatuur terugliep omdat het koelwater te veel koelde en niet doorliep en bij warm weer te weinig doorstroming waardoor de temperatuur niet snel genoeg koelde

 

Doet het weer allemaal, Snel vergeten en hoe warm het ook wordt bij de Limbo rit komend weekend, die van mij koelt wel !     

 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.