Ga naar inhoud

Temperatuur probleem Z4 E85 2003


Metalazo

Aanbevolen berichten

Temperatuur probleem Z4 E85 2003

Goedemorgen allemaal,

 

Gisteren een rit gemaakt vanaf Den bosch naar Amsterdam (snelweg) en ik merkte dat de temperatuur meter op het dashboard niet verder wilde gaan dan het eerste streepje. (10 uur positie)
Tijdens het rijden was de verwarming ook niet warm op standje vol. 

Geprobeerd een versnelling terug te pakken, iets meer toeren, had helaas niet het gewenste effect.

Aangekomen op de binnenwegen van Amsterdam ging de temperatuur meter wel weer omhoog! De kachel werkte ook weer naar behoren!
Op de terugweg hetzelfde verhaal, de snelweg tempratuur "koud" en op de binnenwegen werd deze weer langzaam warmer.

Heb een aantal zoek pogingen gedaan op het forum, maar kwam niet het gewenste resultaat tegen. 

Wie o Wie heeft hier ervaring mee? 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Jody

aangepast door Metalazo
Link naar reactie

Thermostaat blijft open staan. Bij het rijden op de snelweg met deze lage temperaturen is er zoveel koeling dat de motor niet warm wordt als de thermostaat open blijft staan. Bij minder rijwind is er minder koeling. Zet je de verwarming dicht dan gaat de motortemperatuur waarschijnlijk iets meer omhoog.

Link naar reactie

Na vervanging van de Thermostaat werkt alles weer naar behoren!
Is alleen wel wat sludge opbouw ontstaan onder de tankdop, vanavond even een grote ronde rijden om dat te verhelpen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

all,

 

ik heb sinds afgelopen week hetzelfde, na altijd stabiel in het midden temperatuur nu niet verder dan 1/4.

Maar de thermostaat is nog geen jaar/4000 km  geleden vervangen, Zou toch weer een klein autoleven mee moeten gaan toch ? 

 

Kan een thermostaat er na een jaar weer mee op houden ??

 

Link naar reactie

Goedeavond,

 

in mijn cabrio 2.5 (2003) heb ik hetzelfde “problem”. De verwarming functioneert normaal. De meter van de olietemperstuur blijft op 10 uur hangen (12 uur is het midden). Is dit zorgwekkend of vrij normaal gezien de tijd (temperatuur) van het jaar?

 

Ps. wat kost het vervangen van de thermostaat?

Link naar reactie

 

9 uur geleden zei sandere39:

Hahaha ja das waar, maar heeft de E85/86 en olietemperatuurmeter  eigenlijk?

Ik herinner mij die niet.

 

Als het een non-m is en hij standaard is, dan is het geen olietemperatuurmeter maar een koelwatertemperatuurmeter.

Maar ik weet niet wat hij er allemaal ingebouwd heeft en waar hij naar zit te kijken natuurlijk.

Link naar reactie

all,

 

Temperatuurverloop blijft een vreemde,... de thermostaat lijkt wel goed te openen. 

Bij rijden ong. op "10 uur", stilstaan binnen een minuut op normale bedrijfstemperatuur "12 uur",, Na weer rijden op de snelweg weer naar beneden, enz, enz..

 

Kachel goed heet. Het was buiten 5 graden zondag, niet extreem koud. Toch heb ik hem niet eerder zo zien zakken.bij het rijden.

Klein beetje sludge aan de oliedop maar olie verder mooi helder aan de peilstok.

 

Toch de thermostaat ?? 
 .

 

temp1.jpg

temp2.jpg

temp3.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Binnen 1 minuut op bedrijfstemp “12 uur stand” dan klopt er naar m.i. iets niet hoor. Misschien je temp. sensor kapot.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.