Ga naar inhoud

Instellen HiFi System Professional


Jaekry

Aanbevolen berichten

Instellen HiFi System Professional

S662A: Radio BMW Business CD

S672A: CD changer for 6 CDs

S677A: HiFi System Professional DSP

 

Hoe dan? VIa de settings krijg ik o.a. bas en treble, maar hoe stel ik het verder in dan? Of uit? Want die "surround" is verschrikkelijk...

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind zojuist in de catacombe van dit forum een setje manuals... Woei!

 

Top-HiFi with radio Business-CD, or CID radio

Depending on the type of radio installed, programmed sound settings can be selected or freely programmed. In connection with the radio Business-CD, one of the following 3 pro- grammed sound settings can be selected in the "Tone"
(sounds) menu:

• Jazz
• Hall
• Cathedral

 

Leuk, maar ik kom het niet tegen...

aangepast door Jaekry
Link naar reactie
  • Administrator

^ Ja, ik ook. 😉

 

Maar als dit niet lukt met het boekje in de hand moet je je zorgen maken.

 

Ik ben even te lui om naar de garage te lopen om het na te kijken, maar weet vrij zeker dat het boekje waarin mijn navi / DSP / etc. wordt beschreven toch meer tekst bevat over DSP en surround dan hierboven geciteerd ...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Even reageren, het zit er écht niet in, dat wil zeggen in het menu. Mogelijk is het wel zo ingesteld. Mijn vriend heeft toen ene bedrijf gebeld (even de naam vergeten) en die zei toen: kom langs, want waarschijnlijk kan je het wel aanpassen, alleen kom je er stomweg niet via het menu.
Wel business radio, geen nav scherm, wel wisselaar (kapot trouwens).

S662A Radio BMW Business CD

S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
 
Link naar reactie

Ik heb ook de HiFi professional audio en kan dat gewoon instellen via het algemene instellingen menu. Inclusief equalizer en diverse andere toonregelingen. Vreemd dat je het niet ziet in je menu. Wat gebeurt er dan bij jou als je op "tone" drukt?

 

Ik moet wel zeggen dat de geluidskwaliteit me wat tegenvalt. Mijn vorige Z4 had de standaard audio en dat vond ik ondermaats. Ik wilde dus graag HiFi prof in de volgende Z4 en dat is gelukt, maar het klinkt een beetje "Bose" - veel laag, niet zuiver en vooral in het midden weinig detail. Moet wel zeggen dat ik verwend ben met Burmester in de daily driver, dat is echt vele malen beter.

 

Gelukkig heeft een Z4 een motorgeluid waarbij je niet geneigd bent een radio aan te doen 🙂 

Link naar reactie

Nooit bij het euvel nagedacht (want ik heb natuurlijk alle opties :hypocrite:), maar ik vond dit filmpje wel interessant vooral bij 0:47:

 

 

Ik vraag me af wat die instelling doet. Misschien zijn dit wel van die pseudo surround instellingen (hall, church etc, daar waar je helemaal niets aan hebt....)

Ook vraag ik me af of je wellicht via NCSexpert een eq voorkeuze erin kan programmeren. Ik heb wel eens wat gelezen over dat de coupés een andere pre-instelling hebben waardoor het geluid in de coupé niet zo goed klinkt.

Rommelen daarin is natuurlijk wel voor gevorderde gebruikers.....

 

Die galm en room surround instellingen voegen imho vrijwel niets toe aan het "DSP systeem", maar die grafische eq is wel een aanwinst,

Al zou ik veel liever een goede loudness schakeling willen zien (dus volume/signaal afhankelijk hoog/laag).

Die functie zit er in, want je kan 'm in INPA aanzetten, maar hij onthoudt het niet. Dus inpa afkoppelen en opnieuw starten en hij is het vergeten. Wellicht ook te coderen met NCS expert.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat menu is deze (uit een manual) maar dat is dus niet voor de "pseudo surround instellingen (hall, church etc, daar waar je helemaal niets aan hebt"

 

Tweede afbeelding is over Tophifi (met de pseudo instellingen)

 

 

Wacht ik gooi de 12 E85 Communications MANUAL erbij... stuk makkelijker. (Is er nog behoefte aan andere onderdelen? Het is een map namelijk.)

 

Screen Shot 2019-03-27 at 17.18.05.png

Screen Shot 2019-03-27 at 17.21.08.png

aangepast door Jaekry
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Er kan dus ab-so-luut "normaal" geluid (zonder echo) uit de radio komen.

Hoe ik dat weet? Als er verkeersinformatie via de radio komt, dan is het geluid ineens "normaal" of in ieder geval zonder echo oid.

En heel eerlijk, daar zou ik prima mee kunnen leven. 🙂

 

Maar serieus... wie verzint een optie, zonder de mogelijkheid die optie in te stellen...

Link naar reactie
Op 27-3-2019 om 17:32, Jaekry zei:

 

Dus ik heb geen TopHifi, denk ik,... 
 

 

Wat zie je dan in het menuutje bij 0:47 in het filmpje wat ik postte?

 

Link naar reactie

Dan heb je idd wel DSP.

Top Hifi is denk ik niet een officiele term in de zin van hoe opties worden weergegeven.

Er bestaat namelijk geen cijferoptiecode die (officieel) "top hifi" heet

Ze heten allemaal HiFi system Professional DSP (dus code s667a)

 

Maar hoe je schakelt tussen de verschillende presets weet ik niet. Ik heb navi prof, met groot scherm dus dan is het makkelijk.

 

Heb je al geprobeerd de geluidsinstellingen te resetten met 'ton lin'?

Dit moet je geloof ik per bron doen.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.