Ga naar inhoud

Sticky steering


Aanbevolen berichten

Mag ik vragen welk gereedschap je hebt gebruikt voor het loshalen van de inbusbouten?

Dit i.v.m. de moeilijke locatie en het vastzitten ervan.

We weten allemaal dat het geen gemakkelijk klusje is en dan is het fijn enige info als leidraad te hanteren.

Alvast bedankt voor je info en een fijn weekend toegewenst.

Link naar reactie

Op de ratel een verlengstuk, daarna een knietje, daarna een verlengstuk en daarna de inbus.

Je moet een beetje creatief zijn maar met deze gereedschappen is het mij gelukt.

Na het uitvogelen van de juiste gereedschappen is het 5 min werk.

Markeer je schijf ten opzichte van de motor voor je begint.

Link naar reactie

Ik heb voor de bovenste bout een kleine ratel (1/4 ") gebruikt met een ca 8 cm verlenging. Bout via de achterzijde van de stuurkolom benaderd, stuur helemaal uitgetrokken en max naar beneden. De onderste / achterste bout heb ik met een ca 15 cm lange kogel imbussleutel los gekregen door gebruik te maken van een sukje pijp dat ik op de korte kant heb gezet om kracht te kunnen zetten. Bij die bout is het stuur max naar boven gezet. Vervolgens motor licht optillen en schijf verdraaien ... dan vastzetten en klaar!

Link naar reactie

Het wordt er niet duidelijker op met al die verschillende topics over SS die nieuw leven worden ingeblazen....

Kijk even hier en hier , dan heb je zo'n beetje alles bij elkaar, inclusief verwijzingen naar andere fora en andere mogelijke oplossingen <_<

  • Like 1
Link naar reactie

Helemaal mee eens, gezien de twee verschillende oplossingen.

Wat volstaat nu het meest, een gaatje boren en invetten of de ring verdraaien zodat de speling iets optimaler wordt?

Of misschien wel beide <_<

Het word er inderdaad niet duidelijker van.

Link naar reactie

Ik zou bij voorkeur geen gaatje boren en daardoor smeren ... Er zit electronica in het aluminium huis en vet en/of olie kan de functie beinvloeden. Naast verdraaien van de excenter kun je er ook voor kiezen de bouten er helemaal uit te draaien en de motor eruit te schuiven. Het wormwiel kan dan voorzien worden van nieuw vet. Let wel het is een kunstof wiel en niet alle vetsoorten zijn geschikt. Kunstof kan gaan zwellen ...

Link naar reactie

Ging mijn voorkeur enigszins ook niet naar uit, maar de motor eruit halen?

Heb begrepen dat de werkruimte niet royaal is, kun je dan zo makkelijk de motor verwijderen.

Ik heb alleen nog maar een beeld van de verschillende foto's van anderen die in omloop zijn.

En stel je smeert het wormwiel om de hoeveel tijd zal je deze exercitie opnieuw moeten uitvoeren voordat het fenomeen zich weer voordoet.

aangepast door prensesq
Link naar reactie

Ging mijn voorkeur enigszins ook niet naar uit, maar de motor eruit halen?

Heb begrepen dat de werkruimte niet royaal is, kun je dan zo makkelijk de motor verwijderen.

Ik heb alleen nog maar een beeld van de verschillende foto's van anderen die in omloop zijn.

En stel je smeert het wormwiel om de hoeveel tijd zal je deze exercitie opnieuw moeten uitvoeren voordat het fenomeen zich weer voordoet.

Geen idee hoe lang het houdt. Op het duitse forum zijn er meerdere die de motor hebben weten te verwijderen zonder alles te moeten uitbouwen. Hier een linkje naar iemand die het heeft uitgevoerd

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/aktion-problemlenkung.59821/page-79#post-1957577

In deze post beschrijft hij welk vet hij heeft gebruikt

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/aktion-problemlenkung.59821/page-80#post-1964349

Link naar reactie

Ik zou bij voorkeur geen gaatje boren en daardoor smeren ... Er zit electronica in het aluminium huis en vet en/of olie kan de functie beinvloeden.

Ik zie geen kwaad ergens vet in te spuiten als er al vet zit....

Je komt uit in het huis waar het wormwiel zit. Die is standaard natuurlijk al gesmeerd. Die wordt af fabriek echt niet droog gemonteerd hoor...

Ik zou wel een hogedruk vet nemen, wat ook geschikt is om plastic te smeren.

Of je moet natuurlijk op de verkeerde plek boren...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^Heb je de ring ook verdraaid of alleen een gaatje geboord met daarin draad getapt?

Ik lees dat spuiten met PFTE spray (teflon) ook een behoorlijk resultaat oplevert.

Dit lijkt me qua smeren weer praktischer dan de motor om zo'n tijd te moeten demonteren.

aangepast door 2.5si
Volledige quotes zijn vaak niet nodig ...
Link naar reactie

Zoals ...

Goedemorgen Freerk,

Deze morgen ook met de Zzzz begonnen, wilde de ring ook graag wat verdraaien.

Maar wat ik ook probeer, de inbusbouten zijn met geen mogelijkheid los te krijgen?

Ik ben dan ook bang bij meer kracht te zetten dat ik ze kapot draai.

Aangezien je ook uit Groningen komt, mag ik je doormiddel van eventueel een pm om hulp vragen.

Ik zal dit enorm waarderen en zodoende het probleem te kunnen verhelpen!

Gr. Peter

aangepast door 2.5si
Geen volledige quotes graag. PM kun je gewoon versturen, je merkt Freerk's reactie vanzelf ... :-)
Link naar reactie

aan ieder die de ring verdraaid heeft,op diverse fora staat de ring naar de achterkant van de auto draaien volgens mij kan je hem alleen naar de bestuurderskant of de passagierskant draaien

maar welke kant is goed?

ik kreeg hem maar 4mm verdraaid wellicht de verkeerde kant?

wie heeft het antwoord.

Luc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.