Ga naar inhoud

ratel boven 3000 tpm


huberto

Aanbevolen berichten

ratel boven 3000 tpm

Hallo, ik ben Huub en heb sinds 2 jaar een Z4 2.5. De auto bevalt prima, maar de laatste tijd is een nare ratel vanuit de motor te horen. Zowel tijdens het rijden als in stilstand. De auto is goed onderhouden, laatste grote beurt 3000 km geleden.

Het doet zich alleen voor bij warme motor en v.a. 3000 tpm. Inmiddels heb ik op advies van de garage de Vanos laten reviseren en de kettingspanner laten vervangen. Echter zonder resultaat. De auto rijdt prima, trekt uitstekend en onder de 3000 tpm merk je niets. de garage stelt verder onderzoek voor en olie analyse en heeft het voorzichtig al over een andere motor. Hij bereidt me denk ik voor op hoge kosten!

Heeft iemand nog een suggestie?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja voordat je ongewild aan een nieuwe motor wordt geholpen zou ik inderdaad even een afspraak maken met Roodkapje, werkt ook op zaterdag dus ff bellen, zie www.z3specialist.nl in Reeuwijk, het is een eindje rijden maar meer dan waard denk ik zo.

 

Sterkte

Link naar reactie

aha dan valt die af in eerste instantie ( had ik even over heen gelezen), heb je al onder de motorkap geluisterd terwijl het geluid zich voordoet ? en anders even naar een garage gaan idd. 

 

BTW welk bouwjaar is je Z ? scheelt natuurlijk of je een M54 of een N52 hebt. 

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Vandaag bij Ruud langs gegaan.

Hij had de diagnose snel gesteld: onmiskenbaar de drijfstanglagerschalen.

Mogelijk is er onlangs iets mis gegaan bij het vervangen van de oliehuisfilterpakking.

nu eerst maar terug naar de garage die de pakking heeft vervangen. 

Wordt vervolgd!

Link naar reactie

oliefilterhuispakking zit tussen oliefilterhuis en blok (dus niet de rubber ring)

 

Maar dan moet er wel heel veel olie uit je blok gelopen zijn.

Drijfstanglagers kan (past ook bij het storingsbeeld) maar komt niet vaak voor.

Kan ook nog zijn dat het kettingwiel van je oliepomp los is gegaan en dat er daardoor schade is (maar hopen dat het dan bij drijfstanglagers blijft.....)

 

Sowieso zou ik ook nokkenassen en nokkenaslagers checken als je drijfstanglagerschade hebt door olietekort.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Als de oliefilterhuispakking (iets voor de scrabble liefhebbers?) vervangen is, dan heb ik toch de indruk dat er eerder meer gesleuteld is aan het blok. die kom je niet zo maar tegen lijkt me. Wat is die historie dan?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bedankt voor de reacties!

Na bij verschillende BMW specialisten (o.a. in Reeuwijk) te zijn geweest, was de conclusie toch dat het blok uit elkaar moet.

Gezien de hoge kosten en en een acceptabel bod uit de handel heb ik de auto verkocht.

Uiteraard met de mededeling wat er loos was met de auto!

Deed wel even pijn!

De komende tijd eens rustig op zoek naar wat anders ....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.