Ga naar inhoud

z3 / z4 in klokje rond (Autoweek)


SchnitzeL

Aanbevolen berichten

ADMIN EDIT:

 

z3 / z4 in klokje rond (Autoweek)

Naar aanleiding van de Z4 in Klokje rond deze week en het bespreken daarvan in het "wat is jou opgevallen" topic maar even een los draadje. Dan is het later makkelijker terug te vinden.

 

In de autoweek van deze week 4 pagina's  Z4 3.0 uit 2004 met 458.000 km op de teller in de rubriek klokje rond.

Met mijn huidige jaarkilometrage nog 30 jaar te gaan heb voordat ik die tellerstand aantik. !

 

 

pag 2.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

^ nee, ondanks dat de eigenaar er best veel kosten aan heeft gehad, hij gebruikt hem als daily, mankeerde er van alles aan. Eigenlijk buitensporig veel kosten en zo te zien rolden ze elke keer bij de dealer de rode loper uit voor deze goede klant.....

Link naar reactie
  • Administrator

Ik las het ook. Zo had hij vrij snel een dakprobleem, waarna de dealer twee mille stuksloeg, waarna ... hij nog steeds het dakprobleem had! 🤔

Link naar reactie

Inerdaad aardig wat op stukgeslagen.,ik tel op:

35k onkosten

60k brandstofkosten las ik

26k afschrijving  (30k aanschaf, 2008 - 4k restwaarde)

____

121k kosten /310.000 km = ongeveer 0,36 per km is eigenlijk best netjes.(corrigeer als ik ergens een rekenfout maak..)

Met een beetje nette zakelijke afspraak km vergoeding ipv een leasewagen te doen. 

Het is ook geen Suzuki alto natuurlijk.

 

 

623300204_kostenAW.jpg.37551cc7cc146ce7e6963cb79fe927fe.jpg

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Nou vooruit dan :-) In het artikel staat dat hij de Z4 met 50.000 op de teller kocht. Dat zou je deler dus 408.666 moeten maken. Dat scheelt nogal een slok op een borrel: EUR 121 k / 408.666 maakt 29,61 Eurocent/km.

 

Hoe is het eigenlijk ondertussen met jouw z4 na dat kusje van die paardenwagen?

Link naar reactie

Ik heb het nummer hier nu ook voor me liggen en ik sta ervan te kijken wat mensen ff aftikken voor wat simpele klusjes. Heb net voor 100€ schijven en blokken voor en achter van m’n Honda gedaan. Ja zelf natuurlijk, want dat is leuker. 

 

Maar voor de restwaarde had hij niet braaf naar de dealer hoeven gaan om zn boekjes te laten afstempelen... Zou de koffie er zo lekker zijn dan?

Link naar reactie
1 uur geleden zei Jan-Willem:

 

Haha bizar he!

 

Ik snap ook echt niet ...

 

 

Nou ik wel hoor, bedenk wel dat er mensen zijn die totaal,maar dan ook TOTAAL  geen enkele techische kennis hebben van auto,s .

Deze mensen kiezen voor zekerheid en die denken ze bij de merkdealer te vinden.

 

En dat wij wel beter weten komt alleen maar doordat wij zelf wel iets van techniek begrijpen , er zullen hier ook genoeg leden zijn die nog braaf naar de dealer gaan,zelf ik laat sommige dingen aan ze over.

Andere zaken doe ik of zelf of laat ik ook wel door een niet dealer uitvoeren , heeft ook vaak met snelheid van reparatie te maken,bjj een dealer kan ik vaak vrij snel geholpen worden en bij een (veelal) kleine niet dealer is er een wachttijd..

 

 

 

 

Link naar reactie

inderdaad begon ik pas te rekenen bij de eerste beurt, door iets meer kilometers delen..

Ik vergat de wegenbelasting en verzekering, dus komt weer het nodige bij..

 

Maar mijn leaseaudi komt per km (zeker incl btw..) wel over het dubbele van deze BMW ......Met name door de afschrijving.

 

Mijn Z4 is weer terug van het schadebedrijf. Paar duizend eurootjes schade ;-( Gelukkig door een ander, 

Hij was een weekje weg... en weer terug gezonden omdat ik het niet netjes genoeg vond. (nog steeds knikje te zien en stofjes in de nieuwe lak.

Afgelopen donderdag weer gehaald, nu netjes.

 

Helaas is mijn ACSchnitzer velg niet makkelijk te repareren, door de "boutjes"niet goed spuitbaar.  Randschade, nu kijken wat ze beiden aan waardevermindering.

Is ook niet echt aan 1 exemplaar te komen (iemand een ACS 19" type IV racing liggen ;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

^Helaas is mijn ACSchnitzer velg niet makkelijk te repareren, door de "boutjes"niet goed spuitbaar.  Randschade, nu kijken wat ze beiden aan waardevermindering.

 

Het is toch een tweedelige velg of zijn het van die nep boutjes die er niet uit kunnen?

Link naar reactie
21 uur geleden zei sandere39:

Nou ik wel hoor, bedenk wel dat er mensen zijn die totaal,maar dan ook TOTAAL  geen enkele techische kennis hebben van auto,s .

Deze mensen kiezen voor zekerheid en die denken ze bij de merkdealer te vinden.

 

En dat wij wel beter weten komt alleen maar doordat wij zelf wel iets van techniek begrijpen , er zullen hier ook genoeg leden zijn die nog braaf naar de dealer gaan,zelf ik laat sommige dingen aan ze over.

Andere zaken doe ik of zelf of laat ik ook wel door een niet dealer uitvoeren , heeft ook vaak met snelheid van reparatie te maken,bjj een dealer kan ik vaak vrij snel geholpen worden en bij een (veelal) kleine niet dealer is er een wachttijd..

 

 

 

 

 

Als een auto nieuw is of nog in garantie zit snap ik het wel.

Al ben je dan niet verplicht om het onderhoud te laten doen bij de dealer als maar blijkt dat het goed gebeurd is.

 

Helaas zegt dealer onderhouden ook niet altijd alles, aan zat BMW's gesleuteld die dealer onderhouden waren.

Van de 15 auto's die allemaal 15 jaar of ouder waren zat het originele brandstof filter er nog onder en auto's met airco de originele droger die elke 5 jaar vervangen moet worden.

 

Vaak erkend BMW veel voorkomende problemen zoals met de drijfstanglagers bij de M motoren niet.

Vanos revisie doen ze ook niet dan komt er direct een nieuwe vanos unit op die uit eindelijk weer hetzelfde probleem krijgt.

 

Ik zou veel liever maar een specialist gaan, die hebben meer verstand en ervaring met wat oudere auto's met hoge km-standen.

 

Banden bij de dealer kopen gaat ook nergens over, de gemiddeld euromaster kost de helft voor dezelfde band.

 

 

Link naar reactie

@Jan-Willem. Airco droger elke 5 jaar vervangen. Kan je hier iets meer over zeggen; waar zit dat ding bijvoorbeeld (E85)?

En brandstoffilter ben ik ook nieuwsgierig naar?

Dit zijn items die ik hier meen ik nog niet voorbij heb zien komen, laat staan dat ik ze voor vervanging heb bekeken....

Link naar reactie

De droger raakt na verloop van tijd verzadigd en zit dan vol met vocht, ook zit er een filter in wat rommel bij de pomp weg houd.

Waar die zit bij een z4 weet ik niet, maar bij een z3 is het niet veel werk om het te vervangen.

Het airco systeem moet dan wel leeg zijn en daarna opnieuw gevult worden.

 

http://www.aircospecialistvanzoen.nl/filter-droger.html

( elke 2 jaar zelfs ) 

 

Wat de vooorgeschreven onderhouds interval is van het brandstof filter weet ik niet.

Ik pak hem zelf elke 25000km mee.

Bij ouders auto's waar een filter van 15jaar oud onder zit komt er gewoon gigantisch veel zooi uit.

 

 

Ondertussen is er ook beeld bij het bladje! 

 

aangepast door Jan-Willem
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.